Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@23:38:06 GMT

فاز دوم واکسیناسیون در مازندران آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۹۶۲۶

فاز دوم واکسیناسیون در مازندران آغاز می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر سید عباس موسوی پس از اجرای مرحله جدید واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان در مازندران که بعدازظهر امروز در برخی مراکز درمانی استان انجام شد، به همشهری آنلاین گفت: با روندی که در پیش است امیدواریم فاز نخست واکسیناسیون کرونا در مازندران تا پایان این هفته یا نهایتا اوایل هفته آینده به پایان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که واکسیناسیون فازبندی‌های مختلفی دارد، افزود: اکنون در فاز یک واکسیناسیون کرونا هستیم. چند مرحله کار انجام شده و این پنجمین مرحله از فاز یک بود که اجرا شد.

به گفته وی در این فاز از واکسیناسیون عمدتا تمرکز بر واکسینه شدن کادر درمان و افراد پرخطر مانند افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، جانبازان بالای ۷۰ درصد و همچنین سالمندانی که در مراکز نگهداری حضور دارند بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: امیدواریم با روندی که در حال اجراست فاز یک واکسیناسیون مازندران در این هفته یا هفته آینده تمام شود و از اوایل اوایل یا میانه‌های اردیبهشت فاز دوم واکسیناسیون را برای گروه‌های دیگر انجام دهیم.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران تا کنون ۱۷ هزار و ۱۹۰ دوز واکسن کرونا در این استان تزریق شد که شامل ۱۰ هزار و ۶۱۰ دوز واکسن اسپوتنیک روسی، ۴۱۴۰ دوز واکسن چینی و ۲۴۴۰ دوز واکسن هندی است. کادر بهداشت و درمان، پزشکان عضو نظام پزشکی، کادر اورژانس، کارکنان آزمایشگاه‌ها بیماران خاص، سالمندان و جانبازان گروه‌های هدفگذاری شده برای واکسینه شدن در فاز نخست واکسیناسیون مازندران بودند.

کد خبر 595635 برچسب‌ها استان مازندران کرونای انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی كرونا در ايران واکسیناسیون واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران کرونای انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی كرونا در ايران واکسیناسیون واکسن کرونا دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

نخستین نشای مکانیزه مازندران با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در هشت هکتار از اراضی زراعی روستای فیروزکلای بخش دشت سر آمل آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در آغاز نخستین نشاء مکانیزه کشور در آمل با بیان اینکه فصل برنجکاری در کشور با کاشت نخستین شالی در شالیزارهای روستای " فیروزکلا" بخش دشت سر شهرستان آمل آغاز شد اظهار داشت: توسعه مکانیزه شدن فرایند کاشت  تا برداشت برنج دنبال می‌شود که هدف کاهش هزینه تمام شده برای قشر  شالیکار است.

وی گفت: در حوزه برنج کاری بیشترین مشکلات را داریم و در دوسال گذشته اقداماتی برای رفع مشکلات انجام شد و با انجام برخی پیگیری‌ها درصدد ارتقای بهره‌وری برنج هستیم.

استاندار مازندران با تاکید بر تولید برنج یادآور شد: مصرف آب در فرایند تولید برنج باید مدیریت شود و در این زمینه  از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده می‌کنیم تا با برنامه ریزی و صرفه جویی بتوان  افزایش کمیت و  کیفیت محصول برنج را شاهد بود.

استاندار مازندران به رونق بازار برنج اشاره کرد و یادآور شد: خارج شدن رکود  در بازار برنج را در دستور کار داریم و از اواخر سال گذشته با دستور رئیس جمهور و اختصاص بودجه برای خرید برنج مازندران اقدام شده که برنج های دپو شده در حال خریداری است.

حسینی‌پور در ادامه گفت: برنجکاران در فرآیند تولید برنج باید از فروش محصول در بازار با قیمت مناسب رضایت داشته باشند.

بابک مومنی سرپرست جهادکشاورزی استان مازندران هم در نخستین آئین نشای مکانیزه مازندران با بیان اینکه امسال قابلیت کشت برنج مازندران در 215 هزار هکتار  وجود دارد، اظهار داشت: امنیت غذایی نقش مهمی در کشور دارد و در چارچوب برنامه‌ها وزارت کشاورزی  نگاه به سمت بهره وری و عملکرد دارد که با دانش محققین و انتقال این دانش همراه باشد‌. 

وی از تشکیل انجمن کشاورزان پیش‌رو در این استان خبر داد و عنوان کرد: پیش‌بینی شده 10 تا 15 درصد با استفاده از برنامه ریزی کودی  و استفاده از ریزمغذی‌ها در سیستم آبیاری متناوب، ارتقای عملکرد داشته باشیم.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه بیش از 91 درصد ظرفیت آببندان‌ها پر شده است ولی در بخش سدها مشکل داریم، خاطرنشان کرد: تاکنون 175 هزار هکتار با بیش از 80 درصد شخم اولیه انجام شده و قریب به 58 هزار هکتار یعنی 30 درصد آماده نشا هست که سال گذشته نسبت به 50 سال گذشته سخت‌ترین سال بوده و امسال وضعیت بهتری را مواجه خواهیم بود.

مومنی از اجرای اولین پروژه پایلوت ملی طرح جامع زیرساخت اراضی کشاورزی در نوایی محله فریدونکنار خبر داد و گفت: در کشاورزی بحث باز چرخانی آب و تکمیل طرح زیرساخت در اراضی شالیزار در دستور کار است که هم زیرساخت تامین آب داشته باشد و از دسترس خارج نشود که تا دو هفته آینده آماده افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح توسعه ارقام پرمحصول امسال در27 هزار هکتار اقبال به سمت کشت پرمحصول است که با اتخاذ تدابیری پیش بینی می‌شود از 900 هزار تن برنج سفید به بیش از یک میلیون تن برنج برداشت داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون ۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • آغاز اکران آنلاین یک فیلم پلیسی-جنایی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد