Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:45:58 GMT

دامغانی‌ها سال گذشته ۶ هزار و ۲۹۴ واحد خون اهدا کردند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۶۳۵۵

دامغانی‌ها سال گذشته ۶ هزار و ۲۹۴ واحد خون اهدا کردند

سید مهدی تقوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مراجعه و اهدای خون مردم این شهرستان در سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا، هشت درصد کاهش داشت. 

وی ادامه داد: در سال گذشته ۳۶۰ واحد خون از بانوان اهداکننده در دامغان دریافت شد که در مقایسه با سال ۹۸، تعداد اهدای خون ۳۰ درصد افزایش داشت. 

تقوی اضافه کرد: در حال حاضر میانگین شاخص اهدای خون جهانی به ازای هر یکهزار نفر جمعیت، ۲۶ واحد است که این رقم طی سال گذشته در شهر دامغان ۷۰ واحد به ازای هر یکهزار نفر بود که آمار بسیار ممتازی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تقوی اضافه کرد: از مجموع واحدهای خون جمع آوری شده در این پایگاه، ۶ هزار و ۱۵۷ واحد گلبول قرمز متراکم، ۶ هزار و ۱۵۷ واحد پلاسمای منجمد شده و یکهزار و ۱۸۶ واحد کنستانتره پلاکت تهیه شد. 

وی افزود: ۲ هزار و ۱۶۹ واحد از این فرآورده های خونی به بیمارستان ولایت دامغان، چهار هزار و ۴۸۳ واحد به پایگاه های داخل استان سمنان و ۶ هزار و ۸۹۸ واحد به پایگاه های خارج استان ارسال شد.

تقوی تصریح کرد: دامغان در شاخص اهدای خون مستمر با شاخص ۸۱.٧ درصد جزو برترین های کشور است و اهدا کنندگان مستمر خون در سال گذشته پنج هزار و ۱۴۳ واحد خون اهدا کردند. 

سرپرست اداره انتقال خون دامغان ضمن قدرانی از ایثار و ازخودگذشتگی شهروندان دامغانی و زحمات تمام کسانی که برای کمک رسانی به بیماران تلاش می کنند، گفت: با در نظر گرفتن این نکته که تاریخ انقضای فرآورده های خونی کوتاه است و همواره به داشتن ذخایر خونی تازه نیاز است، از مردم تقاضامندیم که همچون گذشته در یاری رسانی هرچه بهتر به بیماران و نیازمندان کوشا باشند.

به گزارش ایرنا، مرکز انتقال خون دامغان دارای بخش های خون گیری، فرآوری و پخش خون است که سالانه حدود هفت هزار واحد خونی در این پایگاه گرفته می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون سازمان انتقال خون دامغان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون ویروس کرونا سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون سازمان انتقال خون دامغان اخبار کنکور انتقال خون اهدای خون سال گذشته واحد خون ۶ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان

مفتخری گفت:طی هماهنگی با سازمان انتقال خون استان آذربایجان شرقی و هلال احمر مهربان مردم این شهر در یک اقدام خداپسندانه با اهدای ۱۷۹واحد خون به یاری بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها شتافتند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • زرندی‌ها ۴۰۰۰۰ واحد خون اهدا کردند
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد