Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-18@08:25:30 GMT

ساخت 30 مدرسه برکت در مناطق محروم

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۵۵۳۴

ساخت 30 مدرسه برکت در مناطق محروم

به گزارش حوزه خبرنگاران افتخاری خبرگزاری تقریب،امیرحسین مدنی  مدیرعامل بنیاد برکت ضمن بیان این مطلب افزود: 30 مدرسه برکت سردار شهید سلیمانی در مناطق محروم و روستایی استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، لرستان، مرکزی و هرمزگان ساخته شده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، سرمایه‌گذاری این بنیاد برای مدارس برکت سردار شهید سلیمانی 210 میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدنی خاطرنشان کرد: این 30 مدرسه با 210 کلاس درس تحویل وزارت آموزش و پرورش شده تا در اختیار دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته این استان‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مدرسه‌سازی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات بنیاد برکت در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور است.

مدنی ادامه داد: بنیاد برکت در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، نهضت مدرسه‌سازی را به منظور توسعه فضاهای آموزشی، توزیع عادلانه امکانات تحصیلی و برقراری عدالت اجتماعی در مناطق محروم و روستایی راه‌اندازی کشور کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره فعالیت‌های مدرسه‌سازی این بنیاد در مناطق محروم توضیح داد: بنیاد نسبت به ساخت 2 ‌هزار مدرسه با 10 هزار و 750 کلاس درس متعهد است که از این تعداد، یک‌هزار و 480 مدرسه با 7 هزار و 850 کلاس درس و ظرفیت پذیرش 230 هزار دانش‌آموز به بهره‌برداری رسیده است.

وی میزان سرمایه‌گذاری بنیاد برکت برای ساخت مدارس در مناطق محروم را 10 هزار و 250 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 3 هزار روستای محروم در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های مدرسه‌سازی بنیاد قرار دارند.

مدنی با اشاره به ساخت هزار مدرسه سوم برکت اظهار داشت: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد برکت و سازمان نوسازی مدارس برای ساخت یک‌هزار مدرسه جدید و جایگزینی‌شان با مدارس کانکسی کشور به امضا رسیده است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: مدارس برکت بر اساس آخرین استانداردهای مدرسه‌سازی دنیا و با رعایت استانداردها و الزامات آموزشی و ضوابط فنی و زیربنایی ساخته می‌شوند و از بالاترین کیفیت برخوردار هستند.

مدنی از ساخت 250 مدرسه برکت در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: تا زمانی که کشور نیاز به فضای آموزشی داشته باشد، نهضت مدرسه‌سازی را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مدیرعامل بنیاد برکت مناطق محروم مناطق محروم مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور بهسازی و زیباسازی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عامریان، ظهر سه شنبه در نشست مشترک با سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، افزود: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این میزان اعتبار، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای بهسازی و زیباسازی ۸۰ مدرسه است.

وی بیان داشت: تا شهریورماه سال گذشته، ۳۳ هزار مدرسه با اجرای طرح شهید عجمیان بهسازی، زیباسازی و شاداب سازی شدند.

عامریان اظهار داشت: ۶۸ هزار کلاس درس در این تعداد مدرسه بهسازی و زیباسازی شد.

وی با بیان اینکه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، ۷۰ کلاس در استان کهگیلویه و بویراحمد نصب، تجهیز و تعمیر شد، گفت: برای نصب، تجهیز و تعمیر سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی به ازای هر کدام از این تعداد کلاس درس در این استان مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته و به استان ابلاغ اعتبار شد.

عامریان، افزود: یکی از اولویت‌های کاری سال جاری در قرارگاه عدالت تربیتی کشور، شناسایی و احصاء جامع اطلاعات مدارس نیازمند در مناطق محروم هر استان است.

وی تصریح کرد: هر استان باید تمام اطلاعات مدارس نیازمند در ۵ منطقه محروم خود شامل مدارس دارای کمبود فضای فیزیکی، مدارسی که تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی و سرویس بهداشتی نداشته یا نیازمند تعمیر بوده و یا نیاز به بهسازی، زیباسازی بوده را احصاء و تا خردادماه به دبیرخانه این قرارگاه گزارش و ارسال کند.

عامریان با بیان اینکه بخشی از مشکلات پیش روی این واحدهای آموزشی باید تا پیش از شروع سال تحصیلی جدید مرتفع شود، گفت: هدف از انجام این کار، برقراری عدالت آموزشی، ارتقا کیفیت فضای فیزیکی، تجهیزات، فضاهای ورزشی و پرورشی و در نهایت ارتقا کیفیت آموزشی در مناطق محروم و دورافتاده است.

کد خبر 6079965

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • ۳۵ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم است/تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری
  • مقاوم سازی نزدیک به ۳۵ درصد از خانه‌های روستائیان درآذربایجان غربی
  • ۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور بهسازی و زیباسازی می شوند
  • اجرای ۵ طرح اشتغالزایی خُرد در کاشان به همت بنیاد برکت
  • ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان
  • تخصیص ۵هزار میلیارد تومان به مدرسه‌سازی از محل مولدسازی