Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@14:50:28 GMT

تمجید علی پروین از استقلال

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۶۳۴۵

تمجید علی پروین از استقلال

علی پروین در خصوص پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل الوحده امارات گفت: به نظرم این تیم در آب و هوای هند که بازی کردن، سخت بود خیلی خوب بازی کرد و به سه امتیاز رسید.

سرمربی پیشین تیم پرسپولیس درباره بازی با الریان قطر افزود: بازیکنان تیم در رطوبت بالای هفتاد درصد خوب بودند. سیدجلال حسینی هم به این موضوع اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب و هوای آن منطقه جوری بود که پرسپولیس در ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پایانی کم آوردند. بازی اول در چنین تورنمنت‌هایی همیشه سخت است. از سوی دیگر برگزاری چنین بازی‌هایی واقعاً سخت بود.

سرمربی اسبق تیم ملی ایران درباره عملکرد سایر تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا تاکید کرد: استقلال خیلی عالی بود. فولاد و تراکتور هم خیلی خوب بودند. امیدوارم چهار تیم ایرانی به راحتی از گروه‌های خود صعود کنند و من فکر می‌کنم راحت بالا می‌آیند. مرحله بعد سخت می‌شود که امیدوارم با توکل بر خدا در آنجا هم پیروز می‌شویم.

256 251

کد خبر 1505741

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باشگاه استقلال علی پروین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال، سپاهان، پرسپولیس؛ جام به کدام می‌رسد؟

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های ایسکانیوز، در آخرین بازی از بیست‌چهارمین هفته لیگ برتر موسوم به جام خلیج‌فارس، سپاهان اصفهان موفق شد با نتیجه ۲-۱ از سد ملوان بندرانزلی بگذرد تا هر سه مدعی اصلی قهرمانی، این هفته را با بُرد پشت سر گذاشته باشند. بدین‌ترتیب، در جدول رده‌بندی بیست‌وسومین دوره جام خلیج‌فارس در پایان هفته بیست‌وچهارم، استقلال با ۵۳ امتیاز کماکان صدرنشین است و پرسپولیس و سپاهان به‌ترتیب با ۵۲ و ۴۵ امتیاز در تعقیب استقلال هستند. تراکتور نیز با ۴۰ امتیاز هرچند هم‌چنان روی کاغذ از شانس قهرمانی برخوردار است، ولی با توجه به فاصله ۱۳ امتیازی تا صدر و تعداد بازی‌های باقی‌مانده، این احتمال برای قرمزپوشان تبریز، بسیار کم‌رنگ است.

رقابت‌های داغ هفته بیست‌وپنجم

پرسپولیس - سپاهان

در فاصله شش هفته تا پایان ماراتن لیگ بیست‌وسوم، پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی به دیدار هم خواهند رفت تا حساس‌ترین بازی باقی‌مانده این هفته را برگزار کنند. در این دیدار، سپاهان احتمالاً فرشاد احمدزاده را به دلیل مصدومیت در ترکیب نخواهد داشت. هم‌چنین، رامین رضاییان نیز به دلیل دریافت کارت زرد سوم در هفته جاری، بازی مقابل پرسپولیس را از دست داده است. محمد دانشگر، آریا یوسفی و محمدجواد حسین‌نژاد نیز دیگر مصدومان سپاهان هستند تا این تیم با پنج مصدوم و محروم به مصاف پرسپولیس برود. در سوی مقابل، عالیشاه کاپیتان پرسپولیس و علیرضا بیرانوند نیز با توجه به مصدومیت، احتمال دارد به بازی با سپاهان نرسند.

بهترین نتیجه دیدار پرسپولیس-سپاهان برای استقلال، باخت یا تساوی پرسپولیس است که حاشیه امن آبی‌پوشان را در صدر، مطمئن‌تر می‌کند. از آن‌سو، در صورت باخت سپاهان، با توجه به پنج رقابت باقی‌مانده تا انتهای فصل، کورس قهرمانی تقریباً برای اصفهانی‌ها به پایان خواهد رسید.

تراکتور - استقلال

در دومین بازی مهم هفته بیست‌وپنجم، استقلال به مصاف تراکتور در در ورزشگاه یادگار تبریز خواهد رفت. تراکتور هر دو بازی آخر خود را با باخت پشت سر گذاشته و از چهار بازی‌ اخیر نیز تنها دو امتیاز اندوخته کرده است. با این‌حال، بازی شاگردان محمد نصرتی مقابل آبی‌پوشان تهران جنبه حیثیتی داشته و معلوم نیست یاران نکونام در تبریز مقابل چند ده هزار طرفدار پرشور تبریزی، کار آسانی داشته باشند. در صورت باخت یا تساوی استقلال، شاگردان اوسمار این شانس را خواهند داشت که با کسب نتیجه مقابل سپاهان، خود را به صدر جدول برسانند.

حساسیت در صدر جدول هنگامی به اوج می‌رسد که استقلال در تبریز بازی را واگذار کرده و پرسپولیس به تساوی مقابل سپاهان بسنده کند؛ در این صورت، پرسپولیس هم‌امتیاز با استقلال، تنها با اتکا بر تفاضل گل، به صدر خواهد رسید!

بازی‌های باقیمانده مدعیان

از هفته بیست‌وششم تا انتهای لیگ برتر، به‌جز دو بازی نساجی-پرسپولیس و آلومینیوم-سپاهان، هم پرسپولیس و هم سپاهان بنابر قرعه آغازین فصل، به مصاف حریفان دقیقاً یکسانی رفته و «هوادار، استقلال خوزستان، شمس‌آذر و مس رفسنجان» را مقابل خود دارند! در حالی که استقلال به مصاف «ذوب‌آهن، فولاد خوزستان، نساجی، گل‌گهر سیرجان و پیکان» خواهد رفت.

احتمالات آماری قهرمانی

احتمالات بر اساس تعداد بُرد حریفان

در شش هفته باقی‌مانده، اسقلال به مصاف حریفانی با به‌ترتیب ۱۲، ۸، ۵، ۴، ۸ و ۴ پیروزی تا این‌جای رقابت‌های لیگ، خواهد رفت. در حالی که حریفانِ پرسپولیس به ترتیب ۱۴، ۴، ۵، ۴، ۹ و ۷ پیروزی و حریفانِ سپاهان به ترتیب ۱۵، ۴، ۷، ۵، ۸ و ۹ پیروزی کسب کرده‌اند. این اعداد نشان می‌دهد پس از هفته آتی، در پنج رقابت باقی‌مانده، استقلال و پرسپولیس وضعیت شانه‌به‌شانه‌ای دارند، درحالی‌که بازی‌های باقیمانده سپاهان اندکی دشوارتر خواهد بود.

احتمالات بر اساس میزبانی/مهمانی

در جدول رقابت‌های لیگ برتر بر اساس بازی‌هایی که تیم‌ها در آن «میزبان» بوده‌اند، استقلال با ۱۰ برد و ۳۲ امتیاز صدرنشین، پرسپولیس با ۹ برد و ۳۰ امتیاز در رده دوم و سپاهان با ۸ برد و ۲۵ امتیاز در ده سوم است. در جدول بازی‌های «مهمان» اما ذوب‌آهن با ۶ برد و ۲۳ امتیاز در رده اول، پرسپولیس با ۶ برد ۲۲ امتیاز در رده دوم، استقلال با ۵ برد و ۲۱ امتیاز در رده سوم و سپاهان با ۶ برد و ۲۰ امتیاز در رده چهارم است.

در شش بازی باقی‌مانده لیگ، استقلال، پرسپولیس و سپاهان هر سه در ۳ بازی میزبان و در ۳ بازی مهمان هستند. لذا از این منظر، به نظر نمی‌رسد احتمالات بر اساس میزبانی/مهمانی تفاوتی در شانس این سه تیم ایجاد کند. مشروط بر سه استثنا:

۱) درخصوص بازی فولاد-استقلال، باید توجه داشت که فولاد خوزستان توانسته در هر ۵ برد اخیر خود کلین‌شیت کند و عملکرد این تیم در خانه نیز بهتر بوده است. البته باید توجه داشت که از آخرین برد فولاد ۷ هفته می‌گذرد و این تیم عملاً شرایط بحرانی‌ای را سپری می‌کند.

۲) از آخرین برد خانگی مس رفسنجان ۷ بازی و از آخرین برد خارج از خانه هوادار ۷ بازی می‌گذرد و این دو تیم مقابل پرسپولیس به ترتیب میزبان و مهمان هستند. بر اساس آمارها، به نظر می‌رسد پرسپولیس شانس خوبی مقابل این دو تیم داراست.

۳) پرسپولیس در ۵ مسابقه اخیرش هیچ گلی نخورده و هر ۶ بازی آخر خانگی خود را نیز برده است. در هفته حساس بیست‌وپنجم، پرسپولیس میزبان و استقلال و سپاهان هر دو باید خارج از خانه به مصاف حریفان بروند. باید دید آیا پرسپولیس می‌تواند از امتیاز میزبانی خود در بازی با سپاهان رهآوردی داشته باشد؟ خصوصاً آن‌که تراکتور نیز در جدول «میزبان» با ۷ پیروزی و ۲۳ امتیاز عملکرد خوبی در خانه داشته و مقابل استقلال شانس کسب نتیجه دارد.

احتمالات بر اساس نتایج دور رفت

در دور رفت لیگ برتر، اسقلال مقابل تراکتور، ذوب‌آهن، فولاد، نساجی، گل‌گهر و پیکان به ترتیب به پیروزی، تساوی، تساوی، پیروزی، تساوی و پیروزی معادل جمعا ۱۲ امتیاز دست یافته است. پرسپولیس نیز مقابل سپاهان، نساجی، هوادار، استقلال خوزستان، شمس‌آذر و مس رفسنجان به ترتیب به نتایج شکست، پیروزی، پیروزی، تساوی، پیروزی و تساوی معادل جمعاً ۱۱ امتیاز رسیده و در نهایت سپاهان مقابل پرسپولیس، استقلال خوزستان، مس رفسنجان، هوادار، آلومینیوم اراک و شمس‌آذر به ترتیب به پیروزی، پیروزی، پیروزی، پیروزی، شکست و شکست با مجموع ۱۲ امتیاز دست یافته است.

بنابراین، در صورت تکرار نتایج دور رفت، تغییری در صدر جدول ایجاد نخواهد شد و استقلال قهرمان این این دوره از لیگ برتر خواهد بود. به علاوه، همین نتایج به خودی خود کافیست تا شانس قهرمانی سپاهان را با وجود فاصله ۸ امتیازی تا صدر، تقریباً ناچیز بدانیم.

احتمالات بر اساس شرایط قعرنشینان

در رده‌بندی کنونی لیگ برتر، چهار تیم فولاد، استقلال خوزستان، نساجی مازندران و صنعت نفت آبادان به ترتیب با ۲۱، ۲۰، ۱۹ و ۱۶ امتیاز در خطر جدی سقوط به لیگ آزادگان قرار دارند. در این میان، استقلال با یکی از این چهار تیم (فولاد)، پرسپولیس با دو تیم (نساجی مازندران و استقلال خوزستان) و سپاهان نیز با یک تیم (استقلال خوزستان) از چهار تیمِ در خطر سقوط، بازی خواهند داشت.

اگر پایین‌نشینان لیگ برتر در تلاش برای بقا، در دیدارهای باقی‌مانده با جنگندگی و روحیه متفاوتی ظاهر شوند، پرسپولیس احتمالا شرایط دشوارتری در مقایسه با استقلال و سپاهان خواهد داشت. البته، روی دیگر سکه می‌تواند بازی راحت‌ترِ پرسپولیس مقابل حریفانِ قعرجدولی باشد.

سرنوشت جام به دست سپاهان!

در مقام جمع‌بندی، نتایج آماری حاکی از رقابت شانه‌به‌شانه استقلال و پرسپولیس است. سپاهان در تعقیب این دو تیم، هرچند خود شانس اندکی برای قهرمانی دارد، اما در صورت ارائه نمایشی باکیفیت در رقابت هفته آینده خود مقابل پرسپولیس و پاره کردن نوار پیروزی و کلین‌شیت‌های این تیم، جام برای آبی‌ها تضمین می‌شود! باید دید شاگردان مورایس با وجود پنج بازیکن محروم و مصدوم در مصافِ چهارشنبه هفته آینده با مدافع عنوان قهرمانی آیا می‌توانند رقیب سنتی خود را در این فصل دبل کرده و خیال نکونام و شاگردانش را راحت کنند؟ یا پرسپولیس روی نوار بُرد، مچ سپاهان را هم می‌خواباند و تب‌وتاب قهرمانی به آخرین هفته لیگ موکول می‌شود؟ به‌نظر می‌رسد امسال، شاید برای اولین‌بار، لیگ برتر برای آبی‌ها به ساق اصفهانی‌ها گره خورده است!

خبرنگار: مهرزاد سلیمی

انتهای خبر./

کد خبر: 1227963 برچسب‌ها سپاهان اصفهان استقلال تهران پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال برابر است
  • مدافع سابق سرخ‌ها: شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال برابر است
  • دولت، پرسپولیس و استقلال را از این جیب به آن جیب کرد؛ خصوصی بازی!
  • حرفهای متواضعانه اوسمار در تمجید از یحیی و برانکو
  • استقلال، سپاهان، پرسپولیس؛ جام به کدام می‌رسد؟
  • بیرانوند فعلا نباید به ترکیب برگردد/ این مسابقه شاه کلید قهرمانی پرسپولیس است/ شماره علی پروین برازنده این بازیکن است
  • دلم می‌خواهد استقلال قهرمان شود تا یک عده روسیاه شوند!
  • (عکس) روزی که پروین را از پیروزی کنار گذاشتند!
  • رضاوند: سرنوشت قهرمانی دست استقلال است
  • سرنوشت قهرمانی دست استقلال است