Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@15:33:32 GMT

بیش از ۲ میلیون فقره تسهیلات در سال ۹۹ پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۰۳۳۶

بیش از ۲ میلیون فقره تسهیلات در سال ۹۹ پرداخت شد

افزایش بیش از ۶۶ درصدی منابع، پرداخت بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۳۲۲ هزار میلیارد ریال، حفظ نسبت مطالبات به میزان کمتر از یک درصد و عبور مشتریان بانک از مرز ۱۰ میلیون نفر از جمله دستاوردهای بانک مهر ایران در سال ۱۳۹۹ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، افزایش بیش از ۶۶ درصدی منابع، پرداخت بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۳۲۲ هزار میلیارد ریال، حفظ نسبت مطالبات به میزان کمتر از یک درصد و عبور مشتریان بانک از مرز ۱۰ میلیون نفر از جمله دستاوردهای بانک مهر ایران در سال ۱۳۹۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانک در سال ۱۳۹۹ توانست با اعتماد و همراهی مشتریان خود افتخارات دیگری را در کارنامه‌اش ثبت کند.

منابع بانک با افزایش حدوداً ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی تقریباً به ۵۰۰ هزار میلیارد ریال بالغ شد و رشدی بیش از ۶۶ درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که با مصوبه شورای پول و اعتبار، اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه در سه ماه اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ امهال شد که این موضوع فشار زیادی را به بانک مهر ایران وارد کرد. با این حال بانک موفق شد در سال گذشته منابع خود را به‌طرز چشمگیری افزایش دهد.

بانک مهر ایران همزمان با افزایش منابع، تسهیلات پرداختی خود را نیز افزایش داد به‌طوری که در سال گذشته تعداد تسهیلات پرداختی بانک بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره به ارزش ۳۲۲ هزار میلیارد ریال بوده است. جالب اینکه در عین پرداخت این تعداد بالا از تسهیلات از سوی بانک مهر ایران، نسبت مطالبات این بانک همچنان کمتر از یک درصد است که در سطح شبکه بانکی کشور بی‌نظیر است.

توسعه بانکداری نوین یکی دیگر از اقدامات بانک مهر ایران در سال گذشته بود. این بانک با تکمیل پازل خدمات خود در این حوزه موفق شد خدمات جدیدی را به هموطنان ارائه کند. پیش از این افتتاح حساب آنلاین و درخواست تسهیلات آنلاین از سوی بانک مهر ایران برای نخستین بار در کشور ارائه شده بود. در سال ۱۳۹۹ افتتاح حساب از طریق همراه‌بانک مهریران و دریافت تسهیلات از طریق این اپلیکیشن به مجموعه خدمات بانک افزوده شد. همچنین احراز هویت غیرحضوری که برای نخستین بار از سوی بانک مهر ایران ارائه شد، توانست با استقبال مردم و سازمان‌هایی از جمله شرکت سپرده‌گذاری مرکزی روبه‌رو شود و برای احراز هویت سجام به همه متقاضیان ارائه شود.

عبور مشتریان بانک از مرز ۱۰ میلیون نفر ثبت برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات بانک مهر ایران بود. این عدد هنگامی اهمیت خود را نشان می‌دهد که بدانیم بانک مهر ایران در سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده و بانک جوانی محسوب می‌شود. با این حال عملکرد بانک در طول این سال‌ها به‌گونه‌ای بوده که توانسته اعتماد این جمعیت قابل توجه را جلب کند.

افزایش سرمایه به ۲۵ هزار میلیارد ریال، کسب بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سود و پوشش بیش از ۹۰ درصد درصد هزینه‌ها از محل کارمزد از جمله دیگر توفیقات بانک مهر ایران در سال دشوار ۱۳۹۹ بوده است.

بانک مهر ایران در عین حال از فعالیت در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز غافل نشده است. بیمه ۵۰۰ هزار خانه روستایی در سال ۱۳۹۹ یکی از اقدامات بانک در این حوزه است. این ۵۰۰ هزار خانه در سطح سه استان محروم کشور(سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام) قرار داشتند. همه خانه‌های روستایی این سه استان از سوی بانک مهر ایران تحت پوشش بیمه حوادث درآمدند. افزون بر این، صرف منابع حاصل از وجه التزام در امور عام‌المنفعه اقدام دیگر بانک مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی بود که این کار نیز برای نخستین بار در سطح بانک‌های ایرانی صورت گرفت. تنها در یک مورد بیش از ۱۴ هزار قلم تجهیزات پزشکی خریداری و به طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت کمک شد که هزینه آن از محل منابع حاصل از دریافت وجه التزام بوده است.

