Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:26:46 GMT

دستگیری اعضای باند جعل مدارک ضمانت درالبرز

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۶۸۸۸

دستگیری اعضای باند جعل مدارک ضمانت درالبرز

 سرهنگ محمد نادربیگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که  در پی دریافت اخباری مبنی بر این که یک زن با تشکیل باند  جعل و کلاهبرداری  در اطراف مراکز قضایی البرز، بررسی موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: بررسی های اولیه پلیس نشان داد که این باند با شناسایی افراد نیازمند گواهی ضمانت، خود را به عنوان کارمند ادارات دولتی معرفی کرده و با دریافت مبلغ قابل توجهی از سوژه های خود گواهی های جعلی تهیه و در اختیار آن ها قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نادربیگی افزود:  بلافاصله کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و به کارگیری اقدامات پلیسی مخفیگاه همه اعضای باند را در شهرستان های کرج، شهریار و رباط کریم شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضایی همه اعضای باند که چهار نفر بودند دستگیر شدند.
 وی بیان داشـت: تعداد زیادی مدارک و مهرهای جعلی از مخفیگاه متهمان کشف و  تاکنون به ۳۲ فقره کلاهبرداری از این طریق اعتراف کرده و همچنان تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
 

برچسب‌ها البرز کلاهبرداری پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز کلاهبرداری پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران البرز کلاهبرداری پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه

علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت : در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به مجموعه پلیس فتای استان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از کارت‌بانکی آنها، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا و اظهارات شکات مشخص شد کارت‌بانکی آنها توسط کلاه‌برداران در قالب فروشنده سیار و با استفاده از دستگاه اسکیمر کپی و مبالغی از حسابشان به‌صورت غیرمجاز سرقت شده است.

کسانی ادامه داد: تیمی از کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و متوجه شدند مالباختگان از چندی پیش از فروشندگان دوره گرد در یکی از محلات شهر کرمانشاه اقدام به خرید کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی عاملان برداشت غیرمجاز و محل اختفای آنها شده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اعتراف متهمان به ارتکاب جرم کلاهبرداری اسکیمری تصریح کرد: این افراد در بازجویی‌ها عنوان کردند که در قالب فروشنده سیار میوه و تره‌بار کارت‌های بانکی ۲۳ نفر از خریداران را کپی کرده و سپس در یک فرصت مناسب اقدام به خرید طلا و احشام به میزان پنج میلیارد ریال کرده اند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۲۴ مورد کلاهبرداری مدارک پزشکی و تصادف ساختگی در پارسال
  • دستگیری و احضار اعضای باند تولید و اتتشار محتوای مبتذل در بوشهر
  • دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد
  • دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد + عکس | امضا کن خسته شدم!
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • دستگیری قاچاقچی مسلح در جنوب تهران
  • ضربه میلیون دلاری به قاچاقچیان شیشه
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه