Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@13:12:26 GMT

افزایش حضور نظامی روسیه در دریای سیاه

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۰۹۴۲

افزایش حضور نظامی روسیه در دریای سیاه

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  روسیه حضور نظامی خود در دریای سیاه را به‌دلیل افزایش تنش با اوکراین بالا برده است.

خبرگزاری رویترز در این باره اعلام کرد: «امروز (شنبه) دوکشتی جنگی روسی از تنگه بُسفُر (تنگه استانبول) در مسیر دریای سیاه عبور کردند. ۱۵ کشتی کوچک دیگر نیز این دو کشتی را همراهی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

هفته گذشته «آندری تاران» وزیر دفاع اوکراین، در اظهاراتی از اتحادیه اروپا خواست تا از اوکراین برای مقابله با روسیه حمایت کند.

این مقام ارشد اوکراینی با بیان آنکه روسیه نیرو‌های نظامی خود را تا ۴۳ هزار نفر در کریمه افزایش داده، مدعی شد: «روسیه ۵۶ گروه فنی به همراه ۱۱۰ هزار سرباز در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.»

اما پیش‌تر دبیر کمیسیون امنیت روسیه افشا کرد «اوکراین از آمریکا و دولت‌های غربی اسلحه‌های کشنده می‌گیرد» و همچنین آمریکا ۵ هواپیمای جنگی طی روز‌های گذشته به این کشور فرستاده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین)، نیز از افزایش تنش‌ها در شرق اوکراین و احتمال وقوع جنگ داخلی خبر داده است.

همچنین روز گذشته «کریستینا کوین» معاون سفیر اوکراین در واشنگتن، از احتمال بیشتر شدن تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در اوکراین خبر داد و با بیان آن‌که دولت آمریکا کمک‌هزینه‌ای به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار برای اوکراین اختصاص داده است، اعلام کرد: «آمریکا احتمال حضور بیشتر نظامیانش در اوکراین را مورد بررسی قرار می‌دهد.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات اوکراین اخبار اروپا دریای سیاه تنش روسیه و اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن در اوکراین شکست خورده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا «هیل»، یک سناتور آمریکایی رویکرد رییس جمهور این کشور در قبال اوکراین را شکست خورده توصیف کرد.

سناتور «رون جانسون» اعلام کرد که «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا یک هدف از دست رفته در اوکراین را دنبال می کند، زیرا دولت او تمایل ندارد به شکست سیاست خود در تلاش برای تضعیف روسیه اعتراف کند.

این سناتور آمریکایی گفت: در برهه ای از زمان، شما باید واقعیت را تشخیص دهید و باید تصمیمات خود را بر اساس واقعیت قرار دهید. اما دولت بایدن مایل به انجام این کار نیست، ژنرال ها حاضر به انجام این کار نیستند، زیرا آنها باید اعتراف کنند که تاکنون در اشتباه بوده اند.

این قانونگذار آمریکایی که در مراسم تحلیف «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در سال ۲۰۱۹ شرکت کرده بود، گفت که زلنسکی می‌خواست با روسیه صلح کند، زیرا به این نتیجه رسیده بود که کی‌یف هیچ شانسی برای بازپس‌گیری کریمه ندارد و به دنبال حل و فصل مناقشه با روسیه بود.

کد خبر 6078181

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت مشابه آمریکا از اوکراین
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟
  • روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد
  • واکنش روسیه به افزایش حضور نظامی ناتو در شمالگان
  • حمله نظامی آمریکا و انگلیس به یمن
  • چین تجهیزاتی با کاربرد نظامی به روسیه می فروشد
  • بایدن در اوکراین شکست خورده است
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار و ۲۰۰ نظامی دیگر را از دست داد