Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@11:36:26 GMT

آخرین دور افتخار نادر فوتبال ایران/ شماره ۷ نساجی ابدی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۹۱۶۱

آخرین دور افتخار نادر فوتبال ایران/ شماره ۷ نساجی ابدی شد

به گزارش خبرنگار مهر، «نادر دست نشان» مربی باسابقه تیم‌های لیگ برتری و دسته یکی فوتبال ایران، عصر جمعه ۲۷ فروردین پس از دو هفته تحمل درد و رنج ناشی از بیماری کرونا در بیمارستان رازی قائمشهر زادگاه خودش تسلیم این بیماری مرموز شد و دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر مرحوم دست‌نشان بعدازظهر شنبه با حضور اعضای خانواده و جمعی از دوست داران این مربی خوشنام مازندرانی برای آخرین بار در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر دور افتخار داده شد و برای خاک سپاری به منزل ابدی اش در آرامگاه " سید ملال " این شهر به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام تسلیت فوتبالی‌ها همدردی کنفدراسیون فوتبال آسیا

در همین حال شخصیت‌های مختلف سیاسی و ورزشی کشور طی روز جمعه و شنبه با انتشار پیام‌های جداگانه ای درگذشت نادر دست نشان اسطوره فوتبال مازندران را تسلیت گفتند. علی دایی، مهدی مهدوی کیا و بسیاری از نامداران فوتبال دهه‌های مختلف کشور، استاندار مازندران، باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر و دسته یکی با پیام‌های مختلفی با خانواده مرحوم دست نشان ابراز همدردی کردند.

همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در صفحه رسمی خود به درگذشت نادر دست نشان مربی نامدار مازندرانی اشاره و به فدراسیون فوتبال ایران و مردم مازندران تسلیت گفت.

سیاه پوش شدن شاگردان نادر تا پایان فصل

نادر دست نشان که درزمان مرگ ۶۱ سال سن داشت، در حدود ۴۰ سال سابقه بازی و مربیگری در فوتبال کشور هدایت حدود ۲۰ تیم لیگ برتری و دسته یکی را در کارنامه داشته و باعث صعود حداقل ۴ تیم دسته یکی به لیگ برتر شده بود.

مرحوم دست نشان که در رقابت‌های امسال لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های کشور هدایت تیم رایکا بابل را برعهده داشت، تا پیش از ابتلاء به بیماری کرونا در میان تیم‌های میانه جدولی لیگ قرار داشت.

مدیرعامل باشگاه رایکا بابل گفت: تیم فوتبال این باشگاه تا پایان فصل رقابت‌های امسال لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های کشور به احترام سرمربی فقید خود با لباس مشکی به مصاف حریفان خواهد رفت.

فرید درزی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مرحوم دست نشان از مفاخر فوتبال مازندران بوده که واقعاً مرگ این مربی ارزنده برای مردم استان و کل کشور، بزرگ و غیر باور و پوشیدن لباس سیاه به احترام این مربی فهیم کمترین کار است.

بایگانی شماره ۷ در باشگاه نساجی

در همین حال مدیرعامل تیم نساجی مازندران گفت: برای ادای احترام به نادر دست نشان فوق ستاره و مربی فقید فوتبال مازندران و ایران، پیراهن شماره هفت تیم فوتبال این باشگاه که او در زمان حضورش در این تیم به تن می‌کرد، بایگانی می‌شود.

ایزد سیف الله پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در همین راستا تیم نساجی در فصل جاری در سوگ نادر بزرگ تا چهلم اسطوره‌اش با پیراهن مشکی مقابل حریفان ظاهر خواهد شد.

وفادارترین بازیکن به تیم باشگاهی

نادر دست‌نشان که همه سال‌های فوتبالی خود را درتیم ریشه دار نساجی مازندران در زادگاهش قائمشهر عضویت داشت در مدت ۱۳ سال حضور در این تیم در ۳۶۱ بازی به مصاف حریفان رفت و موفق شد ۱۶۲ بار گلزنی کند.

ثبت رکورد ۹ گل در ۸ بازی متوالی بهترین عملکرد به جای مانده از مرحوم دست‌نشان درتمام دوران بازیگری خود در تیم نساجی مازندران بوده است.

وی سابقه مربیگری در تیم فوتبال نساجی مازندران و بسیاری از تیم‌های فوتبال کشورمان را برعهده داشت و به عنوان سرمربی نیز موفق شد به همراه چهار تیم به لیگ برتر صعود کند و یک نایب قهرمانی جام حذفی را نیز در کارنامه دارد.

کد خبر 5191307

منبع: مهر

کلیدواژه: نادر دست نشان ویروس کرونا فوتبال ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیوع کرونا آمار کرونا ماه رمضان ۱۴۰۰ کرمانشاه بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 اردبیل محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا اراک شهرستان کرج نساجی مازندران مرحوم دست نشان نادر دست نشان دسته یکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم منتخب فصل فوتبال زنان ایران را بشناسید

به گزارش "ورزش سه"، انتخاب ترکیب منتخب فصل، موضوعی مرسوم و رایج در فوتبال روز جهان است. انتخابی که برای لیگ برتر مردان توسط کارشناسان و رسانه‌های فوتبالی به صورت هفتگی صورت می‌پذیرد اما با گذشت شانزده فصل از لیگ برتر فوتبال زنان، تاکنون این موضوع در دستور کار برای آن‌ها نبوده است. اما حالا با گذشت زمان و توجه بیشتر رسانه‌ها و کارشناسان به فوتبال زنان، کم کم این امکان میسر شده که برای لیگ برتر زنان هم بتوان ترکیب منتخب فصل انتخاب کرد. لیگ شانزدهم زنان با قهرمانی خاتون و نایب قهرمانی ملوان به پایان رسید. شهرداری سیرجان و سپاهان هم تیم‌های تعقیب کننده‌ای بودند که در نهایت فصل را با رتبه سوم و چهارم به پایان بردند. اما حالا با اتمام این لیگ مهیج و البته پایاپای که تعیین قهرمان آن تا هفته‌های پایانی به طول انجامید، "ورزش سه"، تصمیم به انتخاب تیم منتخب فصل کرده است. این تیم منتخب البته با آرا و نظرات مستقیم سرمربیان لیگ برتری (خاتون بم، ملوان بندرانزلی، سپاهان اصفهان، پالایش گاز ایلام، پیکان تهران، و ایساتیس کران فارس) مشخص شده است و سپس بر اساس بیشترین آرا، بازیکنان منتخب فصل فوتبال زنان در ترکیب قرار گرفته‌اند.

سیستم: 2-4-4 

دروازه‌بان: مینا نافعی و مهدیه مولایی

مهدیه مولایی، دروازه‌بان خاتون بم که بعد از سانحه تصادف و مصدومیت زهرا خواجوی، از هفته هفتم برای یازده هفته متوالی در ترکیب تیمش قرار داشت، در طول این یازده هفته فقط 6 گل دریافت کرد تا از عوامل موثر در قهرمانی تیمش باشد. مینا نافعی، دروازه‌بان آینده‌دار تیم ملی هم که شماره یک ملوانی‌ها در فاصل جاری بوده است؛ با دریافت 20 گل طی 18 مسابقه و 6 کلین‌شیت در طول فصل، از نگاه کارشناسان فصل خوبی را پشت سر گذاشته است. بدین ترتیب این دو دروازه‌بان با آرای مساوی و به طور مشترک به عنوان برترین دروازه‌بانان فصل فوتبال زنان برگزیده شدند.

مدافعین: عاطفه رمضانی، کوثر عنبری، حدیث بساط‌شیر، فاطمه عادلی

عاطفه رمضانی (خاتون بم): مدافع باتجربه خاتون که در این فصل موفق شد نهمین قهرمانی خود را به همراه این تیم به دست آورد و بازوبند کاپیتانی این تیم را نیز به بازو داشت به گواه کارشناسان فصل درخشانی را پشت سر گذاشته است. خاتون با درخشش رمضانی و دیگر مدافعین خود در فصل جاری با دریافت تنها 7 گل طی 17 مسابقه، بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار داشت.

فاطمه عادلی (سپاهان اصفهان): شماره 19 سپاهانی‌ها علی‌رغم اینکه از نظر فیزیکی ریزنقش است، اما در طول سالیان اخیر همیشه جنگنده در قلب دفاع سپاهان و تیم ملی درخشیده است. سپاهان با نقش پررنگ عادلی در ترکیب این تیم، در طول 18 مسابقه فقط 11 بار دروازه‌اش باز شد و عنوان سومین خط دفاعی برتر لیگ را بعد از خاتون و شهرداری سیرجان ازآن خود کرد.

حدیث بساط‌شیر (پالایش گاز ایلام): شماره 3 تیم ملی زنان و فصل گذشته شهرداری سیرجان، با حضور در پالایش گاز ایلام، مثل تمام این چند فصل اخیر به درخشش خود ادامه داد. او همواره روند خوبی را در فصول گذشته حفظ کرده است و از نظر فنی روندی سینوسی ندارد. پالایش گاز ایلام به لطف حضور بساط‌شیر در خط دفاعی این تیم، نتایجی فراتر از انتظار کسب کرد و در رتبه پنجم جدول قرار گرفت.

کوثر عنبری (ملوان بندانزلی): یکی دیگر از مدافعین خوب فوتبال زنان ایران، بدون شک کوثر عنبری، شماره 20 ملوانی‌هاست که او هم در کنار مینا نافعی نقش پر رنگی در کلین‌شیت‌های این فصل ملوان ایفا کرده است. عنبری هم به انتخاب مربیان لیگ برتری، جزو سه مدافع برگزیده این فصل فوتبال زنان بوده است.

هافبک‌ها: شقایق روزبهان، شبنم بهشت، زهرا قنبری، مونا حمودی

شقایق روزبهان (شهرداری سیرجان): هافبک جنگنده و فیزیکی سیرجانی‌ها اگرچه نتوانست عنوانی بهتر از سومی را در فصل جاری با این تیم کسب کند اما از نظر فردی فصل خوبی را پشت سر گذاشت. او هم ازجمله بازیکنانی است که همواره یک روند خوب را حفظ کرده است و در 29 سالگی کماکان از مهره‌های تاثیرگذار فوتبال ایران است.

شبنم بهشت (ملوان بندرانزلی): شماره 8 ملوان، ریزنقش، تکنیکی و درعین حال باهوش که زوج درخشانی را در طول 9 سال گذشته در کنار افسانه چترنور تشکیل داده است؛ بدون شک از ستاره‌های بی‌بدیل فوتبال زنان ایران است. بهشت که در فصل جاری 15 پاس گل برای هم‌بازیان خود ساخت نقش پررنگی را هم در خانم گلی افسانه چترنور ایفا کرد.

زهرا قنبری (خاتون بم): مهاجم فیزیکی و در عین حال تمام کننده قهار خاتونی‌ها در فصل جاری به دلیل شرایط تیمی مجبور شد در پست‌های گوناگون برای این تیم به میدان برود اما در نهایت باز هم موفق شد در کنار چترنور مشترکا با 19 گل زده عنوان خانم گلی لیگ را به دست آورد. قنبری از معدود بازیکنان زن فوتبال ایران است که در کاشته زدن هم تبحر ویژه ای دارد.

مونا حمودی (خاتون بم): شماره 23 خاتونی‌ها در بسیاری از مسابقات حساس، گره گشای کار این تیم بوده است. او در فصل جاری موفق شد 13 بار دروازه حریفان را باز کند و هماهنگی درخشان او با خط حمله خاتون، از عوامل موثر قهرمانی این تیم به شمار می‌رود.

مهاجمین: افسانه چترنور و نگین زندی

افسانه چترنور (ملوان بندرانزلی): شماره 7 ملوانی‌ها که نخستین فصل خود را در ملوان تجربه می کرد؛ از همان هفته اول ستاره این تیم بود و در طول فصل گل‌های سه امتیازی بسیاری را وارد دروازه حریفان ملوان کرد. مهاجم 24 ساله ملوان که فصل گذشته با پیراهن شهرداری سیرجان موفق به فتح عنوان خانم گلی شده بود، در این فصل هم با به ثمر رساندن 19 گل به همراه زهرا قنبری کفش طلای فوتبال زنان را از آن خود کرد.

نگین زندی (خاتون بم): دیگر مهاجم برتر این فصل فوتبال زنان از نگاه مربیان لیگ برتری، شماره 7 خاتون بوده است. مهاجم 21 ساله خاتون که بدون اغراق می‌توان گفت تکنیکی‌ترین بازیکن حال حاضر فوتبال زنان است. او اگر در زدن ضربات آخر دقت بیشتری داشته باشد، قطعا در آینده نزدیک می‌تواند جزو نخستین لژیونرهای موفق فوتبال زنان ایران در تیم‌های بزرگ جهان باشد.

دیگر خبرها

  • صحبت‌های انگیزشی مالک نساجی در تمرین
  • ساکت نساجی را با پیراهن شماره هفت تمرین داد!
  • تیم منتخب فصل فوتبال زنان ایران را بشناسید
  • به یاد اسطوره شماره ۷ فوتبال مازندران
  • وجود بیش از حد مجاز مواد شیمیایی ابدی در منابع جهانی آب
  • پنج قاب به‌یادماندنی از دست‌نشان
  • ستاره قرمزها مقابل سپاهان شانس نداشت(عکس)
  • تحقق وعده صادق مایه افتخار ایران اسلامی است
  • فرمانده سپاهان و تراکتور در آخر خط؟
  • نادر فریادشیران: ممکن است مایلی کهن با شکایت قلعه نویی به زندان برود