Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:38:15 GMT

رشد حدود ۴۵ درصدی جواز تاسیس صنعتی در سال جهش تولید

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۵۴۴۹

رشد حدود ۴۵ درصدی جواز تاسیس صنعتی در سال جهش تولید

به گزارش روز شنبه ایرنا، در سال ۹۹ تعداد ۴۱ هزار و ۳۴۳ فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شد که در مقایسه با سال پیش از آن و صدور ۲۸ هزار و ۵۳۸ فقره جواز تاسیس، رشد ۴۴.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

سرمایه گذاری مجوزهای یاد شده ۶۸۷ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که حاکی از رشد ۸۷ درصدی است.  همچنین مجوزهای صنعتی مذکور زمینه اشتغال ۹۲۴ هزار و ۳۹۵ نفر را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد ۱۰ درصدی پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی

برپایه این گزارش، در سالی که گذشت هفت هزار و ۴۷۳ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی صادر شد که در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

سرمایه‌گذاری این پروانه‌ها با رشد چشمگیر بیش از ۲۰۰ درصدی در مقایسه با سال ۹۸ به ۲۰۶ هزار و ۹۶۷ میلیارد تومان رسید.

رشد سرمایه‌گذاری در مدت مذکور به دلیل صدور پروانه بهره‌برداری شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج فارس، شرکت کود شیمیایی اوره لردگان، پالایش نفت امام خمینی شازند و مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب است.

همچنین اشتغال ۱۴۲ هزار و ۱۴۱ نفری از محل این پروانه‌های بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

صدور هزار و ۲۰ فقره پروانه اکتشاف معدنی

بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، همچنین حاکی از صدور یک‌هزار و ۲۰ فقره پروانه اکتشاف معدنی در سال ۹۹ و رشد ۶.۳ درصدی آن است.

پارسال صدور گواهی معدنی با رشد ۵.۷ درصدی به ۵۳۶ فقره و هزینه عملیات اکتشاف نیز با رشد ۳۹.۵ درصدی به یک‌هزار و ۵۴۹ میلیارد ریال افزایش رسید.

بررسی آمارها در سالی که گذشت، حاکی از صدور ۶۸۰ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی و رشد ۱۸.۱ درصدی آن است.

اشتغال این پروانه‌ها نیز با رشد ۱۵.۴ درصدی به پنج هزار و ۵۱۶ نفر رسید.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید توسعه ایران ایرنا توسعه اقتصادی جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید توسعه ایران وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید توسعه ایران ایرنا توسعه اقتصادی جهش تولید اخبار کنکور بهره برداری فقره پروانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده ملزومات دارویی، گفت: طی سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل