Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -


  هوشنگ بازوند استاندار كرمانشاه در نشست با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری - مدیران و کارشناسان  حوزه اقتصادی با اشاره به اقدامات در حال انجام برای حركت به سمت توسعه صنعتی استان بیان داشت: بدون شك استان كرمانشاه در چند سال آینده به قطب اول صنعت حوزه نفت، گاز و پتروشیمی تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی بر ارائه خدمات بیشتر و گسترده تر به مردم و تعامل با سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی به منظور بسترسازی مناسب جهت تسهیل امور سرمایه گذاری و تلاش برای مانع زدایی و پشتیبانی از تولید تاكید كرد.

 وی افزود: باید با جدیت تمام تلاش كنیم كه مسیر رسیدن به اهداف برنامه ریزی های انجام شده هموار شود و این مهم باید یكی از اولویت های اصلی حوزه اقتصادی استان باشد.

 باوزند در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش ها و اقدامات دكترحاتمی معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی استانداری از وی به عنوان مدیری بسیار خوب و با برنامه یاد كرد و گفت: باید از تلاش ها و اقدامات ایشان در طول تصدی این سمت برای تحقق برنامه ها،تداوم مسیر توسعه استان و روند كاهشی نرخ بیكاری به عنوان یكی از راهبردهای اصلی سه سال گذشته تقدیر و تشكر كنیم.

 وی در خصوص انتخاب دكتر باباخانی به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی تصریح كرد: خیلی ها از جاهای مختلف برای این حوزه پیشنهادتی داشتند اما با توجه به توانمندی و تجارب نیروهای ارزشمند بومی استان به این جمع بندی رسبدیم كه از داخل استانداری برای این حوزه معاونت انتخاب كنیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم كه آقای باباخانی را برای این پست كه از "نیروهای جوان، فعال و توانمند می باشد"، انتخاب كنیم.

 

مقام عالی استان مسیر انتخاب شده برای حركت به توسعه اقتصادی استان را مسیری درست و قابل قبول عنوان كرد و بیان داشت: خوشبختانه نتایج بسیار خوبی در حوزه اقتصادی استان به ویژه كاهش نرخ بیكاری در سال های 1397 و 1398 با اجرای اقدامات و برنامه ها اثربخش، ریل گذاری صحیح و همچنین تلاش های تیم كارشناسی اقتصادی استانداری بدست آمده كه باید همین مسیر را چه بیشتر تقویت و پربارتر كنیم.

استاندار كرمانشاه ادامه داد: در سال های 1397 و 1398 نتایج بسیار خوبی در خصوص كاهش نرخ بیكاری برای استان محقق شد اما در 1399 با توجه به شرایط سخت كرونا و از دست رفتن بسیاری از مشاغل به جهت وجود همین بیماری اگر به كاهش نرخ بیكاری سه درصدی نرسیدیم اما بیكاری استان بازهم در این سال سخت حدود یك درصد كاهش پیدا كرد.

 

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های استان برای ارائه خدمات به استان های همجوار گفت: 4 استان همجوار استان با كرمانشاه حدود 2 ساعت فاصله دارند كه استان از دیرباز مركز ثقل غرب كشور بوده و در حال حاضر هم این جایگاه را دارا می باشد و این موضوع نشان می دهد كه باید تلاش كنیم كه محور توسعه كرمانشاه را كه همان خدمات می باشد را تقویت كنیم.

 

نماینده عالی دولت در استان همچنین با اشاره به اقدامات در حال انجام برای حركت به سمت توسعه صنعتی استان بیان داشت: با توجه به این اقدامات و برنامه ها، بدون شك استان كرمانشاه در چند سال آینده به قطب اول صنعت حوزه نفت، گاز و پتروشیمی تبدیل می شود و باید با جدیت تمام تلاش كنیم كه این مسیر را برای رسیدن به برنامه ریزی های انجام شده دنبال و پیگیری كنیم و این مهم باید یكی از اولویت های اصلی حوزه اقتصادی استان باشد.

 

وی همچنین توسعه كشاورزی را یكی از محورهای توسعه استان عنوان كرد و گفت: در حال حاضر برنامه های بسیار خوبی از جمله طرح سامانه گرمسیری در استان در حال انجام است لذا با توجه به این برنامه ها آینده بسیار درخشانی در انتظار استان است.

 

استاندار كرمانشاه برنامه های اجرا شده در استان را بسیار ارزشمند و قابل توجه عنوان كرد و  افزود: با توجه به نزدیك شده به پایان كار این دولت بعضی از افراد به دنبال ایجاد فضای تخریب و نقد غیر سازنده هستند اما باید همچنان روی تعهد و عهدی كه با مردم بستیم تا لحظه آخر برای آنها كار كنیم و مردم احساس كنند كه همچنان بدون هیچ گونه كم كاری در كنارشان هستیم.

 مقام عالی استان اظهار داشت: هم چنانكه در روز اول اعلام كردیم كه كنار مردم خواهیم بود این روند مدیریتی را تا پایان كار این دولت ادامه خواهیم داد و در وقوع سهمگین زلزله استان به مردم شریف استان نشان دادیم كه تا پایان كار زلزله در كنار زلزله زدگان ایستادیم و لحظه ای امورات آنها را رها نكردیم.

وی از همه مدیران استان خواست كه با جدیت تمام نسبت به حل مشكلات مردم كوشا باشند و با تلاش ویژه نسبت به تحقق خواسته هایشان عمل كنند و در ملاقات های عمومی در راستای بسترسازی مناسب جهت رسیدن مردم به مطالبات خود نهایت اهتمام را بكار گیرند.

 

بازوند در ادامه با اشاره به برنامه های كاری خود در سنوات گذشته در استان های مختلف تصریح كرد: مردم استان كرمانشاه مردمانی بسیار خوب و قدرشناسی و هستند و اگر زمانی در خصوصیات و ویژگی های خوب استان هایی كه در آنها بوده ام از من بپرسند حتماً جواب من مردم كرمانشاه خواهد بود.

 استاندار كرمانشاه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص استان كرمانشاه مبنی بر "كرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است" گفت: نوع برخورد و رفتار خوب مردم كرمانشاه تفسیر این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی است كه مجموعه مدیریتی استان وظیفه دارند آنچه كه در توان دارند برای حل مشكلات مردم بكار گیرند.

 

نماینده عالی دولت در استان همچنین خواستار احترام گذاشتن واقعی به سرمایه گذار با انجام دادن به موقع كارها و كوتاه شدن روند اداری شد و اظهار داشت: واقعیت این است كه احترام به یك سرمایه گذار خودش یك مانع زدایی و پشتیبانی از تولید است زیرا با این نوع برخورد انگیزه سرمایه گذار و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در یك استان دو چندان می شود لذا همه وظیفه داریم كه در راستای افزایش بخش تولید و جذب سرمایه گذاری در استان نهایت تلاش خود را بكار گیریم.

 

استاندار كرمانشاه در پایان سخنان خود گفت: با توجه به اینكه فرصت زیادی برای پایان كار این دولت باقی نمانده است لذا همه باید تلاش كنیم كه با یك جهادی و شبانه روزی، شرایط مطلوب و قابل توجهی را برای تحویل به دولت بعدی و تیم مدیریتی آینده استان فراهم سازیم تا بسترهای لازم برای حركت به سمت آبادانی و پیشرفت رروزافزون این استان هر چه بیشتر مهیا گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرمانشاه قطب پتروشیمی استاندار کرمانشاه استان کرمانشاه اقتصادی استان حوزه اقتصادی برای حرکت تلاش کنیم نرخ بیکاری پایان کار برنامه ها بسیار خوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست با مدیران ارشد صنعت نفت با تاکید بر اینکه زیر ساخت تمامی مسائل و موضوعات فرهنگی، اجتماعی و… اقتصاد است، گفت: بیش از ۱۵ سال است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را با موضوع اقتصادی تعیین می‌کنند که این امر حاکی از آن است که مهمترین مسئله کشور، اقتصادی و معیشت مردم است.

وی استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای تحقق شعار سال را یک تکلیف شرعی و قانونی دانست و تاکید کرد که مدیران باید با یک برنامه‌ریزی دقیق در این مسیر حرکت کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران ارشد صنعت نفت گفت: بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش شماست، در این جنگ اقتصادی که علیه ملت ایران راه افتاده سرداران دفاع از کشور شما هستید و اگر شما در میدان باشید منویات رهبر معظم انقلاب محقق خواهد شد.

خدائیان با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی کل کشور در کنار سایر مدیران است؛ قول مساعد داد که این سازمان برای تحقق شعار سال و حمایت از صنعت، از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.

توصیه‌های رئیس سازمان بازرسی به مدیران ارشد صنعت نفت

وی در ادامه سخنان خود شش توصیه مهم به مدیران ارشد صنعت نفت ارائه کرد که یکی از آن‌ها استفاده گسترده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه نفت، پتروشیمی و گاز بود.

انتقاد از خام فروشی در حوزه صنعت نفت دومین موضوعی بود که خدائیان به آن اشاره و توصیه کرد که راهکارهایی اتخاذ شود تا زنجیره محصولات پایین دستی با ارزش افزوده بالا افزایش یابد.

سومین توصیه رئیس سازمان بازرسی کل کشور ایجاد شفافیت در حوزه نفت بود و خواستار شفافیت در زنجیره تولید؛ مصرف و فروش شد.

مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف گاز و نفت چهارمین توصیه خدائیان به مدیران صنعت نفت بود و با یادآوری این مسئله که برای مدیریت این صنعت قانون وجود دارد، افزود: در این راستا باید پیشگیری در دستور کار قرار گیرد و راهکارهای لازم برای ذخیره سازی اتخاذ شود.

وی در چهارمین نکته به مدیران توصیه کرد که توسعه و گسترش میادین نفتی و سرمایه گذاری در این بخش را دستور کار قرار دهند.

پنجمین توصیه خدائیان توجه ویژه به بخش حقوقی در انعقاد قراردادها، دفاع از دعاوی و… بود.

ارتقا سامانه سپهتن (پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای) به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت ششمین توصیه رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود که خواستار راه اندازی این سامانه شد.

خدائیان با اشاره به اینکه سیاست قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور حمایت از بخش خصوصی است، اظهار کرد: از جمله مواردی که زمینه حضور بخش خصوصی فراهم است بخش پایین دستی نفت به خصوص پتروشیمی‌ها است که باید شرایط حضور این بخش فراهم شود.

وی همچنین این قول مساعد را داد که سازمان بازرسی از سرمایه گذاری مشروع حمایت خواهد کرد.

در جریان این نشست رئیس سازمان بازرسی کل کشور به معاون نظارت و امور اقتصادی سازمان مأموریت داد که نشست‌های جداگانه و مستمر را با بخش‌های مختلف صنعت، نفت، پتروشیمی و گاز برگزار کند که هم خواسته‌های آن‌ها شنیده و از نقطه نظراتشان استفاده شود و هم اینکه سازمان بازرسی بتواند به عنوان یک دستگاه نظارتی برای رفع موانع پیش روی این صنعت گام بردارد.

در این نشست ستار شیرعالی معاون اقتصادی سازمان بازرسی نیز موضوعاتی را مطرح کرد؛ بنابراین گزارش، در ادامه برخی از مدیران مشکلات و درخواست‌های خود را با رئیس سازمان بازرسی در میان گذاشتند و از حمایت‌های سازمان بازرسی تقدیر کردند.

کد خبر 6079921

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات احداث شهرک جدید بومیز جهرم در آینده نزدیک
  • همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است
  • لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی
  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد
  • پرداخت مالیات باید به فرهنگ تبدیل شود
  • تبدیل وضعیت شغلی ۲۳۳ نفر از خانواده ایثارگران در پتروشیمی پردیس
  • سهم ۸۲ درصدی پتروشیمی در جذب سرمایه‌گذاری منطقه اقتصادی پارسیان
  • یک دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان امدادی جزیره قشم الحاق شد
  • افتتاح ۳۰۰۰ مسکن مهر هشتگرد در آینده نزدیک
  • راه‌اندازی «مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوانتومی» در آینده نزدیک