Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا میر ابیان کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص ضربات اخیر انصارالله یمن به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان واینکه آیا می توان این اقدامات را در قالب واکنش ایران به حادثه نطنز هم قلمداد کرد یا خیر، اظهارداشت: خیر، این ضربات را باید در چارچوب سیاست دفاعی انصارالله یمن در قبال عربستان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: آن چیزی که امروز در یمن صورت می گیرد در راستای سیاست بازدارنده و دفاعی است، به دلیل اینکه عربستان همیشه و بارها به شهرهای یمن و مکان هایی که نیرو های انصارالله حضور داشتند حملات و کشتار های عظیمی انجام داده اند.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به تفاوت ضربات انصار الله یمن با عربستان، تصریح کرد: هیچ یک از ضربات انصارالله یمن به اماکن مسکونی عربستان نبود است و بر خلاف آن شما شاهد هستید هواپیماهای عربستان بارها مناطق مسکونی، بهداشتی، پمپ بنزین ها، پل ها و مراکز حیاتی یمن متعرض شدند و بمباران هایی انجام دادند. 

 میرابیان در خصوص ارسال نامه اخیر دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس برای وزاری خارجه ۶ کشور عضو آن شورا مبنی بر لزوم مشارکت آنها در مذاکرات با ایران، بیان کرد: مذاکرات برجام در چارچوب رسمی و از قبل مشخص شده است، ما حتی ایالات متحده آمریکا که از برجام خارج شده را هم عضو برجام نمیدانیم و در حال حاضر آن کشور اجازه حضور رسمی در جلساتی که در وین هست را هم ندارد.

وی با بیان اینکه آمریکا در نشست کمیسیون مشترک برجام که در وین در حال برگزاری است حضور رسمی ندارد چون از برجام خارج شده است، ادامه داد: بی شک ما چنین اجازه ای را نمیدهیم که کشورهای دیگر غیر از اعضای برجام در این مذاکرات شرکت کنند.

این کارشناس مسائل منطقه اظهارداشت: اگر امروز این بدعت گذاشته شود از فردا ر‍ژیم صهیونستی هم مدعی شرکت در مذاکرات مرتبط با برجام خواهد بود.

میرابیان در پایان خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و مشخصا عربستان و امارت با طرح چنین موضوعاتی میخواهند سیاست ایران هراسی را در منطقه تقویت کنند. 

محمدمهدی ملکی کد خبر: 1093294 برچسب‌ها جنگ یمن جنبش انصار الله یمن عربستان سعودی شرکت نفت آرامکو عربستان برجام

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جنگ یمن جنبش انصار الله یمن عربستان سعودی شرکت نفت آرامکو عربستان برجام انصارالله یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند

«علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط