Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@12:21:33 GMT

برداشت بیش از ۱۱هزار تن کُنار در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۶۰۰۷

برداشت بیش از ۱۱هزار تن کُنار در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با برداشت ۱۱ هزار و ۱۳۷ تن محصول، فصل برداشت میوه گرمسیری کُنار از سطح ۱۱۹۰هکتار باغات این استان به پایان رسید.

به گزارش ایسنا اردشیر شهرکی افزود: ۱۴۴۰هکتار از باغات سیستان و بلوچستان به کشت محصول گرمسیری کُنار اختصاص دارد که 1190 هکتار آن بارور و بقیه نابارور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شهرستان‌های فنوج، سرباز، نیکشهر، کنارک، چابهار، قصرقند و دلگان در جنوب استان از عمده مناطق کشت این محصول محسوب می‌شوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به خواص این میوه گرمسیری گفت: کُنار میوه مغذی و سرشار از ویتامین C با دارا بودن مقادیر نسبتا مناسبی از ویتامین B ،E، کلسیم، فسفر و آهن است.

شهرکی گفت: سوپی، بهزادی، سیبی سیاه و سفید و فرزادی از عمده ارقام کشت شده کُنار در سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان استانی اقتصادی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی

محمدخزایی مدیر جهاد کشاورزی کنگاور گفت : این شهرستان با دارا بودن حدود ۵۰ درصد سطح زیر کشت کاملینا و حدود ۲۵ درصد سطح زیر کشت کلزای استان مهمترین قطب تولید دانه‌های روغنی در کرمانشاه محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: محصول کاملیا و کلزا به صورت تضمینی با نرخ مصوب توسط مراکز خرید مستقر در شهرستان از کشاورزان خریداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کنگاور با بیان اینکه دانه روغنی کاملینا از قابلیت بسیار خوبی برای کشت در مزارع دیم برخوردار است، ادامه داد: این محصول از جمله گیاهان دانه روغنی مقاوم به خشکی و سرما است که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت قابل توجهی دارد.

خزایی با اشاره به امکان کاشت و برداشت مکانیزه این محصول گفت: کاملینا می‌تواند محصول مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • روش‌های خلاقانه و آسان برای برش زدن هنرمندانه میوه و خیار (فیلم)
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • «نون خ ۵» چهره زیبای سیستان و بلوچستان را به مردم نشان داد
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • قیمت پیاز در میادین میوه و تره بار کاهش یافت
  • برداشت بیش از یک میلیون تن چغندرقند در خوزستان