Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاپیتان اسبق تیم ملی گفت: فکر نمی‌کنم اگر استقلال و پرسپولیس وارد بورس شوند، مردم استقبال کنند؛ مگر اینکه کسی حواسش نباشد یا خدای ناکرده خون به مغزش نرسد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

محمد پنجعلی در مورد بحث خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس اظهار داشت:

اصلا خصوصی‌سازی به معنی واقعی کلمه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما خصوصی‌سازی را نه معنی کرده و نه توانسته‌ایم به جامعه تفهیم کنیم که یعنی چه؟ مگر می‌شود با دو تیم فوتبال را خصوصی کرد؟ خیلی راحت می‌گوییم می خواهیم این دو باشگاه را خصوصی کنیم. این کار به یک پروسه ۱۰ تا ۱۵ ساله نیاز دارد.

محمد پنجعلی افزود:

مهمترین درآمد باشگاه‌ها در این پروسه حق پخش بازی‌هاست. آیا می‌توانید آن را بگیرید؟ آیا باشگاه‌ها می‌توانند تلویزیون خصوصی داشته باشند؟ اصلاً امکان ندارد. در صورتیکه در دنیا ۶۵ درصد درآمد باشگاه‌ها از حق پخش تأمین می‌شود.

محمد پنجعلی پیشکسوت فوتبال با اشاره به دولتی بودن باشگاه‌ها گفت:

همه دولتی هستند. درآمدی ندارند و از بیت‌المال هزینه می‌کنند. فوتبال ما درآمدی ندارد. بنابراین خصوصی‌سازی اصلا شدنی نیست. گاهی شخصی را می‌آوردند می‌گویند بخش خصوصی است اما فوتبال باید به معنای واقعی دست مردم باشد. یعنی خود هواداران درآمدزایی کنند، ‌حق پخش دست خودشان باشد، تبلیغات محیطی را اداره کنند، در ترانسفر بازیکن سهیم باشند و …

محمد پنجعلی در مورد اینکه سال گذشته بارها اعلام شد دو باشگاه تا پایان سال۹۹ واگذار می‌شوند اما هیچ اتفاقی نیفتاد، اظهار داشت:

شاید آن خصوصی‌سازی که مدنظر خودشان است را گفته اند. ما باید اول بستر این کار را فراهم کنیم. مهمترین موضوع هم حق پخش و تبلیغات البسه تیم‌ها است. به عنوان مثال، پرسپولیس پیراهنی را که در اولین روز می‌پوشد، بعد که به منیریه بروید می‌بینید همه آن را می‌فروشند. یعنی قانونی برای کپی‌رایت وجود ندارد و برخوردی نمی‌شود.

محمد پنجعلی مدافع اسبق پرسپولیس در مورد وعده هایی که برای واگذاری دو باشگاه داده می‌شود، عنوان کرد:‌

همه می‌دانیم که دولت هیچ موقع نمی‌تواند این کار را انجام بدهد چون از دستش بر نمی‌آید. مراجعی بالاتر از وزارت ورزش تصمیم‌گیرنده هستند. خصوصی سازی که صحبتش می‌شود در همین حد است که شخصی را از دوستان و نزدیکان بیاورند و مدتی باشند. در یک سال ۵ مدیرعامل عوض شد. هیچ کجای دنیا این اتفاق نمی‌افتد. ۴۰ سال است می‌گوییم استقلال و پرسپولیس خصوصی می‌شوند پس چرا هیچ اتفاقی نیفتاده؟ آنچه در دنیا مرسوم است، چیزی نیست که ما می خواهیم انجام بدهیم. مشکلات عدیده‌ای وجود دارد و نمی‌توانیم این کار را انجام بدهیم. باید خون تازه‌ای در تمام امور تزریق شود و یک سری بروند و در خانه بنشینند.

محمد پنجعلی در مورد اینکه گفته می‌شود دو باشگاه به سوددهی رسیده‌اند و می‌توان این اتفاق را قبول کرد، گفت:

من فکر نمی‌کنم. چون تشکیلاتی که مرتبط هستند می‌توانند خرج دو باشگاه را بدهند اما این خصوصی نیست. می‌آیند کمکی به باشگاه می‌کنند و این کمک هم همیشه جوابگو نبوده و باعث شده همیشه با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کنند. عده‌ای هم که اصلا عین خیالشان نیست. باشگاه‌هایی مانند سایپا و پیکان تحت پوشش صنایع ما هستند که آن هم از بیت‌المال است. استقلال و پرسپولیس هم چون طرفداران زیادی دارند، حساسیت روی آن‌ها بیشتر است. به همین خاطر در مقاطعی عده‌ای می‌آیند و کمک می‌کنند اما می‌بینید چه قراردادهای بسته شده، چه بازیکنان بی کیفیتی آمدند، چه باندهایی وجود داشته و چه پول‌هایی جابه‌جا شده و بعد از آن هم پیگیری نمی‌شود.

