Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» عزت اله اکبری تالارپشتی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» و اقداماتی که باید در راستای افزایش هرچه بیشتر تولید و فعالیت های ارزش افزوده در پسکرانه بنادر ایران انجام شود، اظهار داشت: در جنگ اقتصادی بی رحمانه آمریکایی ها، «تولید» خط مقدم است و باید در تمامی حوزه ها و در تمامی نقاط کشور به ویژه کانون هایی که توجیه اقتصادی دارند مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دولت اولین مجموعه ای است که باید پشتیبانی از تولید را مدنظر قرار دهد و با توجه به اینکه بیشترین موانع در بخش قوانین و مقررات و نیز تصمیم گیری های اتخاذ شده در راستای صدور بخشنامه ها و دستورالعمل ها وجود دارد، در زمینه موانع زدایی ها گام بلندی بردارد.

*امکانات و زیرساخت های مورد نیاز حوزه بندری و دریایی فراهم شود

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موانع اصلی تولید در کشور باید بلافاصله از سر راه برداشته شود، گفت: نباید در مقابل تولید مانع تراشی کرد چراکه دستاور این اتفاق، خسارت به اقتصاد کشور و همسو شدن با دشمنان است و اینگونه منافع مردم پایمال می شود.

اکبری با بیان اینکه کشور ما از نظر موقعیت جغرافیایی در شاهراه بین المللی قرار دارد، تاکید کرد: حوزه بندری و دریایی کشور از ظرفیت فوق العاده ای برخوردار است و به طور حتم با پویایی هرچه بیشتر بنادر می تواند کمک شایانی به افزایش درآمدهای اقتصادی کشور داشته باشد و در این راستا باید امکانات و زیرساخت های مورد نیاز برای فعالیت در حوزه بندری و دریایی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه قوانین لازم و کافی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: دولت موانع تولید را احصاء و به مجلس شورای اسلامی در راستای مانع زدایی ها اعلام کند، هرچند که مجلس نیز در این راستا فعالیت خود را آغاز کرده تا شاهد بازکردن گره‌های قانونی در راستای تسهیل تولید باشیم.

*امکان استفاده از پسکرانه بنادر در راستای فعالیت های تولیدی

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پسکرانه بنادر می توان شاهد ایجاد شهرک های صنعتی، شهرهای فناوری، خدماتی و تولیدی بود، عنوان کرد: بنادر کشور از ظرفیت اقتصادی بسیار عظیمی برخوردار هستند و با ایجاد شرایط و امکانات لازم می توان از پسکرانه آنها در راستای فعالیت های تولیدی و اقتصادی استفاده کرد.

اکبری با اشاره به اینکه با حمایت و پشتیبانی باید ظرفیت اقتصادی بالقوه بنادر را بالفعل کرد، اظهار داشت: با حمایت، استفاده از نیروی انسانی متخصص و جذب سرمایه بخش خصوصی باید درخشش بنادر و پسکرانه بنادر در حوزه تولید را رقم زد و با تعریف پروژه های مختلف اقتصادی، تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی، ارزش افزوده ای، تجاری و...چرخ اقتصاد کشور را به بهترین شکل ممکن چرخاند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بنادر تولید رئیس کمیسیون صنایع و معادن پسکرانه بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از سیاست‌های مهم دولت در حوزه اقتصاد، نگاه بین بخشی و ایجاد ثبات در برنامه‌ها برای هرچه بهتر شرایط و حمایت از تولید است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید علی روحانی در همایش ملی «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» در دانشگاه قم اظهار داشت: ایجاد توازن و تعادل میان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یک ضرورت است، از این طریق هم انگیزه تولیدکننده برای فعالیت بیشتر حفظ می‌شود و هم مصرف کننده می‌تواند محصول مورد نیاز خود را با قیمت مناسب‌تر تهیه کند.

وی افزود: از سیاست‌های مهم دولت در حوزه اقتصاد، نگاه بین بخشی و ایجاد ثبات در برنامه‌ها برای هرچه بهتر شرایط و حمایت از تولید است.

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در همین راستا از تغییر مکرر سیاست‌ها جلوگیری کرده و با کاهش دستورالعمل‌ها به دنبال ایجاد آرامش هرچه بیشتر در فضای فعالیت‌های اقتصادی هستیم، همچنین در این دولت موضوع تسهیل مجوزهای کسب‌وکار با جدیت پیگیری و برای محدود کردن فعالیت‌های غیرمولد تلاش جدی شد.

وی با اشاره به اهمیت مسئله مدیریت نرخ ارز در کشور، ادامه داد: کوتاه کردن فرآیند تامین و تخصیص ارز، موضوع مهم دیگری است که با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود دنبال می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تامین مالی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی با همکاری بانک‌ها به خوبی انجام شود.

روحانی تاکید کرد: در موضوع رشد اقتصادی و مبارزه با بیکاری وضعیت بهتری از قبل داریم و تلاش می‌کنیم با افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم، البته در این راستا نیازمند مولفه‌های دیگری همچون تامین انرژی مورد نیاز فعالیت‌های تولیدی نیز هستیم.

به گزارش تسنیم، همایش ملی «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» در دو نوبت صبح و عصر توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی و برخی مقامات کشوری در دانشگاه قم درحال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم