Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

هر گونه تجمع در فضای بسته مساجد با عنوان برگزاری مراسم قرائت قران یا نماز جماعت در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است ، بانیان و امامان نماز جماعت مساجد در صورت تجمع حتما تذکر دهند.

حسین فرشیدی ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن تبریک ماه رمضان گفت: با توجه به شرایط بحرانی و پیک کرونا در استان برگزاری هرگونه تجمع در شهرستانهای با وضعیت قرمز و نارنجی بسیار خطرناک و فاجعه بار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هشدار داد: سرعت انتشار ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی به حدی بالا است که هر گونه تجمع در فضای باز نیز موجب گسترش بیماری خواهد شد؛ لذا برگزاری نماز جماعت، قرائت قرآن و دعا در فضای بسته مساجد سرایت بیماری را دو چندان خواهد کرد.

فرشیدی بیان کرد: مساجد در ماه مبارک رمضان باز است؛ انتظار می رود هیئت های امنا و مذهبی مساجد با استفاده از بلندگوها و تریبون مسجد در این ماه مبارک در اطلاع رسانی و آموزش همگانی و انتقال پیام های آموزشی و بهداشتی از بلندگوهای مساجد کمک کنند .

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا ویروس محدودیت های کرونایی نماز جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، دادگاه عالی لندن در حکمی در 16 آوریل اقامه نماز در مدرسه مایکلا در برنت، در شمال غربی لندن را ممنوع کرد که منجر به ناامیدی جامعه دانش‌آموزان مسلمان در این شهر شد.
 
این مدرسه خود را سکولار اعلام و درخواست تجدیدنظر را رد کرد.
 
این در حالی است که مدارس بریتانیا به طور معمول سکولار نیستند و وظیفه دارند فرصتی را برای عبادت جمعی فراهم کنند.
 
در همین حال برخی دانش‌آموزان و افراد دیگر نظرات و نگرانی‌های خود را از این حکم دادگاه به اشتراک گذاشتند. الیور ایستوود گفت: «من از حکم دادگاه در مورد ممنوعیت نماز در مدرسه مایکلا ناامید و از دیدن شادی چندین سیاستمدار برجسته شوکه شدم.»
 
وی افزود: «دانش‌آموزانی که در مدرسه نماز می‌خوانند مزاحم یا تهدید نیستند. ممنوعیت نماز به مسلمانان می‌گوید که اعمال مذهبی و فرهنگی آنها بیگانه و نامطلوب است.»
 
الیور ادامه داد: «من با تعداد زیادی دانش‌آموز مسلمان در مدرسه کاتولیک در گلاسکو تحصیل کردم. بسیاری از آنها حجاب داشتند و ماه رمضان را گرامی می‌داشتند و هر جمعه تعداد زیادی از دوستانم برای نماز ظهر به مسجدی در همان نزدیکی می‌رفتند.»
 
مو شهد لو، یک معلم گفت: «تمایز قائل شدن بین آزادی عقیده و عمل به آن باورها در یک نهاد سکولار بسیار مهم است. اتهام اسلام‌هراسی جدی است.»
 
یکی دیگر از کسانی که از این اقدام متاسف است، گفت: «من یک مسیحی متعهد هستم و به شدت نگران سکولاریزاسیون فزاینده‌ای هستم که جامعه ما را فرا گرفته است. همه ما به طور طبیعی موجوداتی روحانی هستیم که غذایی معنوی می‌خواهیم که ممنوع کردن آن به معنای انکار انسان بودن است.»
 
در این میان نیز برخی از این اقدام دادگاه حمایت کرده و گفتند که دستاوردهای مدرسه بسیار عالی است و بدون دین می‌توان به آن دست یافت.
 

دیگر خبرها

  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه : مسجد را در تقابل با نهادهای دیگر قرار دادن، اعتبار نهاد دین را افزایش نمی‌دهد
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / ثبت پاک‌ترین آسمان در قزوین
  • نماز را با جلسه اداری نمی‌شود پیش بُرد
  • به فرهنگ نماز جماعت در ادارات توجه شود
  • آمار مشارکت دستگاه‌ها در نماز جماعت آمار خوبی نیست
  • نماز مساجد و مدارس به توجه ویژه‌ای نیاز دارد