Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد پاک مهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بازدیدهای هفته گذشته کمیسیون خود از مراکز تولید واکسن کرونا گفت: نمایندگان از دو مرکز تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی و موسسه انستیتو پاستور بازدید کردند و البته در پی راهکارهای تسریع تولید انبوه و عرضه نیز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقات بسیار خوبی در آینده نزدیک خواهد افتاد و دنیا شاهد تحول در عرصه تولید واکسن از سوی حوزه واکسن سازی و علوم پزشکی ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: در موسسه انستیتو پاستور واکسن نوترکیب و مشترکی با کوبا تولید خواهد شد و فکر می‌کنم آخرین مرحله تست انسانی آن به زودی انجام می‌شود که ظرف دو ماه آینده آماده عرضه به بازار است. به نظر می‌رسد این واکسن پایان فصل بهار و شروع فصل تابستان، با ماهی حدود یک تا دو میلیون دوز عرضه شود و به مرور میزان تولیدش افزایش یابد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: همچنین در موسسه انستیتو پاستور یک نوع واکسن دیگر بر اساس آدنو وایروس و البته تولید داخلی کشور و با تکنولوژی خیلی بالاتر ساخته می‌شود که مرحله تست میمون آن مانده تا وارد تست انسانی شود.

پاک مهر افزود: اگر این واکسن که موثر و دارای ایمنی بالا تولید شود، با انجام مراحل تست‌های انسانی به نظر می‌رسد در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ نویدبخش اتفاقات خوبی باشد.

وی با بیان اینکه واکسن موسسه رازی هم با تکنولوژی داخلی تولید شده است، تصریح کرد: این واکسن نوترکیب و ایمن است که به لحاظ مقایسه با موارد خارجی، بر مبنای مطالعات ایمنی زایی و اثرگذاری بالایی دارد. این واکسن هم در مرحله تست دوم انسانی قرار دارد و وارد فاز دوم شده است که ان‌شاءالله با آمادگی خط تولید، تولیدش بالا خواهد بود و شاید بتوانند در یک خط تولیدشان ۱۰ میلیون دوز و در خط دیگر تولید ۲۴۰ میلیون دوز تولید کنند. طی قراردادی تجهیزات لازم نصب می‌شود و فکر می‌کنم این واکسن به اواخر شهریور۱۴۰۰ برسد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری اینکه نمایندگان کمیسیون خود روز یکشنبه از بنیاد برکت و روند تولید واکسن بازدید خواهند کرد، گفت: به نظر می‌رسد واکسن این بنیاد تا یک ماه آینده وارد بازار ‌شود. واکسن یاد شده تکنولوژی داخلی دارد و فرزندان توانمند رشته های علوم پزشکی و وابسته به آن، توانستند آن را تولید کنند.

پاک مهر افزود: مرحله تست کارآزمایی آخر انسانی واکسن بنیاد برکت هم رو به اتمام است و روند تولید انبوه آن به انجام خواهد رسید. مقدار تولید اولیه‌اش حدود یک تا ۲ میلیون دوز خواهد بود و در ماه‌های بعد این میزان تولید به ۱۰ تا ۱۵ میلیون دوز خواهد رسید.

وی یادآوری کرد که برخی اتفاقات می‌تواند روند تولید و عرضه واکسن را چند روزی جابه‌جا کند.

بیشتر بخوانید

کمیسیون بهداشت یکشنبه از بنیاد برکت بازدید می‌کند/ کمبود کادر درمان در دوران کرونا بیشتر احساس می‌شود

این نماینده مجلس با بیان اینکه بر اساس دستور العمل وزارتخانه بهداشت، اولین گروه دریافت کننده واکسن، گروه درگیر با بیماری از بهیاران، پزشکان، پرستاران، خدمات و... در مراکز بیمارستانی بستری بیماران کرونایی هستند، تأکید کرد: به عنوان یک نماینده مجلس خدا را گواه می‌گیرم، اینکه مسئولی عنوانش نماینده باشد و واکسن زده باشد، دروغ محض است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: واکسیناسیون یکی از راه‌های اصلی ایمن شدن مردم در برابر بیماری است. اولویت نخست ما تولید واکسن داخلی است و تا فرارسیدن زمان آن، خرید واکسن از کشورهای همراه و نه دشمن، مدنظر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد برکت واکسن کرونا کرونا ویروس ویروس کرونا کووید ۱۹ مجلس یازدهم نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تولید واکسن میلیون دوز روند تولید مرحله تست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می کنند / با ۴۰۰ محافظ به این شهر و آن شهر می روند بعد می گویند به میان مردم رفتیم

یک نماینده ادوار مجلس با انتقاد از اظهارات اعضای دولت درباره ارزهای تلگرامی گفت: «هفت، هشت یا ۱۰ نفر مثل آقای خلجی، آقای منصوری و ... آقای رئیسی را محاصره کرده‌اند و تلاش می‌کنند تا یک منظومه شمسی دیگر را برای آقای رئیسی تصویر کنند که مملکت گل و بلبل است.»   غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس، در بخشی از گفتگوی خود با خبرآنلاین، با اشاره به اظهارات اعضای دولت سیزدهم درباره ارزهای تلگرامی گفت: «این فرار به جلو که چه عرض کنم، این دویدن به جلو است. اینها حرف‌های بچگانه‌ای است. اینها یعنی با مردم ارتباط ندارند؛ والله بالله حتی مدیران قبلی هم صلاح این مملکت را می‌خواهند و ما خائنی به جز بنی‌صدر نداشتیم. بعضی‌ها یک اشتباهاتی داشتند همانطور که دولت آقای رئیسی هم اشتباهاتی دارد که البته متأسفانه این دولت بیشتر از همه آنها دارد اشتباه انجام می‌دهد.»   وی ادامه داد: «بارها واقعیت موجود را به آقای رئیسی‌ گفته‌ام، ایشان یک تیم دیگری برای خود مهیا کند و بروند از واقعیت‌های جامعه برای ایشان گزارش بیاورند. هفت، هشت یا ۱۰ نفر مثل آقای خلجی، آقای منصوری و ... ایشان را محاصره کرده‌اند و تلاش می‌کنند تا یک منظومه شمسی دیگر را برای آقای رئیسی تصویر کنند که مملکت گل و بلبل است.»   جعفرزاده گفت: «آقای رئیسی یک تیم را داروخانه‌ها بفرستند و یک تیم دیگر را به بازار بفرستد، شما پایتان را در چهارتا قصابی بگذارید همه چیز برای شما مشخص می‌شود. متأسفانه عرض کردم، با ۴۰۰ یا ۵۰۰ محافظ به این شهر و آن شهر می‌رود و بعد هم می‌گوید من رفتم میان مردم. اصلاً مردم می‌توانند به شما برسند؟ یکی هم می‌خواهد یک حرفی بزند، یک درخواستی دارد که مخالف نظر آقای رئیسی است، تند تند صلوات می‌دهند.» کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می کنند / با ۴۰۰ محافظ به این شهر و آن شهر می روند بعد می گویند به میان مردم رفتیم
  • استقبال اژه‌ای از بازدید نمایندگان از زندان‌ها
  • اژه‌ای: نمایندگان مجلس از مراکز و مراجع قضایی بازدید کنند
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • نطق‌شنیدنی در مجلس‌ترکیه درباره حمله ایران به اسرائیل
  • نطق شنیدنی در مجلس ترکیه درباره حمله ایران به اسرائیل
  • بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان
  • ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی در مورد چه بود؟
  • ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی در چه موضوعاتی بود؟