Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@09:19:19 GMT

عمارت و قلعه تاریخی سالار محتشم خمین مرمت و بازسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۰۶۱۰

عمارت و قلعه تاریخی سالار محتشم خمین مرمت و بازسازی می‌شود

به‌گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، علی مشهدی با اشاره به اینکه «عمارت و قلعه تاریخی سالار محتشم» خمین از بناهای دوره قاجار به شمار می‌رود و در سال ۱۳۸۱ به شماره ثبت ۵۸۰۴ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است، افزود: عملیات بهسازی و مرمت دیواره‌های پشت‌بام عمارت و قلعه تاریخی سالار محتشم با هدف جلوگیری از نفوذ آب باران به گچ‌بری‌های ایوان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین بیان کرد: در این عملیات در ورودی به داخل عمارت با هدف سهولت در دسترسی، حمل و نقل داخل عمارت و جابجایی اقلام و اشیای تاریخی حجیم و سنگین و دسترسی آسان خودروهای امدادی به ویژه آتش‌نشانی در مواقع اضطراری نیز نصب می‌شود.

وی ایجاد و احداث دیوار شمالی عمارت جهت تکمیل موارد حفاظت فیزیکی موزه، ایجاد فضای سبز و گلکاری محوطه داخلی عمارت، تجهیز سیستم حفاظتی دوربین‌های مدار بسته موزه سالار محتشم را از اقدامات عمرانی و مرمتی این عمارت تاریخی در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.

مشهدی اظهار کرد: این بنا توسط میرزا علی‌خان کمره‌ای معروف به سالار محتشم در دوره قاجار ساخته شده است که شامل هزار متر مربع عمارت اشرافی در یک باغ و تلفیقی از معماری کلاسیک اروپا و معماری سنتی ایران است. این خانه در اختیار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده و قسمتی از آن به موزه مردم‌شناسی تبدیل شده است و در سال ۱۳۸۱ به شماره ثبت ۵۸۰۴ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین افزود: به دلیل انجام این پروژه عمرانی و مرمتی در فاز نخست، حدود ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شده و در حال حاضر کارگاه برای انجام عملیات تجهیز و کار در جریان است.

کد خبر 5191408

منبع: مهر

کلیدواژه: خمین مرمت آثار تاریخی ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیوع کرونا آمار کرونا ماه رمضان ۱۴۰۰ کرمانشاه بوشهر اردبیل انتخابات شورای شهر و روستا محدودیت های کرونایی انتخابات 1400 ستاد ملی مقابله با کرونا واکسن کرونا شهرستان کرج گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی سالار محتشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی ۸ میلیون مسافر نوروزی در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از اقامت بیش از ۸ میلیون ۲۲۲ هزار و ۴۰۵ نفر مسافر در مازندران از ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

حسین ایزدی سه شنبه ۷ فروردین در ستاد خدمات سفر اظهار کرد: طی این مدت ۷۶۱ بازدید میدانی از مراکز اقامتی استان نیز انجام شد.

وی درباره بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان اعلام کرد: ۲۱۰ هزار و ۶۴۵ نفر از جاذبه‌های تاریخی، ۸۲ هزار و ۲۹۵ نفر از جاذبه‌های تفریحی، ۱۴ هزار و ۳۸۱ نفر از مراکز و کارگاه‌های صنایع‌دستی، ۶۲ هزار و ۴۴۶ نفر از جاذبه‌های مذهبی، ۳۳ هزار و ۲۹ نفر از موزه‌ها و ۱ میلیون و ۲۳ هزار و ۵۹۹ نفر از جاذبه‌های طبیعی مازندران بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موزه‌ها و اماکن تاریخی-فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • بازدید ۴۶۶ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی لرستان
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری دهلران بازدید کردند
  • آب انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت حیدریه کشف شد
  • بازدید ۱۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری تیران
  • تایباد شهری مرزی؛ محل تلاقی راه‌های تجاری قدیم
  • میزبانی ۸ میلیون مسافر نوروزی در مازندران