Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@17:59:31 GMT

پوپک گلدره ستاره ای که زود خاموش شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۵۲۵۶

پوپک گلدره ستاره ای که زود خاموش شد

۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۸۵ خبری دردناک جامعه هنری و سینمایی کشور را تحت الشعاع قرار داد و آن خبری حادثه تصادف رانندگی برای پوپک گلدره بازیگر خوب سینما و تلویزیون ایران بود.

گلدره که در ذهن اکثر مخاطبان ایرانی با بازی ساده و بی آلایش در سریال دنیای شیرین دریا شناخته می‌شود شهریور ماه ۱۳۸۴ و در اواسط بازی در فیلم نرگس، در جریان یک حادثه رانندگی در جاده نوشهر به نور بر اثر تصادف شدید به حالت کما رفته و در بیمارستان مهر تهران بستری شد و در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۸۵ پس از ۸ ماه به‌سر بردن در کما درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخشش گلدره در سریال دنیای شیرین دریا و پس از آن بازی در سریال پرطرفدار «نرگس» را به همراه داشت. سریالی که در آن سال‌ها پر بیننده‌ترین اثر تلویزیون بود، اما متاسفانه با فوت گلدره از حضور وی ببی نصیب ماند. پس از فوت وی ستاره اسکندری ادامه این سریال را در نقش نرگس به ایفای نقش پرداخت.

گلدره فعالیت هنری را با بازی در نمایش پل آغاز کرد و در سال ۱۳۷۵ در نماهنگ «رویای زمین» ظاهر شد. پس از آن گلدره در مجموعه تلویزیونی ساعت خوش همکاری با مهران مدیری را تجربه کرد.وی به سرعت توانست شایستگی‌های خود را در این عرصه نشان دهد و همین باعث شد تا ابراهیم حاتمی کیا گلدره را برای نخستین بار وارد سینما کند. ورودی که بسیار درخشان بود و با دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم سینمایی موج مرده در جشنواره فجر شد.
بهروز بقایی کارگردان دنیایی شیرین دریا درخصوص همکاری خود با گلدره گفت:

یکی از جذاب‌ترین کار‌هایی که از آن خاطرات زیادی دارم مجموعه تلویزیونی دنیای شیرین دریا بود که تجربه این کار را با مرحوم پوپک گلدره داشتم، چون دنیایی بود که برای خود من هم شیرین بود و گروهی که با آن‌ها کار کردم گروه بسیار خوبی بود.

چرا که سال‌های سال با آن‌ها درگذشته کار کرده بودیم و با وجود تمام توافقات و تضاد‌هایی که در هر کاری وجود دارد بالاخره توانستیم کار را جلو ببریم و به نتیجه مطلوبی برسیم. در رابطه با بازیگران نوجوان آن سریال هم باید بگویم که آن‌ها حالا دیگر هر کدام برای خود مردی شدند و من آن‌ها را این روز‌ها دیده ام.

پوپک گلدره دارای شخصیت هیجان انگیزی بود

مرگ پوپک گلدره شاید تلخ‌ترین اتفاقی بود که در زندگی هر کدام از ما که با او کار کرده بودیم افتاد.

پوپک گلدره دارای شخصیت هیجان انگیزی بود و در آن زمان یک ماشین رنو داشت که آن را برمی‌داشت و به لب دریا می‌رفت و با سرعت بسیار بالا رانندگی می‌کرد و من بار‌ها به پوپک گوشزد می‌کردم که این سرعت بالا برای تو و سلامتیت خطرناک است، اما او گوش نمی‌داد و می‌گفت من عاشق سرعت هستم و سرانجام مرگ او هم به دلیل سرعت بالایی بود که منجربه تصادف شد.

بازی او در موج مرده تحسین منتقدین را برانگیخت و جایگاه او را در سینما تثبیت کرد. بازی در دو فیلم سینمایی آخر بازی و سیندرلا حاصل درخشش گلدره در سینما بود. درخششی که با فوت این هنرمند به سرعت خاموش شد.

حال با گذشت سال‌ها از فوت این بازیگر سینما و تلویزیون بار‌ها مجموعه‌های تلویزیونی وی مخصوصاً دنیای شیرین دریا از تلویزیون پخش شده و هنوز هم مردم با این شخصیت ارتباط برقرار می‌کند. بازی احساسی، بدون اغراق، ساده و باور پذیر گلدره از او بازیگری تمام و کمال ساخته بود./میزان

بیشتر بخوانید

ماجرای درگذشت پوپک گلدره از زبان مهدی سلوکی فوت ناگهانی بازیگران زیر ۵۰ سال

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دنیای شیرین دریا پوپک گلدره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل خاموش جان یک جوان را در بروجن گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، باباخانی اظهار کرد: در تماس با سامانه ۱۲۵ فرماندهی اتش نشانی گزارش گازگرفتگی واقع درمحله چهار صد دستگاه بروجن اعلام شد و تیم امدادونجات ایستگاه به محل حادثه اعزام شد.

وی تصریح کرد: این حادثه یک نفر فوتی در بر داشت.

کد خبر 6088455

دیگر خبرها

  • قاتل خاموش جان یک جوان را در بروجن گرفت
  • روز‌های شیرین ستاره‌ای که با استقلال فسخ کرده بود!
  • آخرین فرصت رستگاری | جدایی شیرین یا تلخ؟
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • استرس فوتسالیست هاباید کنترل شود/ سرعت پیشرفت آسیا ازما بیشتر است
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • چالش سخت و شیرین اوسمار ویرا؛ علیرضا بیرانوند یا امیررضا رفیعی؟
  • شکست مطلق؛ در خصوص ستاره خاموش،‌حق با نکونام بود!
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)