بانک مهر ایران امیدوار است با اعتماد هموطنان عزیز که در تمام این سال‌ها در کنار بانک بوده‌اند و همچنین تلاش کارکنان خدوم خود که با وجود شرایط همه‌گیری کرونا، خدمت‌رسانی به مشتریان را لحظه‌ای متوقف نکردند، بتواند به موفقیت‌های بیشتری دست یافته و در سال ۱۴۰۰ کارنامه درخشان‌تری از خود بر جای بگذارد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بانک مهر بانک مهر ایران تسهیلات بانک مهر ایران در سال سوی بانک مهر ایران هزار میلیارد ریال بیش از ۲ میلیون سال ۱۳۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۰۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد شامگاه چهارشنبه در دیدار با روسای بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل اظهار کرد: کمیته امداد با تجربه ۴۶ ساله در توسعه مشاغل خرد و کوچک، تلاشی جدی و موثر انجام داده تا از این محل اشتغال پایدار و درآمدزایی خانواده‌های تحت حمایت تحقق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد با استعدادیابی، مهارت آموزی و پایش اولیه سعی می‌کند تا تسهیلات اشتغال‌زایی را به مددجویان توانمند و علاقمند به حِرَف مختلف پرداخت کند تا از این محل خودکفایی تحقق پیدا کند.

حسین‌نژاد افزود: این نهاد انقلابی در یک چرخه تخصصی و کاملاً مشخص از مرحله پیش پرداخت تسهیلات تا بازپرداخت این تسهیلات را مورد رصد و پایش قرار می‌دهد و حتی به مدت ۳ تا ۵ سال نظارت بر طرح‌های اشتغال‌زایی را انجام می‌دهد تا کمترین انحراف را در این حوزه شاهد باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: بررسی میدانی کارشناسان کشوری و استانی از بابت طرح‌های اشتغال‌زایی سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که ۹۶ درصد پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان در محل مورد نظر هزینه شده و کمترین انحراف را در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی شاهد هستیم.

وی با قدردانی از مدیران، کارشناسان و پرسنل بانک‌های همکار کمیته امداد در مساعدت با این نهاد انقلابی برای پرداخت سریع و روان تسهیلات تکلیفی در طول سال بیان کرد: سال گذشته از جزء ۳ و ۴ تبصره ۱۸ بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان سهمیه این بانک‌ها بوده که از جزء چهار ۱۴۳ میلیارد تومان و از جزء سه نیز ۶ میلیارد تومان پرداختی تسهیلات را شاهد بودیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: در سالی که مزین به جهش تولید با مشارکت مردم است، تلاش بیشتری انجام خواهیم داد تا با مساعدت بانک‌های عامل و پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان برای هر طرح اشتغال‌زایی، به گردش اقتصادی و درآمدی خانواده‌ها کمک کنیم.

حسین نژاد گفت: سال گذشته در سایه این پرداختی‌ها ۲ هزار مددجو به نقطه خودکفایی رسیدند و امسال با ادامه پرداختی تبصره ۳ و ۴ از سوی بانک‌های عامل امیدواریم خودکفایی بخش دیگری از مددجویان را شاهد باشیم.

کد خبر 6081548

دیگر خبرها

  • شاکری در گفت و گو با قدس: مشکل زمین دولتی حل شد وقت آن است که بانک‌ها به تکلیف خود در پرداخت تسهیلات عمل کنند
  • رتبه نخست خراسان رضوی ‌در پرداخت وام ازدواج
  • شاکری در گفت و گو با قدس: مشکل زمین دولتی حل شد وقت ان است که بانک‌ها به تکلیف خود در پرداخت تسهیلات عمل کنند
  • پرداخت ۲۴ میلیارد تسهیلات تولیدی به طرح‌های عشایری قزوین
  • اهتمام بانک دی به پرداخت تسهیلات خرد به جامعه ایثارگری
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن