Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-24@13:36:44 GMT

طرف ها می توانند روی یک متن مشترک شروع به کار کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۹۷۶۰

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در اظهاراتی بعد از نشست امروز (شنبه) کمیسیون مشترک برجام گفت: امروز بعد از سه روز که از کار کمیسیون مشترک گذشت یک بار دیگر نشست کمیسیون مشترک را برای بررسی روند پیشرفت بحث هایی که تا الان صورت گرفته هم در حوزه رفع تحریم ها و هم هسته ای تشکیل دادیم و گزارش کار کارگروه ها را مرور کردیم و بحث های خوبی در داخل نشست صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به نظر می رسد یک تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است و اشتراک در هدف نهایی الان بین همه وجود دارد. مسیری که باید طی شود، الان یک مقدار شناخته شده است. البته این مسیر آسان نیست و اختلاف نظرها این گونه نیست که پایان یافته باشد و اختلاف نظرهای بعضا جدی وجود دارد که باید در طی مذاکرات بعدی کاهش یابد.

عراقچی بیان کرد: اصلا علاقه مند به مذاکرات فرسایشی و طولانی مدت نیستیم. در حدی که نیاز است بحث ها روشن شده و گفته شود، طبیعتا مذاکرات ادامه خواهد یافت.

معاون وزیر خارجه همچنین اعلام کرد: مذاکرات به مرحله ای رسیده که طرف ها می توانند روی یک متن مشترک شروع به کار کنند. نگارش متن حداقل در حوزه هایی که اشتراک نظر وجود دارد می تواند شروع شود و به همین منظور هیأت ایرانی متون مدنظر خود را در حوزه هسته ای و رفع تحریم ها آماده کرده و این را به همه طرف ها ارائه کرده است و این متون می تواند مبنای مذاکرات و رسیدن به توافق نهایی باشد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر ما زمان شروع نگارش متن حداقل در مقداری که اشتراک نظر وجود دارد، فرا رسیده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سید عباس عراقچی کمیسیون مشترک برجام وزیر امور خارجه رفع تحریم ها کمیسیون مشترک برجام سید عباس عراقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) با افت ۳۳۹۰ واحدی به ۲,۳۱۳,۴۱۳.۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۱۸۴.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین طی ۵۷,۹۱۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۶۹۵.۵۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۱۳,۰۳۲.۷۹۶ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6086078 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • میلان و از سرگیری مذاکرات برای جذب سرو گیراسی
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم
  • 7 نکته که در شروع مذاکره باید رعایت کنیم
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • فروش بیش از یک میلیارد تومان در فاصله ۲ روز تا شروع اکران
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • باشگاه تراکتور: مذاکرات با چند گزینه پُرافتخار در جریان است
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی