Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-16@23:04:21 GMT

آغاز تولید واکسن « اسپوتنیک وی» به زودی در ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۹۸۹۴

آغاز تولید واکسن « اسپوتنیک وی» به زودی در ایران

تین نیوز

رئیس «صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه»  اعلام کرد : تولید واکسن ضد کرونا «اسپوتنیک وی» روسی به زودی در ایران و صربستان آغاز می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  "کریل دیمیتروف" اظهار کرد :  تولید این واکسن در «آینده‌ای بسیار نزدیک» در ایران و صربستان و چند ماه بعد نیز در ایتالیا آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس گزارش کانال خبری سفارت ایران در مسکو،  روسیه همچنین با اسپانیا، فرانسه و آلمان برای تولید واکسن اسپوتنیک در این کشورها نیز به توافق رسیده است.

 روسیه تاکنون پنج محموله واکسن کرونا به میزان ۵۲۰ هزار دوز به ایران تحویل داده است .

روز پنچ شنبه هفته گذشته،  کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه هم از نهایی شدن قرارداد خرید ۳۰ میلیون واکسن اسپوتنیک_ وی (۶۰ میلیون دوز) خبر داد و اعلام کرد : طبق زمان بندی توافق شده، این واکسن ها قرار است از خرداد تا آذر ماه ۱۴۰۰ به ایران ارسال شود .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تولید نهال در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم رحیمی نیا، روز دوشنبه با اشاره به اینکه امسال مصمم‌تر از سال اول در راستای تولید نهال از تمامی ظرفیت‌های منطقه استفاده می‌کنیم افزود: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال جاری، گلدان گیری و مقدمات تولید نهال در جنوب کرمان آغاز شد.

وی، افزود: در سال اول ۹ نهالستان در جنوب کرمان فعال بود که در سال جاری این تعداد به ۱۵ نهالستان افزایش می‌یابد که عملیات گلدان گیری در برخی از این نهالستان‌ها آغاز شده است.

رحیمی نیا، با تاکید بر اینکه در سال گذشته ۳۴ گونه نهال تولید و توزیع شد گفت: با تولید نهال سردسیری برای اولین بار، بالغ بر ۵۰ گونه نهال سردسیری و گرمسیری در ۱۵ نهالستان جنوب کرمان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تولید و کاشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای عملیات امور مراتع نیز میزان ۹۰۰ کیلو بذر جمع آوری شده است تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و تولید نهال در کیسه گلدانی اداره کل منابع طبیعی در تمام طول سال نهال توزیع و در اختیار مردم قرار می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تاکید بر اینکه تعهد این اداره کل تولید ۵ میلیون اصله نهال در سال دوم است افزود: در سال ۱۴۰۳ که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است بنا داریم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های منطقه و مشارکت مردم این میزان نهال در راستای طرح مردمی تولید و در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان، توسعه گیاهان دارویی در مراتع و جنگل‌ها، تولید و توسعه ذخیره گاه‌های انار شیطان، اجرای عملیات بیولوژیک و بیومکانیک در حوزه جامع آبخیز، برنامه‌های تشویقی و تسهیلات کم بهره برای مجریان طرح‌های زراعت چوب را برخی از برنامه‌ها و اهداف پیش بینی شده این اداره کل در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد.

کد خبر 6078876

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • وزیر صمت: حل مشکل تامین لاستیک به زودی
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند
  • تولید 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • آغاز تولید نهال در جنوب کرمان
  • طراحی زیرگذر غرب به شمال میدان سپاه تمام شد | آغاز عملیات اجرایی؛ به‌زودی
  • تولید فصل دوم «چرخ گردون»، به زودی
  • اسپوتنیک ۲ از مدار سقوط کرد
  • مقایسه قدرت نظامی ایران و اسرائیل به روایت اسپوتنیک