Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@11:15:51 GMT

تهران؛ سراسر قرمز / ۱۸۷ فوتی کرونایی در هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۵۸۷۸

تهران؛ سراسر قرمز / ۱۸۷ فوتی کرونایی در هفته گذشته

سراسر تهران به رنگ قرمز کرونایی درآمده و در هفته اخیر افزایش روند بستری و فوتی ناشی از کرونا در این کلانشهر همچنان تداوم یافته و بار بسیار بالایی دارد.

به گزارش ایسنا، در استان تهران تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا ۲۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۱۵۴۶۸ نفر بوده است. همچنین تعداد موارد بستری طی این مدت ۸۳۳۷۴ نفر بوده و تعداد موارد فوت نیز ۹۹۳۹ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در موج چهارم بیماری و با اوج‌گیری روند ابتلا به کرونا در کشور از نیمه فروردین ماه ۱۴۰۰، در تهران نیز شاهد افزایش موارد بیماری بودیم. به طوری که دکتر علیرضا زالی- فرمانده عملیات کنترل کرونا در کلان‌شهر تهران بارها خواستار تعطیلی کامل تهران شد.

زالی همچنین برای اولین بار نیز در تاریخ ۲۳ فروردین ماه اعلام کرد که شاهد وضعیت قرمز کرونا در سراسر تهران هستیم.

باید توجه کرد که در هفته اخیر (۲۰ تا ۲۶ فروردین ماه) افزایش روند بستری و فوتی ناشی از کرونا در تهران همچنان تداوم یافته و بار بسیار بالایی دارد. البته بروز موارد بستری و مرگ و میر هنوز از متوسط کشوری کمتر است.

بر این اساس طی هفته اخیر (۲۰ تا ۲۶ فروردین ماه) نیز در تهران تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، ۹۹۶۳ نفر بوده‌اند. همچنین طی هفته اخیر ۲۴۰۲ نفر در تهران بستری شدند و متاسفانه ۱۸۷ نفر نیز فوت کرده‌اند.

 

لینک کوتاه: asriran.com/003Gqu

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فروردین ماه تعداد موارد هفته اخیر نفر بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۱۶۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور

جعفر میعاد فر به تشریح حوادث مهمی که هفته گذشته در کشور رخ داد پرداخت و گفت: در هفته گذشته، از هجدهم تا بیست و چهارم فروردین ماه، ۶۴۷ مورد حادثه ویژه در سامانه ۱۱۵ اورژانس کشور به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد این حوادث نسبت به هفته گذشته پانزده درصد کاهش یافته است؛ افزود: در این بازه زمانی، ۲۵۰ حادثه ویژه ترافیکی و ۵۰۷ مورد حادثه ویژه غیرترافیکی داشتیم. درحالی‌که در هفته گذشته از چهارم تا یازدهم فروردین ماه، تعداد حوادث ویژه ترافیکی ۲۲۶ مورد و تعداد حوادث ویژه غیرترافیکی در همین بازه زمانی، ۳۸۱ مورد بوده است بنابراین به ترتیب شاهد افزایش شش درصدی و کاهش ۲۵ درصدی نسبت به هفته گذشته هستیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در مجموع از این تعداد حوادث مهم، ۴۱ درصد حوادث مربوط به حوادث ترافیکی و ۵۹درصد به حوادث غیرترافیکی تعلق می‌گیرد. 

میعادفر درباره تعداد فوتی‌ها و مصدومان این حوادث نیز گفت: در مجموع ۲۴۶۸ مصدوم، خدماتی درمانی و بهداشتی دریافت کرده‌اند و متاسفانه ۱۶۸ نفر نیز در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند. از مجموع تعداد مصدومان، ۶۵ درصد در تصادفات رانندگی و ۳۵ درصد مجروحان در سایر حوادث دچار آسیب شده‌اند. 

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در مجموع، هزار و ۸۴۰ نفر از مجروحان به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند که ۷۲ درصد از آنها در تصادفات رانندگی، مجروح و زخمی شده بودند.

میعادفر گفت: ۶۲۸ نفر از آسیب دیدگان، در محل درمان شده‌اند. از این تعداد، ۶۷ درصد متعلق به آسیب دیدگان حواد غیرترافیکی بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تشریح بیش از ۲۴۰۰ جسد طی پارسال در پزشکی قانونی
  • فوت ۱۶۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور
  • مرگ ۱۶۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور
  • حوادث ترافیکی هفته گذشته جان ۵۱ نفر را گرفت
  • عفونت های تنفسی و موارد بستری در بوشهر افزایش یافت
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • یک فوتی و ۱۷۱ مصدوم حاصل تصادفات تعطیلات عید فطر کهگیلویه و بویراحمد
  • مقایسه مرگ‌ومیر تصادفات جاده‌ای نوروز امسال با سال‌های گذشته/ آمار
  • آمار مرگ‌ومیر تصادفات جاده‌ای نوروز امسال در مقایسه با گذشته