Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست چین در گزارشی نوشت، ممکن است پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، چین به این کشور نیرو‌های صلح بفرستد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، ساوث چاینا مورنینگ پست روز شنبه در این گزارش افزود: خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، نه تن‌ها ثبات و امنیت این کشور را تهدید می‌کند؛ بلکه ممکن است دامنه تهدید‌ها به سین کیانگ چین نیز برسد و فعالیت و تلاش‌های ضد تروریسم دولت این کشور را هم مختل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این روزنامه چینی طی گزارشی در مورد افغانستان نوشت: به باور تحلیل‌گران اگر پس از خروج نیرو‌های آمریکایی، تهدید امنیتی متوجه کشور‌های جنوب آسیا شود، چین نیرو‌های صلح را به افغانستان خواهد فرستاد.

"سون چی" از تحلیل‌گران روابط بین‌الملل دانشگاه شانگ‌های به این روزنامه گفته است: نیرو‌های امنیتی افغانستان، توانایی تأمین امنیت این کشور را ندارند و ممکن در آینده نزدیک افغانستان دچار یک هرج‌ومرج شود و جرایم مرزی، قاچاق مواد مخدر و قاچاق سلاح در این کشور گسترش یابد.

این کارشناس افزوده است: اگر وضعیت امنیتی، تهدیدی ایجاد کند، ممکن است که چین نیرو‌های نظامی صلح را به همراه کمک‌های بشردوستانه زیر شرایط منشور سازمان ملل متحد به منطقه اعزام کند تا از امنیت و منافع مردم چین، اطمینان حاصل کند.

در همین حال، جائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه گذشته، در واکنش به اعلام جدول نهایی خروج نیرو‌هایی خارجی از سوی بایدن، گفت: «نیرو‌های خارجی از افغانستان باید به گونه مسئولانه و منظم عقب‌نشینی کنند تا از حملات تروریستی جلوگیری کنند.»

جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا، چهارشنبه‌شب در یک نشست خبری اعلام کرد که روند خروج سربازان آمریکایی از افغانستان، از اول می‌آغاز و تا یازدهم سپتامبر تکمیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ساوث چاینا نیروهای صلح چین خروج آمریکا از افغانستان خروج نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد‌های عملیات کربلای ۱۰

طی عملیاتی به نام «کربلای ۱۰» که در غرب کشور به اجرا درآمد، مناطق بسیاری به دست رزمندگان ایرانی آزاد شد. حضور نسبتاً گسترده کرد‌های معارض عراقی در این مناطق باعث شد تا در مرحله نخست گشایش جبهه تازه در غرب کشور، تلاش‌ها عمدتاً به اتصال عقبه مناطق آزاد شده به ایران و بازشدن عقبه نیرو‌های معارض معطوف شود. منطقه عمومی این عملیات در محور بانه‌- سردشت از شمال به رودخانه مرزی «گلاس»، از جنوب به رودخانه «آوسیویل»، از شرق به «سورکوه» و از غرب به ارتفاعات «گرده‌رش» و سپس ارتفاعات عمومی «آسوس» منتهی می‌شد. این منطقه دارای عوارض حساس و ارتفاعات نسبتاً بلند و صعب‌العبور است.

تردد در این مناطق به خاطر نبود راه بسیار دشوار بود، اما به دلیل وجود درختان مرتفع در پایین ارتفاعات، وضعیت برای اختفای نیرو‌های عمل کننده و حتی تحرک و جابه‌جایی آنها در روز، کاملاً مناسب تشخیص داده شد. استعداد نیرو و گسترش دشمن در این منطقه تا قبل از عملیات «والفجر ۹» که در پاییز سال ۱۳۶۴ توسط نیروی زمینی سپاه صورت گرفته بود قابل توجه نبود، اما پس از آن و بویژه پس از دو عملیات «فتح‌۱ و۲» دشمن مجدداً حساس شد و تلاش‌های نسبتاً وسیعی را به منظور تصرف مناطق تحت تسلط کرد‌ها و مسدود کردن معابر وصولی به عمق خاک عراق انجام داد. چنان که تیپ‌های کماندویی سپاه هفتم و سوم و چند تیپ و گردان مستقل دیگر با نظارت شخص صدام طی ۱۰۰ روز، بسیاری از ارتفاعات را به تصرف درآوردند.

تحرکات دشمن بعد از عملیات «فتح ۱» بر پایه این تحلیل انجام می‌گرفت که در صورت عدم مقابله جدی، قوای نظامی ایران با تقویت نیرو به سمت «ازمر» و سپس سلیمانیه پیشروی خواهند کرد، اما با وجود همه تلاش‌های دشمن، سرانجام در روز ۳۰ فروردین ۱۳۶۶ عملیات کربلای ۱۰ با «رمز یا صاحب‌الزمان (عج) ادرکنی» توسط نیروی زمینی سپاه در منطقه‌ای به وسعت ۲۵۰ کیلومترمربع آغاز شد.

این عملیات که نخستین عملیات گسترده در غرب کشور پس از انتقال میدان اصلی جنگ از جنوب به شمال بود، هماهنگ با تک نیرو‌های منظم در جبهه «ماووت» و عملیات نامنظم قرارگاه «رمضان» و اتحادیه میهنی کردستان عراق در شمال سلیمانیه انجام گرفت.

طی این حمله آزادسازی ۵۰ روستای منطقه، ارتفاعات سرلگو، بردهوش، قشن، اسبیدار، کلان و چند ارتفاع دیگر میسر شد. همچنین ۲۰ کیلومتر از جاده ماووت‌- سلیمانیه تحت کنترل رزمندگان ایرانی درآمد. تجهیزات منهدم شده دشمن شامل یک فروند هلی‌کوپتر، ده‌ها دستگاه تانک و نفربر، چندین قبضه خمپاره‌انداز، مقداری سلاح سبک و نیمه سنگین است. همچنین ۱۳ گردان و تیپ مستقل دشمن آسیب دیده، تعداد کشته و زخمی‌ها و اسرای دشمن به ۴۲۳۵ نفر رسید.

در این عملیات هشت دستگاه تانک و نفربر، چندین دستگاه خودرو و مقداری سلاح و مهمات به غنیمت رزمندگان اسلام درآمد. از جمله شهیدان شاخص عملیات کربلای می‌توان ۱۰ «حسن شفیع‌زاده» فرمانده توپخانه نیروی زمینی سپاه اشاره کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • سپاه و ارتش، دو بال مقتدر کشور
  • سپاه و ارتش، بازوان اقتدار کشور
  • رئیس سیا: اوکراین ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۴ شکست بخورد
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • دستاورد‌های عملیات کربلای ۱۰
  • قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • رژیم صهیونیستی بداند نیروهای مسلح ما آماده هستند
  • استقبال سانچو از بازگشت به منچستریونایتد در سایه حمایت ویلکاکس؛ شرط بازگشت: خروج تن هاخ