Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روزنامه بلیتس چاپ روز شنبه بلگراد در گزارشی ضمن اشاره به سفر وزیر امور خارجه صربستان به ایران نوشت که سلاکوویچ در روز اول اقامت خود با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود دیدار و گفت و گو می کند.

وزیر امور خارجه صربستان که پس از پایان سفرش به فدراسیون روسیه، از مسکو عازم تهران شده است ، در روز دوم این سفر با «حسن روحانی» رئیس جمهوری و «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین با «کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی نیز دیدار و گفت و گو خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار با «علیرضا رزم حسینی» وزیر صنعت، معدن و تجارت که وی همچنین ریاست ایرانی کمیسیون مشترک تجاری بین ایران و صربستان را به عهده دارد، از دیگر دیدارهای وزیر صربستانی با مقامات کشورمان است.

به گزارش ایرنا، رشید حسن پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان در گفت و گوی کوتاه با خبرنگار ایرنا در بلگراد هدف از سفر وزیر امور خارجه صربستان به ایران را مهیا سازی شرایط برای تبادل هیات ها در بالاترین سطوح بین دو کشور خواند و گفت که در این سفر قرار است یادداشت تفاهم رایزنی های سیاسی به امضای وزرای خارجه دو کشور برسد.

جمهوری صربستان و جمهوری اسلامی ایران طی سال گذشته به رغم شیوع بیماری همه گیر ویروس کووید-19، برای گسترش روابط و همکاری های دو جانبه در عرصه های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی و ورزشی تمایلات خود را نشان داده و در این مسیر گام های قابل توجهی برداشتند.

جمهوری اسلامی ایران و صربستان به عنوان کشورهای دوست، همواره روابط خود را براساس احترام متقابل و نگاه به آینده تنظیم کرده اند تعاملات و همکاری های خود را براساس دیدگاه ها و مواضع مشترک شکل داده اند.

دو کشور همواره علاقه خود را به توسعه و تحکیم همکاری ها در تمامی حوزه ها از جمله سیاسی، اقتصادی، دفاعی، گردشگری، فرهنگی، علمی، آموزشی و ورزشی اعلام کرده و در عمل نیز گام های مشخص ومهمی برای اثبات اراده مثبت خود برداشته اند.

صربستان و ایران از جمله در بخش های کشاورزی، صنایع، معادن، ساختمان سازی، انرژی، پتروشیمی و گردشگری از ظرفیت های خوبی برای افزایش همکاری ها برخوردار هستند.

 همکاری های پارلمانی

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان در زمینه های مختلف پارلمانی روابط و همکاری های خوبی دارند و در راستای ارتقای بخش های مختلف پارلمانی گام های مبسوطی برداشته شده است.

در این زمینه اشاره می شود که گروه جدید دوستی پارلمانی صربستان در مجلس شورای اسلامی با ۷ عضو و گروه دوستی پارلمانی ایران در پارلمان صربستان با ۲۰ عضو تشکیل شدند.

در پاسخ به سفر سال ۹۸ رئیس وقت مجلس شورای اسلامی به صربستان، برنامه ریزی ها برای تبادل هیات های پارلمانی به ویژه سفر رئیس پارلمان صربستان به ایران در دستور کار قرار گرفته است.

همکاری های تجاری بین صربستان و ایران

گسترش و ارتقای روابط اقتصادی - تجاری در سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا و تحریم های آمریکا با کاهش روبرو بوده است. اما به رغم موانع ذکر شده، تراز تجاری کماکان به نفع کشورمان در جریان است.

صربستان و ایران در بخش های کشاورزی، صنایع، معادن، زیربنایی، انرژی و پتروشیمی و انواع گردشگری از امکانات خوبی برای افزایش همکاری ها برخوردار هستند.

در سال 99 سعی بر این بوده است که با برقراری ارتباط با بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی، شرایط بهبود همکاری های دوجانبه حفظ گردد.

در نیمه دوم سال ۹۹ همکاری های تجاری قابل توجهی بین دو کشور صربستان و ایران انجام شده است. سفر هیات وزرات جهاد کشاورزی به ریاست معاون وزیر در اسفند ماه ۹۹ برای دستیابی به تصویر بهتر و واقع بینانه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشاورزی و دامی صربستان می تواند مهمترین تحول در این حوزه محسوب شود.

در این سال موافقت نامه همکاری‌ ها در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی به تصویب مجالس دو کشور رسید. بعلاوه دو کشور در تلاش بوده اند سازوکارهای مناسب را برای تسهیل روابط و مناسبات تجاری ایجاد کنند.

برقراری پروازهای مستقیم بین تهران و بلگراد همواره در دستور کار قرار بوده، زیرا که برقراری خط هوایی مستقیم بین بلگراد و تهران بر ارتقای همکاری های تجاری و گردشگری تاثیر مطلوب می گذارد.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران محمد جواد ظریف صربستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران محمد جواد ظریف صربستان جمهوری اسلامی ایران محمد جواد ظریف صربستان اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران صربستان و ایران خارجه صربستان همکاری ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی اختصاصی سی ان ان با وزیر امور خارجه ایران

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک‎؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با تلویزیون سی ان ان آمریکا، مواضع جمهوری اسلامی ایران را به ویژه درباره تنش آفرینی‌ها رژیم صهیونیستی تبیین کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در این مصاحبه، آقای امیرعبداللهیان تاکید کرد که ایران به دنبال افزایش تنش نیست، اما در صورت خطای اسرائیل، پاسخ فوری، پشیمان کننده و حداکثری خواهیم داد.

 

دیگر خبرها

  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • گفتگوی اختصاصی سی ان ان با وزیر امور خارجه ایران
  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • این روزها «همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود»
  • همه راه ها به تهران ختم می شود