Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت جهانی طلا افزایش یافت،افزایش ۲۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی استان تهران در سال ۹۹، فراوانی اقلام مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۲۸ هزار تومان،دلار ۲۳ هزار و ۹۸۷ تومان برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز شنبه ۲۸ فروردین شبستان به شرح زیر است:

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

روز جمعه قیمت طلا به بالاترین سطح طی هفت هفته رسید و از اواسط دسامبر بهترین هفته را داشت و با کاهش دلار و کاهش شدید سود خزانه داری آمریکا تقویت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر اونس طلای اسپات ۰.۸ درصد بالاتر بود و در ۱۷۷۸.۰۴ دلار افزایش یافت، که پیش از این بالاترین قیمت خود را در ۲۵ فوریه با ۱۷۸۳.۵۵ دلار تجربه کرده بود. در این هفته تاکنون ۲ درصد افزایش داشته است. معاملات آتی طلای ایالات متحده با ۰.۸ درصد افزایش در ۱۷۸۰.۲۰ دلار معامله شد.

به گفته یک تحلیل گر، بحث کلان طلا نیز بهبود یافته است. آمادگی رسیدن به قیمت ۱۸۰۰ دلاررا داریم. بسیاری از سرمایه گذاران که به دلیل فروش فنی بالا در کنار سود خزانه داری، برخی موقعیت ها را کنار گذاشتند و این زمینه قدرتمندی را برای ادامه روند افزایشی قیمت طلا فراهم کرده است. سود اوراق قرضه ایالات متحده نزدیک به پایین ترین سطح یک ماه گذشته قرار گرفت، در حالی که دلار هم برای هفته دوم حرکت نزولی داشت. افزایش قیمت طلا با وجود خرده فروشی بالای ایالات متحده و کاهش قابل توجه بیکاری هفتگی، صورت گرفت.

همچنین افت سود ۱۰ ساله زیر سطح کلیدی ۱.۶۰ درصد باعث شده که رکورد طلای اسپات برای اولین بار از اوایل فوریه بالاتر از میانگین ۵۰ روزه (SMA) شکسته شود. پنج منبع آگاه از این موضوع گفتند: چین بزرگترین مصرف کننده طلای جهان به بانک های داخلی و بین المللی اجازه واردات مقادیر زیادی طلا را داده است.

 

تالار حافظ سرخ پوش شد

امروز (شنبه 28 فروردین) ریزش 2894 واحدی شاخص کل بورس در آغاز معاملات امروز این نماد را به ارتفاع یک میلیون و 240 هزار واحد رساند. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، شستان، فملی، خودرو، وبملت و شبندر به ترتیب با 1151، 782، 751، 302، 259 و 165 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، بركت - گروه دارويي بركت، خودرو - ايران‌ خودرو، بوعلي - پتروشيمي بوعلي سينا، اپال - فرآوري معدني اپال كاني پارس و سيتا - سرمايه گذاري سيمان تامين در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتنند.

 

بنابراین گزارش، امروز (شنبه 28 فروردین) شاخص کل فرابورس با ریزش 11 واحدی در ارتفاع 17 هزار و 940 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای بپيوند - برق و انرژي پيوندگستر پارس، بگيلان - توسعه مسير برق گيلان، آريا - پليمر آريا ساسول، پيزد - مجتمع صنايع لاستيك يزد، ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، شگويا - پتروشيمي تندگويان و غگيلا - شيرپاستوريزه پگاه گيلان در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

افزایش ۲۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی استان تهران در سال ۹۹

مسعود شفیعی رئیس برنامه و بودجه استان تهران با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد مالیات کشور سهم تهران است، افزود: تا ۱۸ اسفند پارسال ۱۰۴ درصد تحقق مالیاتی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه پارسال در کل ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی داشتیم در حالی که بیش از ۷۰ درصد درآمد کشور پیشتر، از فروش نفت بود، گفت: بر این اساس بقیه منابع مورد نیاز کشور باید از منابع دیگر و عمدتا از مالیات تامین می‌شد.

شفیعی با تأکید بر وجود قانون برای دریافت مالیات از خانه‌ها و خودرو‌های لوکس، افزود: مالیاتی از این دو مورد وصول نشد البته این به معنای از دست رفتن درآمد نیست و سازمان امور مالیاتی به محض مشخص شدن شکل دریافت مالیات آن را وصول می‌کند.

وی گفت: از پارسال طرح‌هایی در زمینه جهش تولید در اقتصاد مقاومتی در استان تهران داشتیم که از حمایت سازمان برنامه و بودجه برخوردار بودند و بخشی از آن‌ها به بهره برداری رسیدند.

رئیس برنامه و بودجه استان تهران در بخشی از طرح‌ها که به بهره برداری نرسیدند و یا تکمیل نشدند، افزود: درصدد شناسایی موانع تکمیل طرح‌ها هستیم تا با پشتیبانی لازم این طرح‌ها زودتر به مدار تولید برسد.

