Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح روز ۲۲ فرودین ماه، خبریک اقدام خرابکارانه در مجتمع غنی سازی ایران منتشر می‌شود. ساعتی پس از انتشار این خبر، مقامات سازمان انرژی هسته‌ای ایران، از ابعاد این اقدام تروریستی می‌گویند.

با وجود اخبار رسمی منتشر شده، این حادثه به سرعت در رسانه‌های بیگانه بزرگ نمایی می‌شود. آن‌ها با پخش تصاویری آرشیوی و ساختگی از وقوع یک انفجار بزرگ خبر می دهند و مدعی می‌شوند، بر اثر این انفجار بخش مهمی از توان غنی سازی ایران از کار افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از وقوع این حادثه هیاتی از اعضاء کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ماموریت می‌یابند از سایت نطنز بازدید و در صحنه موارد را بررسی کنند. روایت رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس که خود از نزدیک محل حادثه را بررسی کرده، نشان می‌دهد، حادثه آنطورکه در رسانه‌ها منتشر شده نیست.

تصاویری از محل وقوع حادثه که ازسوی منابع امنیتی در اختیارما قرار گرفته نشان می‌دهد، براثر یک انفجار محدود بخش کوچکی از مسیر برق رسانی به سالن سانترفیوژها تخریب شده است. ضمن آنکه انفجار بر اثر عملکرد مواد منفجره بوده و هیچ گونه حمله سایبری رخ نداده است.  

عامل این اقدام خرابکاری نیز با تلاش سربازان گمنام امام زمان عجل الله در وزارت اطلاعات شناسایی شده است. این فرد رضا کریمی نطنز نام دارد که ساعتی قبل از حادثه به خارج ازکشور گریخته است و اقدامات لازم برای دستگیری و بازگرداندن وی به کشور از مسیرهای قانونی دردست پیگیری است.

براساس گزارش مقامات مربوط در وزارت اطلاعات، پس از ترور شهید فخری زاده، رژیم صهیونیستی عملیات‌های متعددی ازقبیل انفجار و ترور در حوزه‌های هسته‌ای و دفاعی طرح ریزی کرده بود که با هوشیاری وزارت اطلاعات تمامی آن‌ها خنثی شده و افرادی در این رابطه دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شده اند.

با این حال اقدام تروریستی نطنز نه تنها خللی در فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران ایجادنکرد، بلکه ایران را مصمم کرده تا با توسعه و افزایش ظرفیت غنی سازی ونصب سانتریفیوژهای نسل جدید، سطح غنی سازی را به ۶۰ درصد ارتقاء دهد.

حالا و یک هفته پس از حادثه تروریستی نطنز، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از تولید نخستین محصول فرایند غنی سازی ۶۰ درصدی خبرمی دهد.

حادثه نطنز و واکنش ایران به این حادثه نشان داد، جمهوری اسلامی ایران همچنان مصمم به دفاع از حق مشروع خود در برخورداری از انرژی صلح امیز هسته‌ای است و همزمان با تداوم فعالیت‌ها در بخش فنی، تهدیدات دشمنان و تلاش آن‌ها برای اقدامات خرابکارانه را با هوشیاری نهادهای امنیتی همچون گذشته خنثی خواهدکرد.

27215

کد خبر 1505769

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نیروگاه نطنز وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی اسرائیل غنی سازی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش صهیونیست‌ها به اظهارات علی کریمی درباره پاسخ ایران به اسرائیل

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رسانه‌های صهیونیستی بعد از مشاهده واکنش علی کریمی به حمله موشکی پهپادی سپاه به اسرائیل دچار شگفتی شدند و آنرا دور از انتظار توصیف کردند. یکی از رسانه‌های عبری زبان اعلام همبستگی و دست در دست گذاشتن علی کریمی با صهیونیست‌ها را جالب خواند و وی را «مارادونای آسیا» نامید!

بیشتر بخوانید: انتشار ویدئوی خسارت موشک‌های ایران به پایگاه نواتیم توسط اسرائیل + فیلم

به نظر می‌رسد برای رسانه‌های عبری زبان واکنش علی کریمی از این جهت تعجب برانگیز بوده که وی به عنوان یک ایرانی که سابقه کاپیتانی در تیم ملی فوتبال ایران را داشته است در برابر حمله به کنسولگری ایران در دمشق و متعاقب آن پاسخ ایران به اسرائیل موضع گیری ضد وطنی داشته است.

رژیم صهیونیستی که پس از حمله به غزه و رقم زدن فاجعه انسانی در افکارعمومی جهان به ویژه غرب منزوی شده، حالا به شدت به دنبال راهی برای ترمیم وجهه خود است و با اینکه از اقدام علی کریمی متعجب شده گویی تازه وی را کشف کرده و سعی دارد روی وی سرمایه گذاری کند و از این روست که در گزارش این رسانه‌ها از اقدامات ضدانقلابی گذشته وی نیز سخن گفته شده است.

به نظر می‌رسد رسانه‌های صهیونیست از اقدامات ضدمیهنی معاندان آگاهی ندارند که اینگونه نسبت به حمایت علی کریمی از اسرائیل در برابر کشوری که در آن به دنیا آمده است،‌ شگفت‌زده می‌شوند.

ضدانقلاب خط قرمزهای کلاسیک میهنی وطنی که جزو اصول اساسی و پایه‌ای سیاست هر کشور است را بعد از حوادث سال ۱۴۰۱ رد کرده و موضوعاتی چون خوشحالی از باخت تیم ملی فوتبال ایران و حمله به نیروی‌های نظامی ایران از جمله رفتار سیاسی غالب امروز ضدانقلاب است.

این رفتار بی قاعده و بی‌قواره ضدانقلاب باعث اعتراض شدید اعضای اپوزیسیون خارج نشین هم شده است.

چندی پیش «محمد منظرپور»، سردبیر سابق بی بی سی و «پیمان عارف»، تحلیلگر سیاسی از خوشحالی اپوزیسیون خارج نشین نسبت به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران به شدت انتقاد و آن را شرم‌آور،‌ شنیع و وقاحت بار توصیف کردند.

منظرپور در این باره بیان کرد:‌ «همانطور که اپوزیسیون از باخت تیم ملی ایران خوشحال می‌شوند اکنون هم از حمله اسرائیل به ایرانی‌ها خوشحالی می‌کنند! این‌ها اجنبی پرستند؛ ارزش استقلال ملی را نمی‌فهمیم؛ ایران از آن زمانی که آمریکا و انگلیس هر زمان اراده می‌کردند و وارد کشور می‌شدند عبور کرده و اکنون مستقل است و حاکمیت ملی دارد؛ امیدوارم به خود بیاییم!»

همچنین پیشتر «هوشنگ امیراحمدی» استاد دانشگاه و کارشناس رسانه‌های ضدانقلاب نیز درباره اقدامات ضدایرانی برخی از اعضای اپوزیسیون به بهانه آزادی و دموکراسی گفته بود:‌ «‌در آمریکا و اروپا نیز آزادی محدودیت‌ها و اولویت‌هایی دارد. اولویت ما امنیت ملی است. براندازان تنها به آزادی اشاره کرده و سعی دارند کشور را نابود کنند. این افراد باید خجالت بکشند که تمامیت ارضی کشور و امنیت کشور کمتر از بهانه‌هایی مثل آزادی برای‌شان ارزش دارد. مخالفین حکومت باید خجالت بکشند که تا به این حد مسئله اساسی کشور یعنی امنیت و تمامیت ارضی کشور را تقلیل داده و بی ارزش کرده‌اند. تنها یک تعریف برای خائن وجود دارد و خائن به کسی می‌گویند که به تمامی ارضی کشورش توجه ندارد. با این تعریف این مخالفین خائن هستند.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1227313 برچسب‌ها رژیم صهیونیستی

دیگر خبرها

  • چرا صهیونیست‌ها از واکنش علی کریمی تعجب کردند؟
  • هشدار گروسی درباره بروز یک حادثه هسته‌ای در نیروگاه زاپروژیا
  • واکنش صهیونیست‌ها به اظهارات علی کریمی درباره پاسخ ایران به اسرائیل
  • چرا صهیونیست‌ها از واکنش علی کریمی تعجب کردند؟+ عکس
  • تبلت iQOO Pad 2 Pro چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • رژه خودرویی مردم نطنز در حمایت از پاسخ سپاه
  • رژه خودرویی مردم نطنز در حمایت از پاسخ سپاه + فیلم
  • پیگیری روند درمان مصدومان حادثه انفجار خوابگاه کارگران کوره آجرپزی مرودشت
  • انفجار منزل مسکونی در قزوین ۵ مصدوم برجای گذاشت
  • انفجار منزل مسکونی ۵ مصدوم برجای گذاشت