Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@22:21:39 GMT

ماجرای مدافع الریان و پرسپولیس از نگاه AFC

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۶۱۸۷

ماجرای مدافع الریان و پرسپولیس از نگاه AFC

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به نکات مهم هفته دوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد که در بخشی از آن، به تقابل مدافع ایرانی الریان با پرسپولیس و نیز دیدار فولاد ایران با نماینده اردن پرداخت.

AFC نوشت: شجاع خلیل‌زاده بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ به یک قهرمان در پرسپولیس تبدیل شد و ارائه بازی‌های تأثیرگذار در خط دفاعی و زدن گل‌های حیاتی، محبوبیتی برای او در نیمه قرمز تهران به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غول‌های ایران در لیگ قهرمانان هم جایگاه خود را در این مدت تثبیت کردند. این مدافع برای اولین بار در لیگ قهرمانان به میدان رفت و در یک‌چهارم نهایی ۲۰۱۷ مقابل الاهلی گلزنی کرد. او عضوی جدایی‌ناپذیر از تیمی بود که یک سال بعد صعودی خاطره‌انگیز به فینال لیگ قهرمانان آسیا داشت.

۲۰۱۹ به‌جز گل آکروباتیک مقابل الاهلی سالی ناامیدکننده بود، اما ۲۰۲۰ تماشایی بود. پرسپولیس با کسب یک امتیاز از دو بازی نخست وارد قطر شد، اما با عملکردی فوق‌العاده به فینال مسابقات رسید. خلیل‌زاده رهبر خط دفاعی تیمی بود که هفت مسابقه در جریان بازی گل نخورد. او همچنین دو بار گلزنی کرد و در پیروزی پرسپولیس مقابل النصر، از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را گشود.

خلیل زاده پس از آن بُرد به لیگ ستارگان رفت و بدون او، تیم تهرانی در فینال لیگ قهرمانان به اولسان هیوندای باخت. این مدافع ۳۱ ساله روز شنبه در لباس الریان مقابل هم‌تیمی‌های پیشین خود بازی می‌کند؛ تیمی که به آن کمک کرد یکی از قدرتمندترین تیم‌های قاره شود.

در حالی که العین نسبت به رقیب خود در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا قدمت بیشتری داشت، این تیم اماراتی بود که شکستی سنگین متحمل شد و فولاد پس از پیروزی خیره‌کننده ۴ بر صفر، پس از سال ۲۰۱۵ به لیگ قهرمانان بازگشت. فولاد گروه دشوار D را پنج روز بعد آغاز کرد و شیمبا که دو گل مقابل العین به ثمر رسانده بود، آنها را مقابل السد پیش انداخت. هر چند در پایان آنها با گلی دیرهنگام به تساوی رسیدند و امتیازات تقسیم شد.

چهار تیم گروه D با یک امتیاز وارد هفته دوم می‌شوند و فولاد می‌تواند دیدار با الوحدات را فرصتی عالی ببیند تا با تداوم بازی‌های فعلی خود، ثابت کند مدعی صعود خواهد بود. فولاد در شرایطی وارد مسابقه می‌شود که در ۱۳ بازی خود در سال ۲۰۲۱ تنها دو بار شکست خورده و مدعی صعود خواهد بود. آنها باید سه امتیاز دیدار با نماینده اردن را بگیرند و این موضوع سه روز بعد می‌تواند رقابتی جذاب با النصرِ میزبان در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093305 برچسب‌ها شجاع خلیل زاده پرسپولیس تهران الریان قطر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شجاع خلیل زاده پرسپولیس تهران الریان قطر لیگ قهرمانان خلیل زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینزاگی پس از قهرمانی اینتر؛ این داستان قهرمانان زیادی داشت

سرمربی اینتر به پیروزی تیمش مقابل میلان و فتح اسکودتو در فاصله پنج هفته مانده به پایان فصل جاری سری A ایتالیا واکنش نشان داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیمونه اینزاگی که شاگردانش شب گذشته (دوشنبه) در هفته سی‌و‌سوم سری A، موفق شدند در ورزشگاه سن‌سیرو با نتیجه 2 بر یک مقابل میزبان خود یعنی میلان غلبه کنند و ضمن فتح دربی دلامادونینا، بیستمین قهرمانی خود در تاریخ این رقابت‌ها را هم قطعی کنند، پس از این دیدار گفت: ما می‌خواستیم در این بازی برنده باشیم. صبح بازی به جزئیات دیگری پرداختیم که برای این بازی خیلی مهم بود. ما ضربات شروع مجدد را با هم بررسی کردیم. ما یک بازی عالی و بسیار هوشمندانه انجام دادیم و حتی می‌توانستیم گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم.

وی افزود: خوشحالم که با شکست میلان فاتح اسکودتو شدیم. ما باید عملکردمان در سه سال اخیر (از زمان روی کار آمدن او در اینتر) را آنالیز کنیم. روند ما در فصل جاری خیلی خوب بوده است. ما برای سومین فصل متوالی فاتح سوپرجام ایتالیا شدیم اما من به عملکردمان مقابل رئال مادرید در فصل اول حضورم در اینتر نگاه می‌کنم. به این نگاه می‌کنم که این تیم از اول چطور بازی می‌کرد. ما شب‌های فراموش‌نشدنی را در کنار هم تجربه کرده‌ایم.

سرمربی اینتر تصریح کرد: این حس فوق‌العاده‌ای است. قهرمانان زیادی در این داستان وجود داشته‌اند، من به بازیکنانم، به باشگاه و رئیس‌مان که همیشه مهم بوده، فکر می‌کنم. من همچنین به خانواده‌ام فکر می‌کنم. بارها کارم را به خانه برده‌ام و وجود آنها برای من اساسی بوده‌ است.

ژانگ: تا وقتی من رئیس باشم، اینتر فروخته نخواهد شد

اینزاگی همچنین در تمجید از مدافع 36 ساله‌اش که در این بازی گل اول اینتر را به ثمر رساند، خاطرنشان کرد: وقتی به اینتر آمدم، واقعاً می‌خواستم آچربی را هم در اینتر داشته باشم و می‌دانستم که او به ما کمک خواهد کرد. ما صبح بازی بیش از یک ساعت زیر باران شدید روی ضربات شروع مجدد، تمرین کرده بودیم. در این بازی هم روی همین ترفندی که صبح بازی رویش تمرین کرده بودیم به گل رسیدیم.

وی در پایان درباره آمدنش به اینتر گفت: زمانی که لاتزیو را ترک کردم، برخی به من گفتند که به اینتر نرو اما من احساس می‌کردم که باید این کار را انجام دهم. آنها به من گفتند که اینتر تازه قهرمان سری A شده و در حال فروش بازیکنان‌شان است. من اما ماروتا را از سامپدوریا می‌شناختم و شناخت طولانی مدتی از باچین و آئوسیلیو داشتم. به نظرم آمدن به اینتر انتخابی هوشمندانه بود و می‌دانستم که می‌توانم با این تیم نتایج خوبی کسب کنم.

اینتر در فاصله پنج هفته مانده به پایان فصل جاری سری A ایتالیا، با 86 امتیاز صدرنشین و قهرمان این رقابت‌هاست، این در حالی است که تیم‌های میلان و یوونتوس به ترتیب با 69 و 64 امتیاز در رده‌های دوم و سوم جای دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدافع پرسپولیس مقابل سپاهان از مصدومیت برگشت
  • شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال برابر است
  • مدافع سابق سرخ‌ها: شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال برابر است
  • اینزاگی پس از قهرمانی اینتر؛ این داستان قهرمانان زیادی داشت
  • تکلیف جانشین مدافع محروم پرسپولیس مشخص شد
  • لبخند مدافع پرسپولیس به نیمکت نشینی‌های ادامه دار!
  • پرسپولیس به محکومیت دانیال اعتراض می‌کند
  • رامین رضاییان تکذیب کرد؛ 3 کارته هستم و مقابل پرسپولیس بازی می کنم
  • آنچلوتی: 5 مدافع مقابل منچسترسیتی؟ لازم باشد با 7 نفر و 2 دروازه‌بان دفاع می‌کنیم!
  • بازگشت مدافع تاثیرگذار به نیمکت آلومینیوم