محمد پنجعلی در پاسخ به این سوال که با وضعیت فعلی بورس آیا اگر این دو باشگاه وارد بورس شوند، اتفاق خاصی می‌افتد و مردم از آن استقبال می‌کنند، گفت:

من فکر نمی‌کنم؛ مگر اینکه کسی حواسش نباشد یا خدای ناکرده خون به مغزش نرسد. با دو باشگاه، فوتبال خصوصی نمی‌شود. ما هنوز قوانین خصوصی‌سازی را نداریم. یکی از کارهای درآمدزایی برای باشگاه‌ها، حق پخش بازی‌ها است که ما آن را نداریم. به این ترتیب به درآمدزایی موردی برمی‌گردیم که وابسته است. بخشی خصوصی به معنای واقعی جلو نمی‌آید. چون نمی‌تواند ریسک کند. باید دستش باز باشد، حق تبلیغات و حق ترنسفر بازیکن و مسائل دیگر را داشته باشد. در دنیا ترنسفر بازیکن یک سیستم است اما ما برای این موضوع ارتباطی نداریم. به صورت موردی، شخصی می‌آید و یک بازیکن را به تیمی می‌فرستد.

محمد پنجعلی کاپیتان اسبق تیم ملی گفت:‌

وقتی رونالدو باشگاه خودش را عوض کرد، هوادارانشان به پولی که برای این انتقال پرداخت شد اعتراض کردند اما از مصاحبه اولش این پول را درآورد. در دنیا طرفداران در باشگاه شریک هستند و سهم دارند ولی در ایران اینطور نیست. آنجا هواداران و باشگاه حرکت خوبی کرد. این بیزینس به معنای واقعی است. آن‌ها به فوتبال به چشم صنعت نگاه می‌کنند اما در ایران کسی نمی‌تواند ریسک کند و جلو بیاید. یک عده برای شهرت خودشان جلو می‌آیند که موردی است. پولی خرج می‌کنند که آن هم برای خودشان نیست و پول دولتی است. متاسفانه با این شرایط فوتبال ما ضعیف‌تر می‌شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس استقلال پرسپولیس پیشکسوت پرسپولیس محمد پنجعلی استقلال و پرسپولیس محمد پنجعلی خصوصی سازی دو باشگاه باشگاه ها حق پخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ویژه به ستاره پرسپولیس پس از تاریخ‌سازی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ایراکلی کوباخیدزه نخست وزیر گرجستان گفت: تمام بازیکنان تیم ملی فوتبال گرجستان به خاطر رسیدن به مرحله نهایی مسابقات جام ملت‌های اروپا 2024 نشان افتخار دریافت خواهند کرد.

به نقل از تسنیم روز سه‌شنبه، تیم ملی فوتبال گرجستان در دیداری که برای صعود به جام ملت‌های اروپا برگزار شد، تیم ملی یونان را (4 بر 2 در ضربات پنالتی) شکست داد. برای نخستین بار در تاریخ، تیم ملی فوتبال گرجستان به مرحله نهایی یک تورنمنت بزرگ راه یافت.

نخست وزیر گرجستان در صفحه اجتماعی‌اش نوشت: «شخصاً به‌عنوان یک طرفدار، 30 سال منتظر این روز بودم؛ از سال 1994. بچه‌ها بزرگ‌ترین شادی را به ما دادند. این بچه‌ها قهرمان هستند و قهرمانان باید قدردانی شوند. اینها شریف‌ترین افراد هستند و بنابراین ما به همراه شالوا پاپواشویلی (رئیس پارلمان گرجستان) تصمیم کوچکی گرفتیم و به پسران ما نشان افتخار اعطا خواهد شد».

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888621

دیگر خبرها

  • محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال در اینستاگرام /رتبه پرسپولیس و استقلال
  • اگر الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا نبود؛ پرسپولیس و استقلال تا ۱۰۰ سال دیگر زیر نظر وزارت ورزش بودند
  • ذوب آهن اصفهان برترین میهمان لیگ و درگیری‌های عجیب با پرسپولیس و استقلال
  • جایزه ویژه به ستاره پرسپولیس پس از تاریخ‌سازی
  • برتری ازبکستان با گل و پاس گل بازیکنان پرسپولیس و استقلال
  • رویا یا واقعیت؛ استقلال و پرسپولیس در سال جدید عاقبت به خیر می‌شوند؟
  • اعتراض شدید پیشکسوت استقلال به واگذاری آبی ها؛ لعنت بر دشمنان!
  • اعداد عجیب و غریب ستاره جدید پرسپولیس/ افشاگری محمد خدابنده لو از پیشنهاد استقلال!
  • شکایت پرسپولیس از استقلال رد شد
  • رد شکایت پرسپولیس از بلانکو از سوی کمیته استیناف