شفیعی گفت: پارسال ۴۳ طرح جهش تولید در استان تهران داشتیم که بخشی از این طرح‌ها به بهره برداری رسیدند و تعدادی از آن‌ها با موانعی روبرو شدند که در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در مورد رشد مهاجرت به تهران افزود: سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر وارد تهران می‌شوند که بخشی از آن‌ها نیروی کار است و بخشی دیگر به دلایل دیگر روانه پایتخت می‌شوند که ممکن است این مهاجرت‌ها تبدیل به حاشینه نشینی شود.

شفیعی گفت: در داخل استان هم مهاجرت از پایتخت به سمت شهر‌های اقماری دیده می‌شود که عموما به دلیل بالا رفتن هزینه‌های زندگی در کلانشهر تهران است.

 

فراوانی اقلام مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان

ابراهیم درستی با اشاره به فراوانی اقلام مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان گفت: زولبیا و بامیه به عنوان یکی از اقلام پر مصرف در ماه مبارک رمضان، امسال درجه یک آن هر کیلو با قیمت ۴۸ هزار تومان و درجه ۲ با قیمت ۳۸ هزار تومان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: حلیم ساده هر کیلوگرم ۴۱ هزار تومان، با مخلفات ۴۵ هزار تومان، آش شله قلمکار هر کیلو ۴۱ هزار تومان، با مخلفات ۴۵ هزار تومان، آش رشته ساده هر کیلوگرم ۴۰ هزار تومان، با مخلفات ۴۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف در بخش دیگر صحبت هایش با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان ۲۰ هزار تن برنج در دو نوع عرضه خواهد شد، افزود: امسال برنج هندی هر کیلو به قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ و برنج تایلندی هر کیلو به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می‌شود.

نائب رییس و نماینده ویز صمت در اتاق اصناف همچنین به قیمت شکر و روغن اشاره کرد و گفت: برای کارخانه‌های قندریز نظیر آبنبات قیمت هر کیلوگرم شکر ۶ هزار و ۶۰۰ تومان است و شکر خانوار برای مصرف کننده نیز هر کیلو با قیمت ۸ هزار تومان و شکر مصرفی قناد‌ها هر کیلو با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود؛ روغن نیز با قیمت مصوب توزیع خواهد شد.

ابراهیم درستی خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان هر کیلوگرم گوشت قرمز منجد نیز با قیمت ۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۲۸ هزار تومان/دلار ۲۳ هزار و ۹۸۷ تومان

امروز (شنبه ۲۸ فروردین) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۴۵ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۷۶ تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۳۹۳ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۲۸ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار تومان است.

 

امروز (شنبه ۲۸ فروردین) در بازار ارز دلار ۲۳ هزار و ۹۸۷ تومان، یوور ۲۸ هزار و ۵۸۴ تومان، پوند ۳۴ هزار و ۸۰۰ تومان، درهم امارات ۶۹۰۰ تومان، یوان چین ۳۸۵۰ تومان و لیر ترکیه ۳۰۹۰ تومان است.

 

این در حالی است که (پنجشنبه ۲۶ فروردین) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۷ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۳۹ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۳۸۳ هزار تومان بود. همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۲۹۷ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۸۲ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود.

 

همچنین (پنجشنبه ۲۶ فروردین) در بازار ارز دلار ۲۴ هزار و ۲۳۵ تومان، یورو ۲۸ هزار و ۳۸۲ تومان، پوند ۳۴ هزار و ۶۴۹ تومان، درهم امارات ۶۸۷۱ تومان، یوان چین ۳۸۴۰ تومان و لیر ترکیه ۳۰۸۰ تومان بود.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون عیار یک میلیون استان تهران هزار تومان گرم طلای ۲۸ هزار طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۲ زندانی زنجانی از ابتدای ماه مبارک رمضان

ایسنا/زنجان مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان از آزادی ۲۲ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال به همت مردم خیر و نیکوکار خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین بنیادی امروز (چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۲۲ زندانی آزاد شده در این مدت ۲ نفر خانم و سرپرست خانوار بودند که به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند، اظهار کرد: به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) ۹ نفر از این زندانیان در استان آزاد شدند که یک نفر از آنها خانم و سرپرست خانوار بود.

بنیادی با بیان این که تعداد زندانیان مالی و غیرعمد طی سال شناور است، تصریح کرد: ابتدای ماه مبارک رمضان امسال ۱۱۷ نفر زندانی در استان داشتیم که مشمول طرح آزادسازی بودند.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۹۵ نفر از این مددجویان در انتظار کمک خیرین و مردم نوعدوست هستند تا به کانون خانواده خود بازگردند.

بنیادی گفت: سال گذشته به همت خیرین ۲۶۵ نفر از زندانیان مشمول این طرح در استان آزاد شدند و از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال تاکنون نیز بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال برای این امر در استان جمع‌آوری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی
  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • توزیع ۵۳ تن اقلام تنظیم بازاری در عباس آباد
  • امیر منصور آریا به تور مالیات افتاد | ۶۵ هزار متر زمین در تهران به تملک دولت درآمد
  • اقلام اساسی هیئت‌های مذهبی برای شب قدر تامین شد
  • رشد ۵۷ درصدی اهدای خون بانوان در سیستان و بلوچستان
  • آزادی ۲۲ زندانی زنجانی از ابتدای ماه مبارک رمضان
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران
  • افزایش ۱۳ درصدی ارزش ترانزیت خارجی گمرکات گلستان