Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@09:20:56 GMT

سمپاشی هوایی جنگل‌های بلوط در مهاباد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۵۸۶۹

سمپاشی هوایی جنگل‌های بلوط در مهاباد آغاز شد

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: آفت جوانه خوار بلوط هر ساله خسارت زیادی را به جنگل‌های پیرانشهر، سردشت و مهاباد می‌رساند که به دلیل عدم مبارزه با این حشره هر سال شاهد تغذیه آن از سرشاخه‌های تازه و جوانه زده درختان بلوط هستیم که این امر باعث خشک شدن سرشاخه‌های درختان جنگلی و در نهایت خشک شدن کل درختان بلوط در این حوزه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اوخر سال گذشته (١٣٩٩) با پیگیری‌های مهندس جلال محمودزاده و مهندس کمال حسین پور نمایندگان مهاباد، پیرانشهر و سردشت و تشکیل جلسه با دکتر منصور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و قاسمی مدیرکل منابع طبیعی استان آذربایجان غربی تأمین اعتبار مبارزه شیمیایی با استفاده از سمپاشی هوایی توسط هواپیما صورت گرفت که مبلغ ۳۲ میلیارد ریال برای اجرای پروژه عملیات سمپاشی اختصاص یافت.

از این رو هواپیما‌های سمپاشی از امروز (شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰) در پیرانشهر مستقر و عملیات سمپاشی هوایی جنگل‌های مهاباد، پیرانشهر و سردشت را در راستای مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سمپاشی هوایی جنگل بلوط آفت جوانه خوار بلوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد

فرشته صادقی‌نسب مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سطح مبارزه با علف‌های‌هرزغلات ۱۴۸ هزار و ۷۱۴ هکتار، سطح مبارزه با بیماری‌های‌غلات ۴۱ هکتار و مبارزه با سن‌غلات ۹۵ هزار و ۸۱۸ هکتار در مرحله مادری بود و سطح مبارزه با ملخ ۶۰۰ هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌ها در شهرستان سردشت انجام شده و ادامه دارد، افزود: عملیات سم‌پاشی بر علیه آفت سن‌پوره شروع نشده که در اسرع وقت اطلاع‌رسانی می‌شود ولی لازم است زارعان تا قبل از تخم ریزی اقدامات لازم را انجام دهند.

صادقی‌نسب بیان کرد: بیشترین مزارعی که مورد سم‌پاشی قرار گرفتند در شهرستان‌های بوکان و مهاباد هستند و باتوجه به شرایط جوی مساعد و وجود شرایط مناسب برای ایجاد و گسترش بیماری زنگ زرد گندم و بیماری‌های برگی در مزارع غلات استان از کارشناسان شبکه مراقبت تقاضا می‌شود ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری سریعا به کشاورزان اطلاع‌رسانی لازم را درخصوص سم‌پاشی مزارع با سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات کشور انجام دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: مبارزه شیمیایی باید با نظارت کارشناسان مراکز خدمات جهادکشاورزی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و در زمان مناسب انجام گیرد تا علاوه بر کارآیی و اثربخشی موثر، میزان استفاده از سموم شیمیایی کاهش و این آفت بر روند تولید و از بین رفتن خاصیت نانوایی گندم تاثیر نداشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۱۷ قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است