Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «نیکلا ساکوویچ» وزیر خارجه صربستان که به تهران سفر کرده، عصر امروز (شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.
 
در سفر وزیر خارجه صربستان به تهران ، یادداشت تفاهم همکاری بین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه صربستان توسط محمدجواد ظریف و نیکلا ساکوویچ وزرای امور خارجه دو کشور به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این تفاهم نامه در خصوص توسعه دوستی و همکاری بین طرفین، بر پایه اصول برابری، حاکمیت، تمامیت ارضی، عدم مداخله در امور داخلی، احترام متقابل و منافع مشترک است.
 
برگزاری جلسات ادواری، رایزنی های دو کشور پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی و نیز تاکید بر لزوم حل و فصل بحرانهای منطقه ای و بین المللی از طریق سیاسی، مسالمت آمیز و دیپلماتیک از جمله نکات مندرج در این سند است.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۰۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا

یک مقام وزارت امور خارجه چین با اشاره به تعارضات همیشگی در روابط پکن- واشنگتن و ضرورت مدیریت آنها، به رسانه‌ها گفت که کشورش در سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا بر پنج هدف اصلی متمرکز خواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری «سی جی تی ان»، یانگ تائو مدیر کل دپارتمان امور آمریکای شمالی و اقیانوسیه وزارت امور خارجه چین گفت: این پنج هدف شامل ایجاد درک صحیح، تقویت گفتگوها، مدیریت مؤثر اختلافات، ترویج همکاری سودمند متقابل و بر عهده گرفتن مسئولیت‌های مشترک به عنوان کشور‌هایی بزرگ است.

یانگ تائو درباره ایجاد درک صحیح گفت که چین و آمریکا نمی‌توانند مبادلات یا تعاملات خود را متوقف کنند و همچنین نباید دچار مناقشه و مشاجره شوند.

وی تاکید کرد: روابط چین و آمریکا باید ثابت بماند، بهتر شود، در مسیری باثبات، سالم و پایدار حرکت کند و چین منافع و اصول خود را حفظ کند.

وی افزود: تیم‌های دیپلماتیک دو طرف به رایزنی‌های خود درباره اصول راهبردی روابط چین و آمریکا بر اساس هفت نقطه اجماع یعنی احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز، حفظ ارتباط، جلوگیری از مناقشات، پیروی از منشور سازمان ملل، همکاری در زمینه‌هایی با منافع مشترک و مدیریت مسئولانه عوامل رقابتی در روابط دوجانبه ادامه می‌دهند.

یانگ تائو با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ رایزنی نهادی که پس از دیدار سران این دو کشور در سانفرانسیسکو ایجاد یا از سر گرفته شدند، همچنان به کار خود ادامه می‌دهند، گفت: در‌های چین همواره برای گفتگو و ارتباط باز بوده است. وی از آمریکا خواست که حرف و عملش یکی باشد و از توهم ارتباط با چین «از موضع قدرت» دست بردارد.

این مقام چینی درباره مدیریت موثر اختلافات گفت: تعارضاتی میان چین و آمریکا وجود داشته، دارد و خواهد داشت، اما آنها نباید اجازه دهند این اختلافات بر روابط دوجانبه غلبه کند.

یانگ تائو گفت چین بر شفاف‌سازی موضع رسمی خود و طرح مطالباتی روشن درباره مسائل مربوط به تایوان، تجارت، علم و فناوری و دریای چین جنوبی تمرکز می‌کند.

یانگ تائو درباره برعهده گرفتن مسئولیت‌های مشترک به عنوان کشور‌هایی بزرگ، بیان کرد که آمریکا باید با سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای ایفای مسئولیت‌های بین المللی خود، حمایت از قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت و تلاش برای برقراری آتش‌بس جامع هرچه سریع‌تر در غزه همکاری کند. وی افزود: چین در این زمینه مطالبات روشنی را از طرف آمریکایی مطرح می‌کند.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت امورخارجه چین روز دوشنبه اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از روز چهارشنبه تا جمعه در چین به سر می‌برد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند
  • اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران