Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@13:22:33 GMT

افغانستان| منصور: مذاکرات با طالبان در قطر متوقف شده است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۹۱۸۸

افغانستان| منصور: مذاکرات با طالبان در قطر متوقف شده است

پس از تعویق خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، عضو تیم مذاکره‌کننده دولت کابل اعلام کرد که گفت‌وگوها با طالبان در قطر متوقف شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حفیظ منصور» عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده افغانستان اعلام کرد که در حال حاضر مذاکرات این هیئت با طالبان متوقف است و از چندی پیش هیچ گفت‌وگویی بین دو طرف انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ذبیح‌‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز با تایید توقف مذاکرات به «رادیو آزادی» گفت که پس از اعلام تغییر تاریخ خروج نیروهای خارجی از افغانستان، در همه زمینه‌ها تجدید نظر می‌شود.

براساس توافقنامه دوحه، مشروط به یک سری شروط امنیتی همه نیروهای خارجی موظف هستند که تا 11 اردیبهشت خاک افغانستان را ترک کنند.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اخیراً با اعلام جدول زمانی جدید، مهلت خروج نیروهای این کشور را تا 11 سپتامبر (20 شهریور) به تعویق انداخت.

طالبان: هر گزینه دیگری جز مذاکرات قطر محکوم به شکست استمذاکرات قطر و آمریکا درباره مسائل امنیتی/ توافقنامه امنیت مرزی میان دو طرف به امضا رسیدطالبان: در مذاکرات قطر موضوع ایجاد دولت موقت مطرح نشده استتاثیر امتیازات ارائه شده به تیم افغانستان در طولانی شدن مذاکرات قطر

این اقدام در حالی صورت گرفت که بر اساس اعلام قبلی چهارم اردیبهشت ماه سال جاری باید نشست صلح افغانستان به میزبانی ترکیه برگزار می‌شد اما پس از اعلام تاریخ جدید خروج نیروها توسط بایدن، طالبان تصریح کرد که این گروه تا زمان خروج کامل همه نیروهای خارجی در هیچ نشستی برای صلح افغانستان شرکت نخواهد کرد.

دولت افغانستان، شورای عالی مصالحه و برخی احزاب این کشور نیز قرار بود در نشست استانبول طرح‌های خود را برای صلح ارائه کنند اما اکنون با امتناع طالبان برای شرکت در این نشست، برگزاری آن در سایه‌ای از ابهام قرار دارد.

گفتنی است که مذاکرات بین‌الافغانی 22 شهریور سال گذشته آغاز شد و پس از 2 دور گفت‌وگو بدون رسیدن به یک نتیجه ملموس به بن‌بست رسیده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار قطر طالبان اخبار افغانستان اخبار قطر طالبان اخبار افغانستان مذاکرات قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ملاقات‌های جمعی «حکمتیار»

منابع افغان مدعی هستند در پی ممنوعیت فعالیت احزاب سیاسی در افغانستان، طالبان ملاقات جمعی با رهبر حزب اسلامی را ممنوع کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع افغان مدعی شدند در پی ممنوعیت فعالیت احزاب سیاسی در افغانستان و پس از بیرون کردن وی از اقامتگاه و دفترش در زمین‌های دولتی، طالبان ملاقات جمعی را نیز با «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی را ممنوع کرده است.

منابع با اعلام این موضوع تصریح کردند: خانه حکمتیار محاصره نیست، اما اجازه نمی‌دهند افراد به‌طور جمعی با رهبر حزب اسلامی ملاقات کنند.

پیش از این نیز وزارت دادگستری حکومت طالبان با تأکید بر ممنوعیت فعالیت احزاب سیاسی در افغانستان، هشدار داده بود این وزارتخانه هرگونه فعالیت تحت عنوان حزب را در افغانستان غیرقانونی می‌داند و هشدار می‌دهد با متخلفان برخورد قانونی و شرعی خواهد شد.

در این بیانیه نامی از مسئولان احزاب سیاسی یا اقدامات و موضع‌گیری‌های آنها جزئیاتی ارائه نشده بود، اما پیشتر «عبدالحکیم شرعی» وزیر دادگستری حکومت طالبان به گلبدین حکمتیار هشدار داده بود احزاب جایگاه قانونی ندارند و کار حزبی نیز جرم محسوب می‌شود.

حکمتیار از اقامتگاه دولتی خود منتقل شدهشدار کابل به حکمتیار: احزاب در افغانستان غیرقانونی هستندهشدار طالبان درباره فعالیت احزاب در افغانستان

گفتنی است، پس از انتقال حکمتیار از محل اقامتش و باوجود تأکید طالبان بر ممنوعیت فعالیت احزاب سیاسی، رهبر حزب اسلامی در اقامتگاه جدیدش به دیدارهای عمومی خود ادامه داده بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ملاقات‌های جمعی «حکمتیار»
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • گذرگاه تورخم مسدود شد
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • حمایت طالبان از حمله ایران به اسرائیل
  • استخدام پلیس زن در افغانستان
  • اعلام آمادگی چین برای بازسازی افغانستان