Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین بخش هایی از مهترین اظهارات پزشکیان در گفت وگو با تسنیم را بخوانید:

مشکل جبهه پایداری این است که می خواهد تمامیت خواهی کند. اگر این را بپذیرد که در چارچوب برنامه تعیین شده حرکت کند و هدف او صرفا اجرای سیاست های تعیین شده باشد، ما از او استفاده می کنیم.  اگر به سال 92 برگردیم و همان چهره ها به عنوان کاندیدا بودند، باز هم به آقای روحانی رای می دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
کلیت قضیه این است که هر کس در این ساختار بیاید و با این روش عمل کند، خروجی بهتر از آقای روحانی نخواهد داشت. الان تعدادی از افرادی که شما به آنها می گویید جبهه پایداری وارد مجلس شده اند. آیا توانسته اند گرهی از مشکلات مردم باز کنند؟ حرف زدن که کاری ندارد ولی اینکه در یک جایگاهی قرار بگیرید و بتوانید اثرگذاری مثبتی داشته باشید، آن زمان است که می توانید ادعا کنید که توانمند هستید.  قرآن در همان جا که می گوید موشک داشته باش، اسلحه داشته باش بلافاصله نیز می گوید که وقتی تو را دعوت کردند با آنها صلح کنی، دعوت آنها را بپذیر و اگر خواستند کلاه سر تو بگذارند هم خدا هست و هم مردم هستند.  حضرت علی(ع) نیز به مالک می فرمایند که صلحی که دشمنت تو را به آن دعوت می کند را دفع نکن اما بعد از آن تاکید می کنند که به شدت از دشمنت حذر کن. چرا که شاید او خواسته با تو صلح کند تا بعد از آن به تو ضربه بزند. جدی ترین ضعف دولت در اختلاف است. یکی از دلایل اصلی که کشور در پرتگاه قرار گرفته اختلافات است که میان ما به وجود آمده است.  من از روز اول گفتم که ساختار ستاد ملی کرونا علمی نیست.  یک ستاد جنگ باید تشکیل می شد که دولت بخشی از این ستاد می بود. من الان می گویم باید حکومت نظامی اعلام شود. آیا ستاد کرونا قابلیت اجرا آن را دارد؟ قطعا اینطور نیست. چرا که مجلس باید آن را تصویب کند.  چین استان ووهان را که 250 میلیون نفر جمعیت دارد را با قدرت قرنطینه کرد و توانست ویروس را کنترل کند. علت این که ما نمی توانیم ویروس را کنترل کنیم این است که قدرت تصمیم گیری نداریم. با شل کن سفت کن نمی توان کرونا را جمع کرد. این ویروس امروز بیشتر از داعش از ما تلفات می گیرد.  نه من با هیچکس درباره نامزدی در انتخابات صحبت نکردم و قرار هم نیست با کسی ائتلاف کنم ولی در جمع بندی اگر رای مردم هرچه باشد، سر خم می کنم.  به دنبال این نیستم که حتما رئیس جمهور شوم. به دنبال این هستم که مشارکت اجتماعی در انتخابات بالا برود. اگر ما توانستیم مشارکت ملی را محقق کنیم، آن زمان هر شخصی که رای آورد باید از ظرفیت تمامی افراد فارغ از جهت گیری های سیاسی استفاده کند.  (در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا اصلاح طلبان لاریجانی را در انتخابات مجلس دهم در فهرست خودشان گذاشتنند) یک عده از این پایداری ها نمی خواستند لاریجانی وارد مجلس شود. برای اینکه پایداری ها نگاه های تمامیت خواهانه دارند و لاریجانی که در طیف خودشان بود را نیز نمی پذیرفتند.  بنابراین اصلاح طلبان لا اعتقاد من این است که قیمت بنزین واقعی شود. اما برای اینکه اقشار مردم آسیب نبینند، به هر فرد سهم مثلا بیست لیتر 20 هزار تومانی بدهیم. هزار تومان به او فروخته شود، اما او بتواند مثلا 20 هزار تومان بفروشد. معنی این حرف این است آن فردی که در روستاست و چهار فرزند دارد، ماهی حدود یک و نیم میلیون تومان درآمد خواهم داشت. آن کسی هم که یک بچه دارد، و پنج ماشین، تنها 60 لیتر در ماه سهمیه می‌گیرد. در نتیجه وقتی تورم یا فشاری به وجود می‌آید، مرغ و... گران می‌شود، این فقط سهم بیست لیتریش را برداشته، اما آن آدمی که از ماشین استفاده نکرده، هزینه‌ها برایش جبران می‌شود. در نتیجه به اقشار آسیب‌پذیر، آسیبی نمی‌رسد چرا که ما جبران کردیم. 

کد خبر 595587 برچسب‌ها انتخابات مسعود پزشکیان انتخابات ۱۴۰۰

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات مسعود پزشکیان انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد

نشست مشترک اعضای شورای سیاستگذاری جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تهران  با محوریت بررسی راهبرد‌های همدلی و وحدت در مجلس و همگرایی با دولت سیزدهم، شیوه‌های ارتقاء مشارکت مردم در انتخابات دور دوم، ارائه سه ایده موثر برای مجلس و دیدگاه هر نامزد برای تحقق شعار سال برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا افشار رئیس شورای راهبردی جبهه مردمی ایران قوی ضمن خوش‌آمدگویی به نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات و نخبگان سیاسی حاضر در جلسه به بیان اهمیت احزاب و کارکرد آنها منطبق با مطالبات مقام معظم رهبری پرداختند و تأکید کردند: همدلی و وحدت که خواسته جدی مقام معظم رهبری است باید به صورت حقیقی و ملموس در بین مسئولان نظام بویژه بین مجلس و دولت باید دیده شود.

در ادامه این نشست همچنین نامزد‌های حاضر در جلسه به بیان برنامه‌ها و ایده‌های خود در راستای چهار سرفصل دستور جلسه پرداخته و مواردی را مطرح کردند.

نخبگان سیاسی در این جلسه که حدود دو ساعت به طول انجامید، به بیان نظرات و کارشناسی‌های صورت گرفته در مسایل مختلف در جهت رفع مشکلات مردم و قانونگذاری اظهار نظر کرده و همدلی و وحدت را سر از اصلی‌ترین اولویت‌های خود خود قلمداد کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
  • مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • عضو جبهه پایداری: ما هر هفته جلسه داریم و یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس است