Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@23:30:53 GMT

۴۶ واحد متخلف مصوبات ستاد کرونا در اراک پلمب شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۷۱۸۱

۴۶ واحد متخلف مصوبات ستاد کرونا در اراک پلمب شد

گروه استان‌ها-فرماندار اراک گفت: طی ۲۵ روز ابتدای سال ۷۲۱ اخطار، ۴۶ مورد پلمب و ۲۷۳ مورد ارجاع به مراجع قضایی انجام شده و تمام گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ موظف به اجرای دستورات ستاد کرونا هستند و با متخلفان برخورد جدی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، مسئولان قبل قرمز شدن وضعیت شهرهای استان هشدارهای لازم درباره این امر را داده بودند اما مردم با سهل ‌انگاری‌ها، خریدهای شب عید، مراسم‌های عروسی، عزا، مسافرت‌های غیرضروری و غیره وضعیت موجود را به وجود آوردند و هم اکنون به خاطر سهل‌انگاری عده‌ای از افراد در شرایط موجود گرفتار شدیم و تنها راه برون‌رفت از این وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی است زیرا  کادر درمان خسته شده‌اند و تختی در بیمارستان‌ها وجود ندارد، اینک دیگر تصمیم با خودمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این باره گفت: اگر این شیب افزایشی که با سرعت و شدت درحال صعود است، همین طور ادامه یابد، ظرفیتی باقی نمی‌ماند و وضعیت استان مرکزی به شدت بحرانی شده و علاوه بر شهر اراک، ظرفیت مراکز درمانی در شهرستان‌های استان نیز تکمیل شده که قطعاً سرریز بیماران شهرستان‌ها به اراک اعزام می‌شوند.

بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی 7 فروردین‌ماه در ستاد مبارزه با بیماری کرونا اظهار داشت: بستری در استان 48 درصد افزایش یافته است این گویای یک هشدار است و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه‌ای باید داشت، بر اساس مطالعات بین‌المللی بیشترین احتمال ابتلا در رستوران‌ها است، در همین راستا اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به طور ویژه‌ای باید به آن بپردازند.

اصناف برای اعمال محدودیت‌ها مطالباتی دارند‌بیش از 98 درصد از اصناف در استان البرز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنندوعده‌های بی‌سرانجام مسئولان در شرایط کرونایی/ وعد‌ه‌های دولت به ‌اصناف محقق نشد

 برنامه‌ای تنظیم شده تا بازرسان در حاشیه شهر نیز حضور بیشتری داشته باشند 

حسین بختیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود و تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت مشاغل 2، 3 و 4 ممنوع است و اصناف شهرستان اراک در راستای تعطیلی‌ها همکاری خوبی داشته‌اند و به طور متوسط 85 درصد از اصناف مصوبات را رعایت می‌کنند.

وی افزود: از مردم خواهشمندیم همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم از وضعیت بحرانی موجود عبور کنیم، تعطیلی اصناف در مرکز شهر و خیابان اصلی به خوبی اجرا شده اما در حاشیه شهر به خوبی این تعطیلی را رعایت نمی‌کنند زیرا در مراکز شهر بازرسان بیشتری نسبت به حاشیه شهر وجود دارد و این امر به خاطر پراکندگی گروه‌های شغلی 2، 3 و 4 در حاشیه شهر است و برنامه‌ای تنظیم شده تا بازرسان در حاشیه شهر نیز حضور بیشتری داشته باشند.

فرماندار اراک خاطرنشان کرد: 10 تا 15 گروه متشکل از سازمان صنعت، معدن و تجارت، مرکز بهداشت، پلیس اماکن، اصناف و سازمان‌های مردم‌نهاد بر فعالیت اصناف نظارت می‌کنند.

وی بیان کرد: در 25 روز ابتدای سال 12  هزار و 162 مورد بازدید انجام شده که از این تعداد 8 هزار و 607 مورد بازدید از اصناف، 9 مورد ادارات، 13 مورد بانک‌ها، 29 مورد بازار روزها، 21 مورد مدارس، 14 مورد آرامستان‌ها، 163 مورد حمل و نقل درون شهری، 877 مورد مراکز تجمع و غیره بوده است .

فرماندار اراک بیان کرد: طی 25 روز ابتدای سال 721 اخطار، 46 مورد پلمپ و 273 مورد ارجاع به مراجع قضایی انجام شده و تمام گروه‌های شغلی 2، 3 و 4 موظف به اجرای دستورات ستاد کرونا هستند و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی حاشیه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند

هدی ابوالحسنی با اشاره به مثبت شدن آزمایش اعتیاد دو جوان مصرف کننده داروی لاغری گفت: این دو جوان که هیچ سابقه مصرف مواد مخدر ندارند در هنگام استخدام با آزمایش مثبت اعتیاد روبه رو شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به رهگیری تولید و توزیع غیر قانونی این داروی لاغری در یکی از عطاری‌های مرکز شهر از شهروندان خواست؛ به هیچ عنوان دارو‌ها و مکمل‌ها را از عطاری‌ها، فضای مجازی و باشگاه‌های ورزشی تهیه نکنند.

ابوالحسنی، با اشاره به بازرسی بیش از ۳۰۰ عطاری استان در یک سال گذشته از پلمب ۲۲ عطاری متخلف خبر داد و گفت: داشتن برچسب اصالت و سیب سلامت از الزامات اقلام دارویی و بهداشتی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، تنها مرکز قانونی تهیه دارو را داروخانه‌های مجاز دانست و با بیان اینکه فروشندگان عطاری مجاز به تجویز گیاهان دارویی با هدف درمان نیستند تاکید کرد: عطاری‌ها فقط مجاز به فروش گیاه دارویی هستند و نه داروی گیاهی.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • پلمب سومین رستوران متخلف با دستور دادستان عمومی و انقلاب در شهرستان طرقبه شاندیز
  • مطب دندانپزشک قلابی در بروجرد برای بار سوم پلمب شد
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند