Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرشیو امنیت ملی دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا اعلام کرد، کارمندان دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) سال ۱۹۶۰ تلاش کردند یک ترور سیاسی ترتیب داده و رائول کاسترو را ترور کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از نووستی، در بیانیه صادره از آرشیو با تکیه بر اسناد از طبقه‌بندی خارج شده که در سایت آن منتشر شده، آمده است: در چارچوب قدیمی‌ترین تلاش برنامه‌ریزی شده برای ترور رهبران انقلاب کوبا که دفتر اف‌بی‌آی انجام داده کارمندان دفتر به خلبان هواپیمایی که رائول کاسترو را از پراگ به هاوانا منتقل می‌کرد پاداش ۱۰ هزار دلاری بعد از انجام موفقیت‌آمیز عملیات پیشنهاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه‌ریزی شده بود خلبان کوبایی خوزه رائول مارتینس آن را مانند یک "حادثه" در حین پرواز وانمود کند.

خلبان اجیر شده از سوی سازمان اطلاعات آمریکا از این آژانس تضمین خواسته بود تا در صورت مرگش فرزندانش را تحت حمایت داشته باشند. ویلیام میوری که بر مارتنیس نظارت داشت، گفت، آمریکا به او تضمین ضروری ارائه کرده بود.

مارتنیس و میوری طرح ترور را داخل خودرویی در مسیر به سمت فرودگاه بررسی کردند؛ جایی که باید این خلبان از آنجا به پراگ می‌رفت پس از آن به کوبا بازمی‌گشت. او هدایت هواپیمایی که کاسترو را منتقل می‌کرد، برعهده داشت و بعد از این مکالمه، میوری به فرمانده خود اطلاع داد که خلبان در احتمال برنامه‌ریزی یک حادثه حقیقی بدون به خطر افتادن افرادی که در هواپیما بودند، تردید دارد.

بعد از این‌که خلبان مارتنیس به پراگ رفت کارمندان دفتر افی‌بی‌آی در هاوانا پیامی را از مافوق‌های خود درباره لغو طرح ترور دریافت کردند اما باخبر کردن خلبان اجیر شده از این مساله در آن لحظه ممکن نبود. تا این‌که مارتنیس بعد از بازگشتش، خودش گفت که فرصت برنامه‌ریزی ترور کاسترو و جلوه دادن یک "حادثه" فراهم نشد.

آرشیو مذکور اشاره می‌کند، تلاش ترور رائول کاسترو چند هفته قبل از تلاش اف‌بی‌آی برای ترتیب دادن نقشه ترور فیدل کاسترو برادر ارشد رائول صورت گرفته بود.

لینک کوتاه: asriran.com/003Grr

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رائول کاسترو برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی انگلیس در راه اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، همزمان با آغاز شمارش معکوس در کنگره آمریکا برای تصویب لایحه کمک ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین، لندن اعلام کرد که قصد دارد تا بزرگ‌ترین بسته کمک تسلیحانی که تاکنون از انگلیس در اختیار اوکراین قرار گرفته است را به کی‌یف تحویل دهد.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس همزمان با سفر امروز به ورشو برای مذاکرات با دونالد تاسک، همتای وی، به طور رسمی از این بسته رونمایی می‌کند.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این بسته ۶۱۷ میلیون دلار ارزش دارد و بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است را شامل می‌شود.

در بیانیه دفتر سوناک، از این بسته تحت عنوان «بزرگ‌ترین بسته مهمات حیاتی» یاد شده و در ادامه آن آمده است: دفاع از اوکراین مقابل جاه‌طلبی بیرحمانه روسیه، برای امنیت ما و تمام اروپا، حیاتی است. اگر پوتین در این تجاوز، برنده شود، پشت مرز لهستان متوقف نخواهد شد!

تازه‌ترین دور کمک تسلیحاتی انگلیس به اوکراین، مجموع کمک نظامی لندن به کی‌یف را تنها در سال جاری به ۳ میلیارد پوند می‌رساند. در این کمک‌ها یک هزار و ۶۰۰ موشک تهاجمی و پدافندی و حدود ۴ میلیون انواع گلوله گنجانده شده است.

سوناک افزود: با بسته امروز تاحدودی اطمینان حاصل خواهیم کرد که اوکراین آنچه برای جنگ با روسیه لازم می‌داند را در اختیار دارد. انگلیس همواره در خط مقدم جبهه امنیت اروپا، نقش خود را ایفا و از منافع ملی خود دفاع خواهد کرد و در کنار متحدانش در ناتو خواهد ایستاد.

بیانیه دفتر سوناک پس از آن منتشر شد که درست دو روز پیش مجلس نمایندگان آمریکا بعد از مدت‌ها، سرانجام لایحه کمک ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین را تصویب کرد. دولت واشنگتن پس از استفاده از بسته‌های مورد تایید کنگره که ارزش آن ۱۱۳ میلیارد دلار برآورد شده است، اوایل سال برای کمک به اوکراین در مضیقه ماند و منابع کافی در اختیار نداشت. اختلال در ارسال سلاح به اوکراین آن هم از جانب بزرگ‌ترین حامی این کشور، به کمبود مهمات در ارتش کی‌یف و متعاقب آن شکست در چندین جبهه جنگ منجر شد.

کد خبر 6086345

دیگر خبرها

  • اسکله کمک‌رسانی آمریکا به غزه؛ پرده دودی برای حمله به رفح
  • قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • فیلم| امیرعلی نبویان از تقلب در برنامه مافیا پرده برداشت
  • بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی انگلیس در راه اوکراین
  • رائول گونزالس: مقایسه زیدان و بلینگام اشتباه است
  • پشت‌پرده حمایت تاریخی و بی‌چون‌وچرای آمریکا از رژیم صهیونیستی
  • پشت‌پرده حمایت بی‌چون‌وچرای تاریخی آمریکا از رژیم صهیونیستی
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • پشت پرده کمک آمریکا به اسرائیل