Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از دکتر امیررضا صالح‌مقدم گزارش داد: این واقعیت که شدت کنونی سرایت و انتقال ویروس کرونا از شهروندان مبتلا به افراد سالم چندین برابر بالا رفته، موجب افزایش فزاینده شمار بیماران کووید ۱۹ در سطح جمامعه شده است. 

وی ادامه داد: بنابراین گنجایشی که برای مدت یک ماه در شمار تختهای بستری بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح خراسان رضوی پیش‌بینی شده بود تنها ظرف سه روز اشغال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با این وجود پرستاران فعال در مراکز زیر پوشش این دانشگاه همچنان با تمام قوت و ظرفیت خود در خدمت بیماران بوده و حداکثر تلاش خود را برای مراقبت و درمان بیماران کرونایی و غیرکرونایی می‌کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش روزافزون تعداد بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کووید-۱۹ لازم است عموم شهروندان نهایت همکاری لازم را با اجرای دقیق و جامع دستورات پیشگیرانه بهداشتی برای کند نمودن چرخه انتقال ویروس همه‌گیر و توقف آن داشته باشند. 
دکتر صالح‌مقدم ادامه داد: کادر پرستاری افزون بر ۱۵ ماه است که در کنار پزشکان و دیگر کارکنان بهداشتی و درمانی، بطور موثر در جبهه مبارزه با ویروس کرونا حاضر بوده و همچنان حداکثر تلاش خود را با احساس مسوولیت انجام می‌دهند. 
وی گفت: هر چند کادر پرستاری با تمام توان خود در حال خدمات به بیماران هستند اما ظرفیتها شکننده و محدود لذا نیاز مبرم است که همه مردم همکاری لازم را بیش از گذشته با مدافعان سلامت جامعه داشته باشند.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور در هرگونه اجتماع، دورهمی و تجمع حتی کوچک شهروندان را مهمترین عامل سرایت و تداوم شیوع ویروس همه‌گیر ذکر و بیان کرد: همچنان "استفاده از ماسک بهداشتی صورت، رعایت فاصله فیزیک و رعایت نکات بهداشتی پیشگیرانه" مهمترین و موثرترین روش برای مهار ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ است.

مثبت، نتیجه دوسوم آزمایشهای کرونا 

جانشین مسوول آزمایشگاه بیمارستان تخصصی دکتر شریعتی مشهد که به بطور اختصاصی به بیماران کرونایی اختصاص دارد نیز گفت: از ابتدای امسال نتیجه دوسوم  آزمایشهای طبی روزانه کووید-۱۹ در این مرکز مثبت بوده است. 

مریم حمیدی افزود: ظرف روزهای اخیر در قالب موج چهارم طغیان ویروس کرونا در جامعه این میزان بیشتر هم شده است. 
وی ادامه داد: شمار نتایج مثبت آزمایشهای طبی کرونا در بیمارسالت شریعتی مشهد اواخر اسفند ماه پارسال کمتر از یک سوم کل موارد مورد آزمایش را شامل می‌شد. 
جانشین مسوول آزمایشگاه بیمارستان تخصصی دکتر شریعتی مشهد گفت: نمونه‌گیری تشخیصی کووید-۱۹ بطور روزانه از همه بیماران و کادر درمان حاضر در این بیمارستان صورت می‌گیرد و نتایج آن ظرف ۲۴ ساعت مشخص می‌شود. 
این مدافع جبهه سلامت اظهار امیدواری کرد که با تداوم همکاری‌ همه‌جانبه مردم با خادمان حوزه سلامت هرچه زودتر آمار مبتلایان به ویروس کرونا رو به کاهش بگذارد. 

۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون دو میلیون و ۱۹۴ هزار و ۱۳۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۶۹ هزار و هشت نفر را در کشورمان گرفته است. یک میلیون ۷۶۱ هزار و ۴۹۷ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته‌اند.  

بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت هم‌اینک ۲۹۵ شهرستان از جمله مراکز همه استانها و کلانشهرهای ایران در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند و وضعیت ۹۹ شهرستان نارنجی است. ۴۵ شهرستان کشور هم در وضعیت زرد و فقط ۹ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس همه‌گیر هستند.

 بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

بر این اساس نمودار ابتلا و بستری کرونا در ایران با شیب تند صعودی امتداد دارد و همه استانهای کشور با افزایش جدی بیماران بستری و سرپایی مواجهند. این در حالی است که میزان عمل به پروتکلهای بهداشتی در سطح کشور همچنان پایین و نگران کننده بوده بطوری که طبق آخرین ارزیابیها این میزان تنها ۵۶ درصد است.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۴۰ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۱۳۲ نفر را بیمار کرده و جان سه میلیون و ۱۲ هزار و ۱۲ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۱۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۷۳۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۳۲ میلیون ۳۰۵ هزار ۹۱۲ بیمار کووید ۱۹ و ۵۷۹ هزار و ۹۴۲ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد. 

برچسب‌ها کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد علائم کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد علائم کرونا اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا کووید ۱۹ بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: بازرسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پرونده پزشک متخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند که این پرونده در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی مشهد رسیدگی شد.   سیدمرتضی مدنی افزود: شعبه با توجه به ارائه نکردن مدارک، گزارش دانشگاه علوم پزشکی و نظریه کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمان، اتهام انتسابی را محرز دانست و علاوه بر درج تخلف در پرونده پزشکی، پزشک متخلف را به ۱۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد طی سال گذشته سگ‌ها بودند
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ارائه خدمات رایگان به بیماران هموفیلی در مشهد
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد