Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@23:26:36 GMT

اصفهان با 590 اثر رکوردار «حماسه گویان»

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۶۳۶۶

اصفهان با 590 اثر رکوردار «حماسه گویان»

استان اصفهان با 590 اثر بیشترین آثار جشنواره ملی حماسه گویان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، فرزان معظم دبیر جشنواره حماسه گویان با اعلام اینکه استان اصفهان در بخش بزرگسالان با 219 اثر و در بخش دانش آموزی با 371 اثر در این جشنواره حضور دارد، خاطرنشان کرد : از لحاظ تعداد آثار حاضر در جشنواره بعد از اصفهان استان های خوزستان و خراسان جنوبی به ترتیب با 48 و 41 اثر در جایگاه بعدی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این خصوص با اشاره به اینکه باید اهتمام بیشتری برای ثبت و روایت وقایع و تاریخ شفاهی هشت سال دفاع مقدس و انتقال آن به نسل های بعد صورت پذیرد، افزود: همانطور که استان اصفهان در سالهای دفاع مقدس حضور فعال در جبهه های حق علیه باطل داشت و رزمندگان این استان در هشت سال جنگ تحمیلی توانستند در مقابل دشمن بایستند، در جشنواره ملی حماسه گویان نیز که به بیان خاطرات حضور مردم و رزمندگان در این سالها اختصاص دارد، استان اصفهان با بیشترین شرکت کننده در این جشنواره نشان داد در این خصوص نیز از ظرفیت بالایی برخوردار است.

معظم اظهار داشت: نخستین دوره جشنواره ملی حماسه گویان با محوریت خاطره گویی دفاع مقدس در حوزه هنری اصفهان شاهد استقبال چهارده استان کشور است. دبیرجشنواره حماسه گویان تصریح کرد: در این جشنواره شاهد حضور فعال دیگر استانها از جمله خوزستان با 48 اثر ، خراسان جنوبی با 41 اثر، آذربایجان شرقی با 38 اثر، کردستان با 19 اثر، چهارمحال و بختیاری با 17 اثر، کهکیلویه و بویراحمد با 14 اثر، قزوین با 7 اثر ، گلستان با 6 اثر، فارس با 7 اثر، هرمزگان با 5 اثر، گیلان با 3 اثر، تهران با 4 اثر و همدان با 1 اثر هستیم.

وی ادامه داد: درمجموع در دو بخش دانش آموزی و بزرگسال تعداد 800 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از آن میان 169 اثر برای داوری نهایی انتخاب شدند و برگزیدگان جشنواره از میان این آثار انتخاب خواهند شد. داوری بخش دانش آموزی به پایان رسیده است و داوری بخش بزرگسال نیز مراحل پایانی خود را طی می کند.

گفتنی است اختتامیه این جشنواره روز سوم خرداد سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد و برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان حماسه حوزه هنری اصفهان جشنواره حماسه گویان استان اصفهان حماسه گویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان با اشاره به اینکه بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان با حضور وزیر آموزش و پرورش در خردادماه در اصفهان برگزار می‌شود گفت: ماهیت کلی برگزاری جشنواره تکریم کامل خیران است.


مجتبی ملااحمدی افزود: جشنواره قبلی و تعهد بیش از ۱۵۰۰ میلیاردی خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان که عملیات اجرایی بیش از ۹۰ درصد آن آغاز شده است، انتظارات را از اصفهان بالا برده که این جشنواره در مقایسه با سال‌های قبل از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.


وی گفت: نقش جوانان و گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی در میان جوانان یکی از اهداف اصلی این جشنواره است که باید به آن به صورت جدی پرداخته شود.


ناصر فتحی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان هم گفت: جشنواره بیست و ششم از ستاد اجرایی تشکیل شده و در گروه‌ها، برنامه‌های متنوعی را انجام داده‌اند.

دیگر خبرها

  • اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره فیلم  آلمان
  • شبکه بزرگ فرهنگی بسیج با حضور جوانان شکل گرفته است
  • ۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی
  • پادنای علیا رکوردار باران بهاری در استان اصفهان
  • «تهران» رکوردار چندقلوزایی در کشور
  • تهران رکوردار چندقلوزایی در کشور
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره آلمان
  • برگزاری جشنواره اذان آوای ماندگار در تبریز