Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:21:57 GMT

طرح هادی ۹۷ روستای میاندوآب‌ نیاز به بازنگری دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۶۲۰۹

طرح هادی ۹۷ روستای میاندوآب‌ نیاز به بازنگری دارد

حق‌وردی هادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق قانون، بازنگری های مورد نیاز در طرح هادی روستایی به دنبال تحولات جمعیتی و تغییر شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کالبدی روستاها، انجام می شود که در جریان روند تهیه این طرح ها، ضمن نقشه برداری مجدد و انجام مطالعات آماری و میدانی، کلیه اطلاعات روستاها به روز شده و بر مبنای شرایط جدید، برای یک دوره ده ساله دیگر برنامه ریزی و طراحی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برهمین اساس پیش بینی شده است در سال‌جاری نقشه طرح هادی در ۹ روستای میاندوآب‌ بازنگری ‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی میاندوآب‌ با بیان اینکه تاکنون طرح هادی در ۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شده‌است، افزود: این میزان، ۳۵ درصد روستاهای میاندوآب‌ را شامل می‌شود.

هادی بیان کرد: همچنین از ۱۶۶ روستای بالای ۲۰ خانوار میاندوآب، در ۱۶۴ روستا نقشه طرح هادی تهیه شده و ۲ روستا باقی مانده که تعداد خانوار در آنها به ۲۰ مورد رسیده، در دست مطالعه است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی میاندوآب‌ گفت: برای اجرای طرح هادی در سه روستا نیز ۱۲ میلیارد ریال اعتبار ملی تخصیص یافته که هم‌اکنون در دست اجراست.

هادی با اشاره به محدودیت‌های مالی کشور طی سال‌های گذشته، اظهار داشت: در این راستا توسعه و آبادانی روستاها از سوی دولت با اختصاص قیر رایگان در دستور کار قرار دارد که با در نظر گرفتن سهمیه برای روستاها با مشارکت دهیاری‌ها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در روستاهایی که مشارکت اهالی و دهیاری‌ها بیشتر باشد قیر رایگان بیشتری اختصاص می‌یابد، گفت: تاکنون در ۴۹ روستای میاندوآب‌ با جذب قیر رایگان به مساحت ۶۳۰ هزار متر مربع آسفالت معابر با هزینه ۱۶۲ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری نیز به ۱۰ روستای این شهرستان قیر رایگان اختصاص می‌یابد، افزود: با تخصیص این میزان قیر، ۶۳ هزار متر مربع از معابر روستاها با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال آسفالت می‌شود.

به گزارش ایرنا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) و با افتتاح حساب ۱۰۰ نزد بانک ملی ایران در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ به عنوان اولین نهاد عمرانی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد و از ۲۱ تا ۳۱ فروردین به عنوان دهه حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) نامگذاری شد.

شهرستان میاندوآب با ۱۹۸ روستا و با جمعیتی بالغ بر ۲۸۵ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده که جمعیت شهری و روستایی آن یکسان است.

برچسب‌ها روستائیان آذربایجان غربی طرح های عمرانی توسعه روستایی میاندوآب اقتصاد روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان آذربایجان غربی طرح های عمرانی روستائیان آذربایجان غربی طرح های عمرانی توسعه روستایی میاندوآب اقتصاد روستایی اخبار کنکور انقلاب اسلامی قیر رایگان طرح هادی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: افزایش سهمیه شهرستان میاندوآب از یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به یک‌هزار و ۷۰۰ واحد، بیانگر توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستاییان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا رضایی، امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در دومین جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان میاندوآب اظهار کرد: دولت عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد.

وی افزود: افزایش سهمیه شهرستان میاندوآب از یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به یک‌هزار و ۷۰۰ واحد، بیانگر توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستاییان است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: تسهیلات خوبی توسط دولت سیزدهم برای به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی با سود ۲۳ درصد درنظر گرفته است که تنها پنج درصد از سود این تسهیلات توسط اشخاص پرداخت می‌شود و ۱۸ درصد باقی مانده نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در زنجیره پرداخت تسهیلات مساکن روستایی تعداد معرفی شده به بانک‌ها زیاد، اما تعداد عقد قرارداد و تسهیلات پرداخت شده به مراتب کمتر است.

وی با بیان اینکه هستند کسانی که باوجود معرفی به بانک پیگیر موضوع نشده و تشکیل پرونده نداده‌اند، تأکید کرد: بنیاد مسکن موظف است، طی دو هفته نسبت به تعیین تکلیف معرفی‌شدگان، سنجش میزان رضایتمندی معرفی‌شدگان از بانک‌های عامل و اعلام گزارش کامل از مراجعه نداشتن برای تشکیل پرونده و عقد قرارداد اقدام و راهکار مناسبی برای شناسایی و رفع مشکل ارائه دهد.

رضایی ادامه داد: هدف شورای تأمین مسکن باید حفظ و افزایش سهمیه در به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی باشد، انتظار داریم بانک‌های عامل با دید تسهیل‌گرانه نسبت به دریافت ضمانت پرداخت عمل و تابع قوانین باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب خاطرنشان کرد: شهرستان میاندوآب با پوشش ۵۵ درصدی معرفی شدگان برای اخذ تسهیلات، تعداد سهمیه و عملکرد بانک‌های عامل رتبه نخست استان را کسب کرده که اقدامی ارزنده و شایسته تقدیر است.

کد خبر 747855

دیگر خبرها

  • ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • قنات روستای ۱۷ شهریور کلاله به لایروبی و کانال کشی نیاز دارد
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • مهلت یک هفته‌ای فرماندار میاندوآب برای جمع‌آوری سدمعبر