Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه در تماس تلفنی شب گذشته محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، روابط دوجانبه و تحولات مربوط به روند صلح در افغانستان مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت. 

وزیر امور خارجه در این گفت و گو با  تأکید بر حفظ دستاوردهای دموکراتیک افغانستان در دو دههٔ گذشته و ارتباط آن با صلح پایدار، مجددا حمایت همه‌جانبهٔ جمهوری اسلامی ایران از روند صلح افغانستان را یادآور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه افغانستان هم در این تماس ضمن ابراز خرسندی از روابط رو به ‌گسترش دو کشور، از نقش مؤثر ایران در روند صلح افغانستان قدردانی کرد.

دوطرف همچنین در این گفت و گو بر ضرورت تسریع در نهایی‌شدن و امضای سند جامع همکاری‌های راهبردی‌ دوکشور تاکید کردند.

برچسب‌ها افغانستان محمد جواد ظریف ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان محمد جواد ظریف ایران افغانستان محمد جواد ظریف ایران اخبار کنکور وزیر امور خارجه روند صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل از خویشتن‌داری ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش در تماس تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در خصوص ضرورت اجتناب از افزایش درگیری‌ها در منطقه، برقراری آتش‌بس فوری در غزه و و برخی موضوعات دوجانبه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو مواضع ایران در خصوص عملیات اخیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه برخی اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در چهارچوب حق دفاع مشروع را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه ایران ریشه اصلی بحران در منطقه را جنگ، نسل‌کشی و جنایات جنگی ترکیبی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال توسعه دامنه تنش‌ها در منطقه نبوده است، اما گویا رژیم اسرائیل از خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود.

وزیر امور خارجه اتریش نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با بیان این که ادامه درگیری‌ها در منطقه به زیان همگان خواهد بود، بر تداوم رایزنی‌های دیپلماتیک و ادامه گفت‌وگوها در خصوص حل بحران غزه تاکید کرد.

وی افزود کشورش در همراهی با اتحادیه اروپا حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرده و البته بر تناسب در پاسخ ایران تاکید داریم.

در پایان طرف‌ها در خصوص پیگیری برخی موضوعات دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

کد خبر 844733 برچسب‌ها ایران و اسرائیل حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه ایران و اتحادیه اروپا

دیگر خبرها

  • حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • امیرعبداللهیان: ریشه اصلی تنش در منطقه رژیم اسرائیل است
  • تاکید امیرعبداللهیان بر حق ایران در پاسخ به حمله اسرائیل
  • اسرائیل از خویشتنداری ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود
  • اسرائیل از خویشتن‌داری ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود
  • لاوروف در تماس تلفنی به امیرعبداللهیان چه گفت؟
  • امیرعبداللهیان بر موضع اصولی ایران در مخالفت با جنگ در منطقه تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان: ریشه اصلی ناامنی رژیم اشغالگر صهیونیستی است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ‌و سوریه