Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@12:20:31 GMT

هشدار مرغداران به دولت

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۸۵۵۶

هشدار مرغداران به دولت

به گزارش اقتصادآنلاین، پرویز فروغی، دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی در نامه‌ای به وزارت خانه صمت و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: چنانچه قیمت جوجه یک روزه تا هفته آینده به قیمت مصوب عرضه نشود این تشکل صنفی (کانون انجمن‌ها) هیچ مسئولیتی در قبال کاهش تولید گوشت مرغ در هفته‌های آتی ندارد. در متن این نامه آمده است؛

در این نامه آمده است:

قیمت جوجه یک روزه از حد اعتدال گذشته و فشار مرغداران در رابطه با برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به این مسئله بیش از پیش بر کانون انجمن‌های صنفی مرغداران بیشتر شده است لذا تقاضا می‌شود که هر چه سریع‌تر نسبت به کنترل قیمت جوجه یک روزه اعمال نظارت شود

همانطور که استحضار دارید، قیمت مرغ زنده تا چندی بیش ۱۴,۴۰۰ تومان (مرغ زنده تحویل درب مرغداری) تعیین شده بود که این قیمت ناعادلانه مورد اعتراض مرغداران و تشکلهای صنفی بود و در آخرین جلسه تنظیم بازار جناب آقای دکتر قبادی فرمودند تا بعد از تعطیلات عید افزایش قیمت امکان پذیر نیست ولی هیچ اشاره‌ای به نحوه تأمین این خسارت‌ها نکردند لاجرم بیش از ۴۵ روز جامعه تولید کنندگان مرغ گوشتی متحمل این خسارت‌ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از پیگیری‌های متمادی قیمت مرغ زنده افزایش پیدا کرد، ولی این افزایش قیمت مستقیماً به انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه تعلق یافت زیرا قیمت مصوب جوجه از ۲,۴۰۰ تومان به ۴,۲۰۰ تومان افزایش یافته و در حال حاضر قیمت جوجه یک روزه در بازار سیاه نزدیک به هفت هزار تومان رسیده است.

کانون انجمن‌های صنفی مرغداران طبق رسالت و اساسنامه محوله موظف است از تضییع حقوق صنفی مرغداران جلوگیری کرده و چنانچه سازمان‌های متولی و نظارتی نسبت به خواسته‌های بحق مرغداران توجه نکنند کانون انجمن‌های صنفی کشور بیش از این قادر نخواهد بود که مانع تجمع اعتراضی مرغداران شود.

فلذا بدین وسیله به وزارتخانه‌های محترم صمت و جهاد کشاورزی اعلام می‌شود چنانچه قیمت جوجه یک روزه تا هفته آینده به قیمت مصوب عرضه نشود این تشکل صنفی (کانون انجمن‌ها) هیچ مسئولیتی در قبال کاهش تولید گوشت مرغ در هفته‌های آتی نداشته و تحت هیچ شرایطی مانع برگزاری تجمع خودجوش جامعه مرغداران نخواهد شد. امیدوارم که این هشدار دلسوزانه را جدی گرفته و با درایت بیشتر از چالش جدی پیش روی صنعت جلوگیری به عمل آورید.

 

 

 

پربیننده ترین هشدار درباره افزایش دوباره قیمت مرغ قیمت مواد غذایی سفره ماه رمضان چند؟ مردم پوست مرغ می‌خرند؟ کشاورزان مشکلی برای خرید تراکتور ندارند عرضه مرغ بسته‌بندی آغاز شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جوجه یکروزه برجام قیمت جوجه یک روزه کانون انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۸۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ ناصرفخرموحدی در بازدید از واحد‌های صنفی شهرستان فاروج و شیروان گفت: نظارت مستمر با تمام توان بر بازار ادامه دارد و وجود کالا‌های اساسی در بازار بررسی و با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی برخورد می‌شود و همه واحد‌های صنفی باید قیمت محصولات عرضه‌شده را درج نمایند.
به همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی، هیأتی از اداره صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان حوزه‌ی بهداشت و سلامت و فرمانداران شهرستان‌های فاروج و شیروان از واحد‌های صنفی سطح شهر فاروج و شیروان بازدید به عمل آوردند.
 در این بازدید که بصورت سرزده به‌منظور نظارت و کنترل عرضه کالا در زمینه کمی و کیفی صورت پذیرفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از اجرای مانور نظارتی کشت‌های مشترک تعزیرات و بازرسی‌های دقیق از بازار طی روز‌های آینده در استان خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • جوجه یک روزه
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • پاسخ به ابهامات انجمن طراحان گرافیک/توجه به جوانان در هیات مدیره
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم