Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- امام جمعه همدان از پاکبان همدانی که با وجود سختی کار قرائت قرآن را فراموش نکرده بود، تجلیل کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی عصر امروز با دعوت از امام علی طاهری پاکبان همدانی که در تصاویر منتشر شده در فضای مجازی در حال قرائت قران بود، تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه همدان در این دیدار با اشاره به اینکه در روایات بسیاری بر توجه به قران و قرائت آن خصوصا در ماه رمضان تاکید شده است، اظهار داشت: اگر کسی یک آیه از قران را در این ماه قرائت کند، ثواب چندین نبی خداوند به او عنایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه به تعبیر پیامبر گرامی اسلامی، قران کریم ابزاری برای تادیب و تربیت انسان است، گفت: جامعه‌ای که با قران ارتباط بگیرد در انجام مسئولیت‌ها و کارهایی که به او سپرده می‌شود، عملکرد بهتری خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: جامعه‌ای که با فرهنگ قرآنی بیشتر آشنا شود و در آن به آموزه‌های قرانی بیشتر توجه شود، به ایمان، صبر، رشد و تکامل بهتری دست پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ قرآن خوانی در جامعه توسعه پیدا کند، عنوان کرد: قرآن کتابی برای قرائت در مراسم ختم نیست، بلکه قرآن کتاب زندگی است و باید در زندگی بشر حضور داشته باشد، چرا که هم تامین کننده سعادت زندگی دنیوی است و هم اخروی.

شعبانی با تقدیر از اقدام پاکبان همدانی در توجه به قران، اظهار داشت: اینکه فردی همچون آقای طاهری با وجود خستگی از چندین ساعت کار مداوم بازهم نسبت به قرائت قران و توجه به قرآن حساس است، موضوعی است که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه امثال آقای طاهری در سطح جامعه بسیار هستند، گفت: باید به مجموعه شهرداری به دلیل داشتن چنین نیروهایی تبریک گفت و امیدواریم آنقدر جامعه دینی ما با قرآن ارتباط داشته باشد که هزاران صحنه همچون این صحنه را مشاهده کنیم.

امام جمعه همدان تصریح کرد: اقدام این پاکبان عزیز که با وجود سختی کار قرائت قرانش ترک نمی‌شود، ‌حجتی برای تمام کسانی است که فرصت بیشتری در طول روز دارند اما کمتر نسبت به قرآن توجه دارند و تاکید بر اینکه کمبود زمان را نمی‌توان بهانه‌ای برای غفلت از قران بدانیم.

آئین جزءخوانی قرآن کریم در بجنورد به روایت تصاویرخانواده ایرانی|توصیه‌های قرآن و اهل بیت(ع) درخصوص روزه نوجوانان/ چگونه فرزندمان را به روزه گرفتن تشویق کنیم؟یادداشت|نقش مرحوم حجت‌الاسلام تجلی در ارتقای مسابقات قرآن ایران

 

وی با اشاره به اینکه هر مدیر ما باید در دستان خود یک قرآن داشته باشد، مطرح کرد: منظور از این حرف آن است که مدیران ما باید به آموزه‌های قران عمل کنند و عملکرد خود را با قرآن یکی کنند.

انتهای پیام/741/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلنوشته قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به اظهار لطف رهبر انقلاب

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،حجت الاسلام سیدمحمدجواد موسوی درچه ای  گفت که مدتی پیش گزارشی از فعالیت های خود از جمله اجرای طرح قاری راتب مسجد را به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم کرده که مورد ملاحظه و اظهار لطف ایشان قرار گرفته است.

او به همین مناسبت یادداشت زیر را نوشت:

«باسم الله النّور، نمی‌دانم چگونه توصیف کنم میزان وَجد و شعف خود را، آنگاه که اطلاع یافتم گزارش قرآنی این طلبه‌ کوچک، به نگاه پر مهر و قلم مبارک ولیّ امرم مزیّن گردید. همین‌قدر می‌دانم و خدای را شاکرم که این عنایت و ترغیب، چراغ فروزنده‌ای فراراه تداوم عمل به منویّات آن رهبر فرزانه، و تضاعُف شوق و انگیزه‌ معیّت با قرآن و عترت، و توفیق جهاد و تقدیم جان خواهد بود ان‌شاءالله. الهی قَوّ علی خدمتک جوارحی و اشدُد علی العزیمة جوانحی.»

حدود دو سال پیش ایرنا در گفت و گویی با موسوی درچه ای به عنوان نخستین قاری راتب کشور که به صورت مرتب قبل از اذان ظهر در مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران به تلاوت قرآن می‌پردازد و حتی در دوران کرونا این سنت حسنه را ترک نکرد، گزارشی با عنوان رهبرم بشنود و خوشحال شود، منتشر کرد. قاری راتب کسی است که به صورت مرتب در یک مسجد برای مردم و نمازگزاران آیات قرآن را تلاوت می‌کند.

نفر اول مسابقات بین المللی قرائت قرآن کشور هندوستان همچنین در دی ماه ۱۴۰۱ به عنوان کارشناس و استاد قرآن به بررسی چالش‌های روخوانی قرآن کریم پرداخت که در مستند تو بر کدام نمط قرآن خوانی؟ منتشر شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • دلنوشته قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به اظهار لطف رهبر انقلاب
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان