Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

تسریع در روند ساخت و رفع موانع و مشکلات پیش‌روی مسکن مهر در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت در دولت تدبیر و امید باعث شد تا روند ساخت هشت هزار و ۷۵۳ واحد مسکن مهر مازندران در شهرهای کوچک به سرانجام برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران سهمیه ساخت مسکن مهر در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت در این استان ۱۶ هزار و ۶۸۸ واحد مسکن در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت این تعداد طرح مسکن مهر در شهرهای کتالم ، سادات شهر ، گلوگاه ، خلیل شهر ، رستم کلا ، مرزن آباد ، سرخرود ، عباس آباد ، سورک ، گتاب ، کیاکلا ، خرم آباد ، کله بست و عزت آباد شکل اجرایی به خود گرفت تا این شهرها که بخشی از آنها شهرهای تازه تاسیس نیز بودند زمینه صاحبخانه شدن ساکنان این مناطق را فراهم بکند .

تا سال ۱۳۹۲ و پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید از سهمیه در نظر گرفته شده برای مازندان هفت هزار و ۹۳۵ واحد مسکن در قالب مسکن مهر ساخته و متقاضیان با این شیوه خانه دار شدند. اما تلاش ها برای به ثمر رساندن پروژه مهم مسکون اقشار آسیب پذیر در دولت تدبیر و امید شدت گرفت تا حجم بیشتر مسکن مهر باقیمانده به ستون آخر برسد.

طی مدت حدود هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید واحدهای مسکن مهر باقیمانده نزد بنیاد مسکن انقلاب مازندران به بهره برداری رسید و این نهاد اکنون قدم در اجرای طرح ملی دیگر مسکن سازی یعنی اقدام ملی مسکن گذاشته است.

خودمالکان بیشترین فراوانی مسکن مهر در شهرهای کوچک

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : در تقسیم بندی، اجرا و پیگیری ساخت طرح های مسکن مهر در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر به این نهاد واگذار شد .

میثم ربیعی افزود : برای این منظور طرح های مسکن مهر در قالب مسکن مهر خودمالک ، خودمالک انبوه ساز و دولتی در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت مازندران کلید خورد .

وی ادامه داد : از این تعداد سهمیه درنظر گرفته شده برای مازندران ۹ هزار و ۴۰۷ مسکن مهر خودمالک بود یعنی اینکه متقاضیان زمین برای ساخت مسکن در اختیار داشتند و از مزایای طرح یعنی تسهیلات یارانه دار با درصد کارمزد پایین برخوردار شدند .

به گفته معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران این تعداد متقاضیان برخورداری از تسهیلات یارانه ای مسکن مهر توانستند از این مزایا برخوردار شوند و خانه های خود را بسازند و این بخش از سهمیه مسکن مهر زودتر از ۲ بخش دیگر به سرانجام و بهره برداری رسید .

وی بخش دیگر از مسکن مهر را شامل مسکن مهر خودمالک جمعی عنوان کرد و گفت : تعداد این نوع مسکن مهر در مازندران ۵ هزار و ۶۸ واحد بود که در شهرهای کم جمعیت از جمله گلوگاه و شهرهای تازه تاسیس دابودشت در شهرستان آمل ساخته شد .

ربیعی افزود : البته در ساخت این واحدهای مسکونی پاره ای مشکلات و اختلاف نظر بین اعضا ایجاد شد که با رفع این مشکلات که البته موردی و اندک بود این پروژه ها نیز به بهره برداری رسید و این تعداد خانوار در اسرع وقت خانه دار شدند .

وی تعداد مسکن مهر که ساخت ان در اراضی دولتی یا همان اراضی ۹۹ ساله پیگیری شد را ۲ هزار و ۲۱۳ واحد عنوان کرد و گفت : برای این منظور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران از طریق در اختیار گرفتن اراضی وزارت راه و شهرسازی برای ساخت این پروژه اقدام کرد.

ربیعی اضافه کرد: طرح های مسکن مهر نیز با اخذ پیمانکار روند اجرا به خود گرفته بود و البته در مسیر کار برخی مشکلات وجود داشت که با چاره اندیشی های صورت گرفته این مسائل مرتفع شد.

وی با اشاره به برخی مشکلات حقوقی و قانونی بین اعضا که در اجرای طرح های مسکن مهر رخ داده بود ، افزود : این مشکلات به سرعت برطرف شد تا خللی در اجرای طرح های مسکن مهر رخ ندهد.

به گفته معاون بنیاد مسکن مازندران همچنین تصمیم دولت برای افزایش سقف پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن مهر در این نوع شهرها از ۲۰۰ به ۴۰۰ میلیون ریال یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر شتاب اجرای این طرح ها است که خوشبختانه اثرات این تصمیمات را اکنون با تکمیل این طرح ها شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در اجرای طرح های مسکن مهر شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت مازندران با کمترین مشکلات مواجه بودیم که این مساله توانست در روند تکمیل این طرح ها خود را نشان دهد.

آغاز طرح اقدام ملی مسکن در هشت نقطه مازندران

ربیعی با اشاره به اجرای طرح دیگر دولت برای خانه دار شدن مردم گفت : در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر در مازندران پنج هزار و ۱۵۰ نفر متقاضی بودند و از این طرح برخوردار شدند .

وی از اغاز طرح اقدام ملی مسکن در هشت شهرستان بابل ، آمل ، ساری ، قائمشهر، بابلسر ، نکا ، رامسر و چالوس که شهرهای تابعه کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت خبر داد و افزود : ۸۳۶ نفر سهم آورده خود برای اجرای طرح به میزان ۴۰۰ میلیون ریال را برای هر واحد پرداخت کردند که در حال حاضر ۷۰۰ واحد مسکونی عملیات اجرای آن آغاز شده است.

طرح اقدام ملی مسکن از برنامه های دولت تدبیر و امید برای خانه دار کردن افراد فاقد مسکن است که از آبان ماه سال ۹۸ در سطح کشور آغاز شد که در این برنامه وزرات راه و شهرسازی موظف شد تا با تامین زیرساخت ها از جمله مسکن تا سال ۱۴۰۰ حداقل ۴۰۰ هزار واحد  مسکونی برای متقاضیان واجد شرایط احداث کند.

متقاضیان مسکن ملی را افرادی تشکیل می دهند که خودشان و افراد تحت تکفلشان از سال ۸۴ به بعد فاقد زمین یا مسکن بوده باشند و از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

از دیگر شرایط ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن این است که متقاضی متاهل یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست نیز مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن باشند. همچنین متقاضی باید حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر موردتقاضا داشته باشد. بر اساس توافقات انجام شده در شهرهای جدید نیز سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید مورد تقاضا یا شهر مادر ملاک عمل است.

نداشتن منع قانونی همچون چک برگشتی برای دریافت تسهیلات بانکی، تسهیلات معوقه و توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت، مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله شرایط تکمیل ثبت نام و پذیرش در این طرح است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسکن مهر در شهرهای طرح اقدام ملی مسکن دولت تدبیر و امید طرح های مسکن مهر اجرای طرح ساخت مسکن خانه دار دار شدند طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن روستایی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته با همکاری بانک‌ها در طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، چهار هزار فقره وام کم‌بهره ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: وام نوسازی و ساخت مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و نرخ سود آن ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است.

وی به ابلاغ هفت هزار فقره سهمیه تسهیلات مسکن روستایی به استان بوشهر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تاکنون برای پنج هزار و ۵۰۰ واحد پرونده تشکیل و به بانک‌ها برای عقد قرارداد معرفی شده که در حال حاضر با سه هزار واحد قرارداد منعقد و در حال ساخت است

برومند بیان کرد: ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن روستایی در استان طی سال گذشته پرداخت شد.

وی ادامه داد: طی تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام (ره) تاکنون هزار و ۵۰۰ واحد پرونده مددجویان در حال ساخت است و در هفته گذشته نیز ۶۰۶ واحد آن افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان نیز ۵۵۷ واحد مسکن ویژه افراد کم درآمد در دست اقدام و ۸۶۷ میلگرد و ۲ هزار و ۳۰۰ تن سیمان برای ساخت این واحدها توزیع شده است.

وی از آغاز ساخت چهار هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان خبر داد و اضافه کرد: در این راستا ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن و هزار و ۸۰۰ واحد دیگر به‌صورت گروه ساخت در حال اجرا است.

کد خبر 6084689

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن روستایی در استان بوشهر
  • گلستان رتبه نخست کشور در تملک زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن