Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@20:41:07 GMT

امسال؛ پرچالش ترین سال در حوزه آب شرب کرمان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۶۱۱۷

امسال؛ پرچالش ترین سال در حوزه آب شرب کرمان

طاهری گفت: میزان مصرفی آب شرب شهر کرمان در پیک مصرف ۳ هزار و ۷۹ لیتر در ثانیه است و حداکثر آب شربی که ما می توانیم برای شهر کرمان تامین کنیم یک هزار و ۹۳۴ لیتر در ثانیه است لذا یک هزار و ۱۱۴ لیتر بر ثانیه آب شرب در کرمان کمبود داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، استان کرمان و شهر کرمان یکی از مناطق پرچالش از لحاظ کمبود آب در کشور هستند که چندین سال دچار بحران شدید آب شده است اما متاسفانه این مسائل هر روز بیان می شود، اما انگار گوش هایی بدهکار این مسئله نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال گذشته هم متاسفانه کرمان دچار کم بارشی شده  و منابع زیرزمینی نیز در حال خشک شدن است که اگر شهروندان و مردم رعایت نکنند و همچنان به مصرف زیاد آب ادامه دهند در آینده ای نه چندان دور استان کرمان از بحران قرمز عبور کرده و به سیاهی و خشکسالی تمام خواهد رسید.

محمد طاهری مدیرعامل آبفای کرمان در گفتگو با خبرنگار ما  اظهار کرد: هر کاری در استان می توانستیم برای کاهش مشکل آب شرب انجام داده ایم و باید بدانید که در برخی از مناطق استان منابع آب در دسترس وجود ندارد.

وی گفت:متاسفانه امسال به دلیل کم بارشی، بارندگی استان حدود 35 میلی متر است لذا امسال پرچالش ترین سال در حوزه آب شرب خواهیم داشت، و این در حالی است که 93 درصد آب کرمان از چاه ها و  منابع زیرزمینی تامین می شود.

مدیرعامل آبفای کرمان افزود: سایر استان ها از لحاظ تامین آب به منابع پایدار متصل هستند اما استان کرمان بدترین شرایط را در کشور دارد.

طاهری عنوان کرد: متاسفانه عمق چاه ها از 150 به 270 متر رسیده است که برخی هزینه انرژی مصرفی آنها به حدی است که دیگر بهره برداری از آن ها صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه منابع نزدیک تامین آب شرب شهر کرمان خشک شده اند، تصریح کرد: آب شرب شهر کرمان از 100 کیلومتری تامین می شود.

مدیرعامل آبفای کرمان یکی از دلایل افزایش مصرف آب شرب را در سال های اخیر، کرونا دانست و گفت: بهره برداری از 7 حلقه چاه جدید برای موارد اضطراری در نزدیکی شهر کرمان در حال اتمام است.

طاهری همچنین به ساماندهی حاشیه نشینی اشاره و خاطرنشان کرد: اکثر حاشیه نشینان انشعاب آب ندارند و به طور غیرمجاز  از آب استفاده می کنند که تقاضا داریم به این مسئله رسیدگی شود.

وی از خشک شدن بسیاری از چشمه های کوهستانی خبر داد و افزود: 14 شهر استان از جمله  شهرهای کرمان، زرند، راور، سیرجان، جیرفت در وضعیت فوق العاده بحرانی به لحاظ آب شرب قرار دارند که این شهرها 66 درصد جمعیت استان را در خود جای داده اند.

مدیرعامل آبفای کرمان تصریح کرد: متاسفانه امسال باید برای آبرسانی به یک هزار روستا، 500 تانکر نیاز داریم.

طاهری تاکید کرد: میزان مصرفی آب شرب شهر کرمان در پیک مصرف 3 هزار و 79 لیتر در ثانیه است و حداکثر آب شربی که ما می توانیم برای شهر کرمان تامین کنیم یک هزار و 934 لیتر در ثانیه است لذا یک هزار و 114 لیتر بر ثانیه آب شرب در کرمان کمبود داریم.

وی در انتها از کلیه شهروندان و مردم درخواست کرد تا در استفاده از آب شرب صرفه جویی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: لیتر در ثانیه آب شرب شهر کرمان یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین

                                                                   

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ داریوش امانی در نشست هماهنگی اربعین حسینی مرز مهران اظهار داشت: سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری بویژه ترمینال برکت و پایانه شهید سلیمانی، سایبان‌ها ، دوربین‌ها و تجهیزات برای خدمات رسانی به زائران در استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم اربعین امسال را با کیفیت‌تر از سال گذشته برگزار کنیم افزود: پیگیر واردات اتوبوس با توجه به کمبود ناوگان هستیم چرا که در حوزه حمل و نقل غیر از ایام اربعین برخی استان‌ها مثل ایلام با مشکل مواجه هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ادامه عنوان کرد: سال گذشته بصورت میانگین بیشترین معطلی زائران برای انتقال ۲ ساعت بوده که امسال تلاش میکنیم این میانگین کاهش یابد.

امانی همچنین اضافه کرد: امسال با دولت عراق مذاکرات خوبی برای استقبال از سایر مرز‌های زمینی کشور غیر از مرز مهران انجام شده است.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی