Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:17:38 GMT

عراقچی: می‌توان برای نوشتن یک متن مشترک شروع به کار کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۹۷۸۳

عراقچی: می‌توان برای نوشتن یک متن مشترک شروع به کار کرد

رییس هیات مذاکره کننده ایران در وین گفت: مذاکرات به مرحله‌ای رسیده است که طرف‌ها می‌توانند برای نوشتن یک متن مشترک شروع به کار کنند.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی روز شنبه بعد از نشست معاونان وزیران خارجه ایران و 1+4 گفت: امروز ما بعد از تقریبا سه روز که از کار کمیسیون مشترک گذشت، یک بار دیگر جلسه کمیسیون مشترک را تشکیل دادیم، برای بررسی روند پیشرفت بحث‌هایی که تا الان صورت گرفته، هم در حوزه رفع تحریم‌ها و هم در حوزه هسته‌ای.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: خوب ما گزارش کار کارگروه‌ها را مرور کردیم و بحث‌های خوبی هم در داخل کمیسیون مشترک صورت گرفت. به نظر می‌رسد که یک تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است و اشتراک در هدف نهایی الان بین همه وجود دارد و مسیری هم که باید طی شود، مسیری است که الان یک مقدار شناخته‌شده‌تر است. البته این مسیر، مسیر آسانی نخواهد بود، اختلاف نظرها اینطور نیست که پایان یافته باشد، اختلاف نظرهای بعضا جدی وجود دارد که باید طی مذاکرات بعدی کاهش پیدا کند. 

معاون ظریف اظهار کرد: البته ما همانطور که بارها گفته‌ایم، اصلا علاقه‌مند به دنبال کردن مذاکرات فرسایشی و طولانی‌مدت نیستیم. در آن حدی که نیاز است که بحث‌ها واقعا باید روشن شود و گفته شود، طبیعتا مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد. ما فکر می‌کنیم که مذاکرات الان به مرحله‌ای رسیده است که طرف‌ها می‌توانند روی یک متن مشترک شروع به کار کنند. نگارش متن الان، حداقل در آن حوزه‌هایی که اشتراک نظر وجود دارد، می‌تواند شروع شود. 

عراقچی ادامه داد: به همین منظور هیات ایرانی متون مورد نظر خودش را هم در حوزه هسته‌ای و هم در حوزه رفع تحریم‌ها آماده کرده و این را ارائه کرده به همه طرف‌های دیگر و به اعتقاد ما این متونی که ما معرفی کردیم می‌تواند مبنای مذاکرات و مبنای رسیدن به توافق نهایی باشد. نه اینکه لزوما توافق نهایی عینا متون ما خواهد بود، اما این متون مبنای مذاکره خواهند شد و در چارچوب این متون ما فکر می‌کنیم که رسیدن به یک توافق که خواسته‌های ایران را تأمین کند و خواسته طرف مقابل را هم برای بازگشت ایران به تعهداتش در برجام تأمین بکند، در این متون مسیر روشن است. 

وی خاطرنشان کرد: به نظر ما زمان شروع نگارش متن، حداقل در مقداری که اشتراک نظر وجود دارد، فرارسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيدعباس عراقچي مذاكرات وين برجام هم در حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است

به گزارش جماران از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که عقب‌نشینی پی در پی آمریکا از طرح‌های پیشنهادی خود، جانبداری از رژیم اشغالگر است و مذاکرات مبادله اسرا را با مشکل مواجه کرده است.

منبع مذکور اشاره کرد: ما رویکرد و نگرش خود را در مورد توافق مبادله اسرا با استناد به طرح پیشنهادی واسطه‌ها از جمله واشنگتن در پاریس با تکیه بر چارچوب پیشنهادی دوم پاریس ارائه دادیم.

این رهبر حماس بیان کرد که همزمان با مخالفت رژیم صهیونیستی با این طرح، آمریکا هم از آن عقب نشست و طرحی را ارائه داد که کاملا همسو با خواسته‌ها و موضع طرف صهیونیستی بود.

وی اظهار داشت که مواضع و رفتارهای آمریکا نه تنها منجر به رسیدن به توافق نخواهد شد بلکه تنش و درگیری‌ها و خونریزی‌ها را هم شدت خواهد بخشید.

 

دیگر خبرها

  • واکنش آتالانتا به صعود تاریخی (عکس)
  • قطر: در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات صلح بازنگری می‌کنیم
  • مذاکرات آتش‌ بس غزه متوقف شده است
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • دیسرتاسیون چیست؟
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • مذاکره باشگاه تراکتور با بردیف برای هدایت دوباره تیم تبریزی
  • بهروز افخمی در حال نوشتن رمان قتل داریوش مهرجویی