Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@17:38:20 GMT

روزه سبب ایجاد تقوا در انسان ها شده است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۱۴۳۳

روزه سبب ایجاد تقوا در انسان ها شده است

حجت الاسلام اکبری، گفت: روزه سبب ایجاد تقوا در انسان ها شده و این نیاز به اراده ای استوار است و تقوا را در درون انسان ها تقویت می بخشد.

حجت الاسلام اله رضا اکبری امام جمعه سنقردر گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: ماه مبارک رمضان، ماه مغفرت، بخشش و رحمت است و روزه سپری در برابر آتش جهنم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

وی خاطر نشان کرد: روزه بر مردم واجب شد همانطور که بر امت های دیگر واجب شد و این برای تقوای هرچه بیشتر مردم است.


امام جمعه سنقر  افزود: روزه به انسان توان غلبه بر خواسته های نفسانی داده و سپری را در برابر آتش جهنم ایجاد و انسان را از گناه مصون می دارد، که با گرفتن روزه  و طلب استغفار از خداوند می توان بخشی از گناه هان خودرا جبران  کرد.

 

حجت الاسلام اکبری بابیان اینکه  یکی از فضائل این ماه نزول قرآن کتاب نجات و هدایت بشریت است  اظهار کرد:  تلاوت قرآن در این ماه بسیار تأکید شده زیرا با خواندن قرآن انسان به آرامش معنوی خاصی دست پیدا کرده و راه زندگی را  می آموزد.
 

وی گفت: روزه گرفتن و دستگیری از نیازمندان زمینه اطاعت و بندگی را در این ماه فراهم می کند بنابراین تلاش کنیم از فرصت های معنوی در این ماه بهره مند شویم و به یاری نیازمندان بشتابیم تتا ره توشه ای برای آخرت خود داشته باشیم.

 

 

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: طلب استغفار امام جمعه سنقر فضایل ماه رمضان دستگیری از نیازمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۱۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی اسرائیل برای پاسخ متقابل و درگیری چند روزه با ایران

به گزارش صدای ایران‌ رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد:اسرائیل برای رویارویی چند روزه با ایران آماده می شود و انتظار می رود اسرائیل واکنش متقابل نشان دهد.

براساس برآورد مقامات آمریکایی بیش از ۵۰۰پهباد و دهها موشک ایرانی تا این لحظه به اسرائیل شلیک شده است.

دیگر خبرها

  • تونل‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری را به کویر تبدیل می‌کنند
  • معارف قرآن باید در زندگی مردم جاری باشد
  • قیمت جوجه یک روزه گوشتی افزایش یافت
  • پایه حقوق کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • «معارف قرآن» استاد مصباح نظام فکری منسجمی از معارف را شکل می دهد
  • فرصت ۲ روزه کمیته انضباطی به جواد نکونام
  • قرآن بهترین کتاب برای مطالعه و هدایتگر است
  • حس آرامش و امنیت با آیه‌های قرآنی
  • فعالیت‌های قرآنی در بیجار افزایش می‌یابد
  • آمادگی اسرائیل برای پاسخ متقابل و درگیری چند روزه با ایران