Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تزریق واکسن به دانشجویان حاضر در مراکز درمانی کووید ۱۹ در کنار کادر درمان یک ضرورت است و با اولویت بندی رشته‌هایی که درگیری بیشتری دارند، تزریق خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در اولین جلسه کانون مشاوران جوان دانشگاه (مجد) در سال جدید، گفت: حفظ سلامت دانشجویان و کادر درمان جزو اولویت‌های اصلی دانشگاه است و از تلاش‌های خالصانه دانشجویان که دوشادوش کادر بهداشت و درمان دانشگاه به امر خطیر مبارزه با کرونا مشغول هستند، قدردانی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جلسه چند تن از اعضای کانون به طرح موانع و پیشنهاد راهکار برای حل برخی مشکلات و بهبود فرایندهای آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشجویان دانشگاه پرداختند و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز ضمن توجه به سخنان دانشجویان و پذیرش برخی راهکارهای پیشنهادی، قول مساعدت برای رفع موانع داد.

 

تشدید اجرای طرح شهید سلیمانی و به خصوص پیگیری بیشتر مراقبت‌های درمانی برای قطع زنجیره انتقال کرونا، مساعدت بیشتر دانشگاه در تأمین هزینه انتشار مقالات پژوهشی در برخی مجلات معتبر بین المللی که فقط با دریافت هزینه مقالات را منتشر می‌کنند از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

 

عضویت در کنسرسیوم بین المللی برای توسعه پژوهش‌های بالینی، پیشنهاد میزبانی کنفرانس و همایش بین المللی مخترعان و دانشمندان در دانشگاه، پیشنهاد تدوین پروتکل بهداشتی ویژه مراکز درمانی بر اساس رنگ بندی اعلامی وزارت بهداشت برای رعایت بهتر دستورالعمل‌های کرونایی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

 

همچنین موضوعاتی مانند وحدت رویه و بهبود اجرای دستورالعمل‌های آموزشی و پژوهشی وزارتی و دانشگاهی، تلاش برای رفع مشکلات ناشی از شرایط کرونایی و دورکاری اساتید و کارکنان و مساعدت بیشتر آموزشی و رفاهی به دانشجویانی که فارغ التحصیلی شأن در این شرایط به تأخیر افتاده است در این جلسه مطرح شد.

 

بستر سازی برای مشارکت حداکثری دانشجویان و دریافت نظرات، انتقادات، پیشنهادات آنان و ایجاد بانک ایده‌ها و طبقه بندی و اولویت بندی پیشنهادات و ایده‌هایی که قابلیت عملیاتی شدن برای بهبود کیفیت و شاخص‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی دارند و همچنین انتقال آن به ریاست دانشگاه؛ از اهداف تشکیل کانون مشاوران جوان دانشگاه (مجد) در دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسن کرونا دانشجویان مطالبات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سید محمد حسینی با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند

دکتر حسینی افزود: از طرف دیگر فرهنگ سازی در جامعه و بین خانواده ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت آموزی در دانشگاه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در سال های اخیر با حمایت دولت مردمی گام های بلندی به سمت مهارت افزایی برداشته است و جوانان گرایش و اقبال بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کرده اند چون اشتغال به کار آنان در آینده تقریباً تضمین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند همچنان که دانشگاههای علوم پزشکی از دسترسی به بیمارستان ها برای آموزش دانشجویان بیشترین استفاده را بعمل می آورند.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به مطالبه  اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای مبنی بر تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهادها را موجه و قابل پیگیری دانست.

در پایان این مراسم با حضور دکتر حسینی از برگزیدگان کنفرانس، پژوهشگران برتر، حامیان دانشگاه و کنفرانس و نیز پیشکسوتان دانشگاه از جمله پروفسور حسن کی پور تجلیل شد.

 

 

دیگر خبرها

  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی