Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور آمریکا حوادث مسلحانه در این کشور را آشفتگی ملی خواند و گفت، باتوجه به تلفات حوادث مسلحانه، ما در آمریکا هر روز شاهد تیراندازی به جمع هستیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز؛ «جو بایدن»رئیس جمهور آمریکا در حاشیه کنفرانس خبری خود با نخست وزیر ژاپن گفت، موضوع فقط تیراندازی هایی به جمع نیست که یک روز خاص رخ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شما همه کسانی را که در خیابان های شهرهای ما و مناطق روستایی ما کشته می شوند، بشمارید، در واقع هر روز تیراندازی به جمع در آمریکا وجود دارد، این یک آشفتگی ملی است و باید پایان یابد.
بایدن افزود، هیچ کس به اندازه من به طور جدی بحث خشونت مسلحانه را مد نظر قرار نداده است. من تنها کسی هستم که تا به حال ممنوعیت استفاده از اسلحه تهاجمی را تصویب کرده ام. من تنها کسی هستم که تا به حال ممنوعیت 10 ساله برای اسلحه تهاجمی وضع کرده ام و همچنین محدودیت برای داشتن بیش از 10 گلوله.
رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد، من بلافاصله بعد از شروع به کارم از دادستان کل خواستم مسائل را کنار هم بگذارد تا من فرمان اجرایی صادر کنم از جمله در خصوص سلاح‌های جدید که ممکن است تولید شود، سلاح‌هایی که شما می‌توانید آن‌ها را به شکل قطعه قطعه خریداری کنید و آن‌ها را روی هم سوار کنید و نیز طرح‌های دیگر.
جو بایدن تاکید کرد، کنگره باید برخیزد و درباره کنترل اسلحه در آمریکا اقدام کند، سنا باید اقدام کند؛ و من قویا حمایت می‌کنم و به این کار ادامه می‌دهم. من هرگز دست از حمایت از ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی و خشاب‌هایی که بیش از 10 گلوله دارند، برنداشته ام؛ بنابراین من قویا از دوستان جمهوریخواهم در کنگره که از حمایت از طرح مصوب مجلس نمایندگان خودداری کردند، می‌خواهم همین حالا آن را پشتیانی کنند. این روند باید تمام شود. این یک آشفتگی ملی است.
براساس آمار منتشر شده در آمریکا طی سال 2020 میلادی نزدیک به 20 هزار نفر جان خود را در اثر تیراندازی از دست داده و 40 هزار نفر نیز مجروح شدند.
سال 2021 نیز همانند سال‌های گذشته تاکنون سالی پر حادثه برای ایالات متحده بوده و چهار هزار و 127 نفر از ابتدای سال 2021 تاکنون جان خود را در اثر تیراندازی از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بایدن آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ کشته و زخمی درپی تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رسانه‌های آمریکایی با انتشار تصاویری اعلام کردند که در پی وقوع تیراندازی در جریان یک جشن خیابانی در شهر ممفیس در ایالت تنسی دست‌کم ۲ نفر کشته و ۱۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

گفته می‌شود افراد زخمی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

هنوز جزییات بیشتری درباره عوامل و انگیزه وقوع این حادثه منتشر نشده است.

دیگر خبرها

  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به‌سمت خاله‌اش
  • مرگ خاله بر اثر تیر اندازی خواهر زاده در خرم آباد
  • مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده ۵ ساله
  • زندان، عاقبت قدرت نمایی و تیراندازی راننده با اسلحه
  • تصاویری از لحظه وقوع تیراندازی در آمریکا | جشن خیابانی، خونین شد + فیلم
  • ۲ کشته و ۶ زخمی بر اثر تیراندازی در ممفیس آمریکا
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند
  • ۱۸ کشته و زخمی درپی تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند+ فیلم
  • آشفتگی و هرج و مرج در فرودگاه دبی در پی بارش‌های سیل آسا