Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، حسن روحانی رییس جمهور کشورمان بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از فعالان حوزه زنان و خانواده که به صورت محدود حضوری و ارتباط ویدئو کنفرانسی انجام شد، اظهار داشت: استفاده از زنان در عرصه‌های مدیریتی همواره مورد تاکید این دولت بوده است و علاقمند بودم که وزیر زن هم در کابینه داشته باشیم اما توانم محدود بود و نشد، البته امروز دو معاون رییس جمهور از میان زنان توانمند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از معیارهای دین مبین اسلام این بوده است که زنان در جایگاه متعالی خودشان قرار بگیرند، گفت: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی هم همین است و آزاد بودن فعالیت زنان و داشتن فرصت لازم برای بروز دادن استعدادها و توانمندی‌هایشان از ویژگی‌های نظام اسلامی است.

روحانی گفت: شاید امروز یکی از شاخص‌هایی که برای هر حکومتی ذکر شود، این است که زنان در آن جامعه چگونه هستند؟ این یک سوال جهانی است؟ یعنی ما وقتی می‌خواهیم درباره یک تمدن، کشور، نظام و انقلابی بحث کنیم یکی از سوالات ما این است که در این جامعه زنان دارای چه شرایطی هستند؟ آیا فعالیت خانم‌ها آزاد است و فرصت لازم برای اینکه در آن جامعه استعداد، دانش و هنر خود را بروز دهند، آزاد است.

روحانی گفت: ممکن است در جامعه‌ای خانمی هم باسواد و استعداد و هنرمند باشد و هم مفید در جامعه باشد اما این فرصت به او داده نشود. گاهی فرصت یادگیری به آنها داده نمی‌شود. زمانی فرصت رفتن خانم‌ها به مدرسه و دبیرستان وجود نداشت.

رییس جمهوری افزود: اگر بخواهیم در انقلاب اسلامی هم معیاری عرضه کنیم، این است که این انقلاب برای بانوان چه کار کرد؟ آیا بانوان جامعه ما امروز امنیت بیشتری برای شغل دارند؟ و آیا فرصت بیشتری برای فعالیت دارند. آیا ارزش کار آنها همانند ارزش کار مردان است، مساوی یا پایین‌تر است؟

این خبر در حال تکمیل است...

پربیننده ترین خبر خوش درباره واکسیناسیون در ایران اطلاعیه آموزش و پرورش تهران درباره پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی ایوانکا ترامپ واکسن کرونا تزریق کرد + عکس بزرگ‌ترین کلاهبردار مالی تاریخ در زندان درگذشت + عکس احمدی نژاد صدرنشین تلگرام و توئیتر شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری‌ آنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی، ضمن تبریک فرارسیدن روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی به جامعه آزمایشگاهیان کشور، "تشخیص طبی" را پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی را به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، عنوان کرد.

متن کامل پیام عین اللهی به مناسبت روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
از آن هنگام که طبیب نام آور ایرانی و مولف گرانقدر "ذخیره خوارزمشاهی"، نخستین کتاب جامع پزشکی به زبان شیرین فارسی که جزییات تازه‌ای از "نحوه آزمایش روی نمونه‌های انسانی" را به دنیای د‌انش آن روز عرضه کرد، حدود هزار سال سپری شده است؛ در طول این راه طولانی و دشوار که مشعلداران آن، استادان دانشمند علوم آزمایشگاهی و رهروان آن، متخصصان و کارشناسان و دانش پژوهان خستگی ناپذیر این رشته بوده اند، در هر روزگار افتخاراتی ارزشمند در خدمت به مردم و بویژه دردمندان و بیماران جامعه، بروز و ظهور یافته تا در زمانه ما به اوج شکوفایی و رشد رسیده است.

امروزه اهمیت "تشخیص طبی" به عنوان پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، محل اتفاق نظر دنیای علم است و درخشش دستاورد‌های فعالان این عرصه در ایران عزیز، پیوسته نگاه جهانیان را به خود معطوف کرده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همواره یافته‌ها و محصولات علمی و فناوری دست اندرکاران فاضل و خدوم علوم آزمایشگاهی را قدر نهاده و از آنها در راه سیاستگذاری‌های کلان نگر خود در حوزه‌های پیشگیری و درمان بهره‌های وافر برده است.

اینجانب فرارسیدن سی ام فروردین، زادروز "حکیم اسماعیل جرجانی"، پدر دانش آزمایشگاهی ایران را که بحق روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی نامیده شده، به جامعه آزمایشگاهیان کشور تبریک و تهنیت گفته و توفیق روزافزون همه فعالان این عرصه را از درگاه احدیت مسألت می‌نمایم.




بهرام عین اللهی
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: هر تعرضی به خاک ایران پاسخی پشیمان‌کننده در پی دارد
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • مانوین؛ رویداد ملی صنایع خلاق در اینوتکس ۱۴۰۳
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • امروز، تشییع مربی سابق پرسپولیس
  • جامعه کلیمیان ایران همواره به نظام و انقلاب وفادار بوده اند
  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است
  • تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد