Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:51:34 GMT

جانبازان ریاحی، شفوی و احمدی به خیل شهدا پیوستند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۹۳۱۴

جانبازان ریاحی، شفوی و احمدی به خیل شهدا پیوستند

به گزارش روز شنبه خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا، «نصرت‌اله ریاحی» جانباز ۷۰ درصد هشت سال دفاع مقدس پس از ۳۷ سال‌ تحمل رنج ناشی از مجروحیت به خیل شهدا پیوست.

پیکر مطهر این شهید والامقام  پنجشنبه ۲۶ فروردین پس از تشییع در گلزار شهدای همدان به خاک سپرده شد.

شهید «نصرت‌اله ریاحی» متولد سال ۱۳۴۴ سال ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی چنگوله بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه سر و صورت و سمت چپ بدن به درجه جانبازی نائل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانباز ۷۰ درصد «شفوی» به همرزمان شهیدش پیوست

«حاج محمد شفوی» جانباز ۷۰ درصد از استان آذربایجان شرقی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج مصدومیت شیمیایی، دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

آیین تشییع و خاکسپاری شهید حاج محمد شفوی فردا یکشنبه ۲۹ فروردین‌ ماه در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز برگزار می‌شود.

حاج محمد شفوی متولد سال ۱۳۴۳ سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در شرق دجله و  سال ۱۳۶۴ در منطقه اروند رود عملیات والفجر ۸ دچار آسیب شیمایی شد.

جانباز ۷۰ درصد «احمدی» به همرزمان شهیدش پیوست

«محمد احمدی» جانباز ۷۰ درصد از شهرستان تیران و کرون استان اصفهان پس از تحمل ۳۵ سال رنج ناشی از مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

 «محمد احمدی»  در سن ۵۴ سالگی با عوارض جانبازی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به همرزمان شهیدش پیوست.

شهید «محمد احمدی» متولد ۱۳۴۶ سال ۱۳۶۵ بر اثر عوامل شیمایی از ناحیه ریه، چشم و پوست به درجه جانبازی نائل آمد.

پدر شهیدان «زمانیان» به فرزندان شهیدش پیوست

پدر شهیدان والامقام «محمودرضا و احمد زمانیان» از استان البرز پس از سال‌ها فراق از فرزندانش دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

«حاج حسین زمانیان» پدر گرامی شهیدان «محمودرضا و احمد زمانیان» پس از سال‌ها فراق و دوری از فرزندان شهیدش دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

شهید «احمد زمانیان» متولد سال ۱۳۴۵ سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک در شرهانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید «محمودرضا زمانیان» متولد ۱۳۴۹ سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۵ در پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مادر شهیدان «ژاله» آسمانی شد

مادر شهیدان والامقام «حسن و عبدالعظیم ژاله» از استان خوزستان در سن ۸۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

«معصومه طاهری‌نژاد» مادر شهیدان والامقام «حسن و عبدالعظیم ژاله» پس از سال‌ها فراق از فرزندان دلیر و افتخارآفرینش در ۲۷ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر پاک این مادر شهید با حضور جمعی از مسئولان شهرستان دزفول و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در قطعه صالحین گلزار شهدای دزفول تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید «حسن ژاله» سال ۱۳۴۲ در شهرستان دزفول به دنیا آمد و سال ۱۳۶۰ در صالح مشطط به شهادت رسید.
شهید «عبدالعظیم ژاله» سال ۱۳۴۰ در شهرستان دزفول به دنیا آمد و سال ۱۳۶۲ در پاسگاه زید به فیض شهادت نائل آمد.

مادر شهیدان «عرب‌پور داهوئی» آسمانی شد

مادر شهیدان گران‌قدر «ابراهیم و اباذر عرب‌پور داهوئی» از استان کرمان پس از تحمل سال‌ها فراق فرزندان، دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت.

 «کبری کلانتری‌پور» مادر شهیدان «ابراهیم و اباذر عرب‌پور داهوئی» از شهرستان زرند استان کرمان دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان برومند خود شتافت. 

شهید «ابراهیم عرب‌پور داهوئی» سال ۱۳۴۹ در روستای داهوئیه از توابع شهرستان زرند به دنیا آمد و سال ۱۳۶۵ در شلمچه براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. 
شهید « اباذر عرب‌پور داهوئی» سال ۱۳۵۱ در روستای داهوئیه از توابع شهرستان زرند چشم به جهان گشود و سال ۱۳۶۷، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

مادر شهیدان «حیدری خوزانی» آسمانی شد

مادر شهیدان والامقام «عباس و اصغر حیدری خوزانی» از شهرستان خمینی‌شهر استان اصفهان به ندای حق لبیک گفت و آسمانی شد.

حاجیه خانم «صغرا مفیدی خوزانی» مادر شهیدان والامقام «عباس و اصغر حیدری خوزانی» پس از تحمل سال‌ها رنج فراق فرزندانش در سن ۷۶ سالگی ندای حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید «عباس حیدری خوزانی» سال ۱۳۴۳ در خمینی‌شهر دیده به جهان گشود و سال ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی والفجر ۲ پیرانشهر به فیض شهادت نائل آمد.
شهید «اصغر حیدری خوزانی» سال ۱۳۴۸ در خمینی شهر متولد شد و سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی والفجر ۸ فاو به شهادت رسید.

همسر سردار شهید «نظرنژاد» آسمانی شد

«مرضیه نظرنژاد» همسر سردار شهید «محمدحسن نظرنژاد» از شهدای شاخص خراسان و معاون عملیات لشکر ۵ نصر، دار فانی را وداع گفت.

 سردار «محمدحسن نظرنژاد» از شهدای شاخص خراسان و معاون عملیات لشکر ۵ نصر بود که در سال ۱۳۷۵ در ارتفاعات اشنویه کردستان به علت صدمات و جراحات ناشی از دفاع مقدس به شهادت رسید.

مرضیه نظر نژاد که دختر عموی محمد حسن نظر نژاد یا همان «بابانظر» معروف دوران دفاع مقدس است، سال‌های سال چه در زمان دفاع مقدس و حضور طولانی مدت بابانظر در عملیات‌های مختلف و چه پس از جنگ که جراحات ناشی از آن بر پیکر همسرش سختی‌هایی را به همراه داشت، صبورانه و زینب وار یار و همراه همسر شهیدش بود. او پس از دفاع مقدس مادری بود که باید با وجود تمام مشکلات به پرستاری از همسرش می‌پرداخت.

پیکر این بانوی انقلابی پس از طواف در حرم مطهر امام رضا (ع) در بهشت رضا مشهد مقدس به خاک سپرده شد.
شهید محمد حسن نظرنژاد در سوم خرداد ۱۳۲۵ در  روستای «بوته مرده» در حومه مشهد چشم به جهان گشود و در  هفتم مرداد ۱۳۷۵  با بیش از ۱۰۰ ترکش در بدن، به علت جراحات مجروحیت به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

برچسب‌ها والدین شهدا جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: والدین شهدا جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی والدین شهدا جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی اخبار کنکور دعوت حق را لبیک گفت همرزمان شهیدش پیوست مادر شهیدان والامقام رفیع شهادت نائل آمد اثر اصابت ترکش جانباز ۷۰ درصد شهادت رسید پس از سال ها سال ها فراق سال ۱۳۶۲ مادر شهید آسمانی شد دفاع مقدس بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رحمتی مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از مقام شهیدان به ویژه شهدای دفاع از مرز‌های هویتی و تابعیتی عنوان کرد وگفت: از وظایف اصلی اداره ثبت و احوال، حفظ وحراست از اسناد هویتی است که تا پای جان از آن دفاع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم بیگانگان به هویت و تابعیت ایرانی دست پیدا کنند.
میرحسینی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و انتقال آن به نسل‌های آینده گفت: تجلیل از شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها و هم چنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مایه بقای انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران سیستان و بلوچستان، مدیرکل، معاونان وکارکنان ثبت احوال استان به همراه فرماندار و معاون استاندار روز گذشته با حضور در گلزارشهدای شهرستان زاهدان و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا خصوصا شهدای عرصه هویت ملی استان ادای احترام و با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند .

 

شهید ارجمندی ۱۸ بهمن ماه سال ۸۳ به ضرب گلوله اشرار مسلح هنگام خروج از محل کار مجروح شد و در یکم اردیبهشت سال ۸۴ به شهادت رسید.
شهید محمدرضا صیادی هم چهارم  اردیبهشت سال ۹۳ توسط اشرار مسلح در شهرستان سرباز و درمحل کارش به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان
  • جانباز رودسری به همرزمان شهیدش پیوست
  • مادر شهیدان رادی مهمان فرزندان شهیدش شد
  • مادر شهید اقتدار: عملیات وعده صادق دلم را آرام کرد
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح
  • تشییع پیکر مادر و همسر شهیدان سلطانی
  • تشییع پیکرمادر وهمسر شهیدان سلطانی
  • مجروح نوجوان حادثه تروریستی کرمان به پدر شهیدش پیوست
  • شهدا بزرگترین قدرت نرم در برابر دشمنان هستند