Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@06:36:58 GMT

هفته سخت کرونایی در پیش است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۱۶۰۶

هفته سخت کرونایی در پیش است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس رضایی در اولین نشست شورای اداری استان در سال ۱۴۰۰ با بیان اینکه مسئولیت ما در برابر مبتلا شدن مردم به کرونا بسیار مهم است، گفت: قبل از اینکه مردم به بیمارستان‌ها وارد شوند باید پیشگیری‌های لازم را لحاظ کنیم و در این زمینه به عمل کار برآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به برگزاری مراسم مختلف در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: ایشان با وجود اینکه تنها یک نفر به عنوان مداح در آن محفل حضور دارد، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و این برای ما درس است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان، هم کنترل بیماری کرونا را وظیفه همه دانست و افزود: در این زمینه خودم، مسئولان و همه مردم را به رعایت تقوا سفارش می‌کنم، زیرا این موضوع در مهار این ویروس بسیار اثربخش خواهد بود.

او با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات شورا‌های اسلامی و ریاست جمهوری گفت: از ظرفیت‌های اصفهان برای ترغیب مردم به حضور حداکثری در انتخابات باید استفاده کرد.

آیت‌الله سلیمانی تصریح کرد: از خداوند خواستاریم ما را از شر ویروس عقلانی، که در بسیاری موارد خطرناک‌تر از ویروس کووید۱۹ است، رها کند.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات آبرسانی به کشاورزان استان گفت: از مسئولان مرتبط خواستارم که به این قشر مظلوم توجه بیشتری شود.

او با بیان اینکه شهر جوی‌آباد خمینی‌شهر یکی از ۳ مناطق مهاجرنشین کشور است، گفت: قرار بود طرح‌هایی در این شهر اجرا شود، اما متاسفانه عملیاتی نشد.

امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز، ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان هم گفت: ارتش بعد از انقلاب، زمان زیادی را صرف سرکوب منافقان داخلی کرده، که این یک نقش‌آفرینی ستودنی است.

او افزود: وضع ارتش در اصفهان از نظر کمی و کیفی منحصر به فرد است بنابراین باید از این ظرفیت‌ها بهترین استفاده را برد.

امیر آذرافروز با بیان اینکه اولین بار بعد از انقلاب، استان اصفهان میزبان مسابقات نظامی کشور‌های مختلف در ایران است، گفت: این موضوع برای ما افتخار برانگیز است.

دکتر طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ارائه گزارشی از وضع کرونایی استان بیان کرد: در حال حاضر رکورد بستری بیماران کرونایی و مرگ‌ومیر را در استان شاهد هستیم و نمودار ما به صورت قائم‌الزاویه صعود می‌کند.

او افزود: ظرفیت بستری بیماران در بیمارستان‌ها به خصوص در شهرستان‌هایی که یک بیمارستان داریم تکمیل است که از این بابت بسیار نگران هستیم.

دکتر چنگیز با بیان اینکه امروز بازدیدی از بیمارستان شهید محمد منتظری شهرستان نجف‌آباد داشته‌ایم، افزود: به عنوان مثال متاسفانه در این شهرستان تعداد قابل توجهی از بیماران بدحال کرونایی با سن کم بستری هستند که احتمال بهبود حال آن‌ها بسیار کم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان گفت: از همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی می‌خواهم با تمام جدیت محدودیت‌ها را اعمال کنند، متاسفانه تعدادی از چای‌خانه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی و ... به صورت نیمه‌باز هستند.

 

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موج چهارم کرونا شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان

دبیر هفته فرهنگی اصفهان گفت: به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان ۳۵۰ برنامه‌ شاد و مفرح در حوزه‌های مختلف فرهنگی و گردشگری و هنری در نصف جهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میثم بکتاشیان در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: به مناسبت تولد فیلسوف و معمار بزرگ شیخ بهایی سوم تا دهم اردیبهشت هر سال به نام هفته اصفهان نام‌گذاری شده است که در این راستا برنامه‌هایی را برای معرفی شاخص‌های هویتی اصفهان اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: معرفی مشاهیر و مفاخر همچنین هنرها، آموزه‌های فرهنگ عامه و آن چیزی که هویت اصفهان را در بر ¬گیرد در هفته اصفهان تحت عنوان برنامه‌های متنوع اجرا خواهد شد تا شهروندان اصفهانی با این شهر زیبای خدا آشنا شده و بدانند در چه شهر زیبایی زندگی می‌کنند.

دبیر هفته فرهنگی اصفهان خاطرنشان کرد: مسافران و گردشگران خارجی که در بهترین ماه فصل زیبای بهار یعنی اردیبهشت به شهر اصفهان سفر کرده‌اند، می‌توانند از حدود ۳۵۰ عنوان برنامه که در مناطق سطح شهر به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود، بهره‌مند شوند.

بکتاشیان تصریح کرد: در حوزه هنر نمایش اجرای تئاتر و در حوزه مکتب موسیقی نیز برنامه‌ای را با حضور هنرمندان اصفهانی خواهیم داشت.

وی گفت: در حوزه اندیشه، فلسفه و حکمت چندین همایش برگزار خواهد شد و به نقش متقدمین حوزه اندیشه اصفهان و همچنین نقش و ارتقا جایگاه تعالی فکر و اندیشه در دنیا پرداخته خواهد شد که بسیاری از بزرگان اصفهانی در این حوزه فعالیت کرده‌اند.

«هفته فیلم اصفهان» از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته فرهنگی اصفهان است

دبیر هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: در حوزه¬ فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت برنامه‌های جذاب هنری و ترکیبی را در گلستان شهدا خواهیم داشت که در این راستا در خدمت حدود ۶۰۰۰ هزار دانش آموز خواهیم بود تا با سرداران و شهدای شهر اصفهان آشنا شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به تداخل هفته اصفهان و هفته سلامت ویژه برنامه بزرگی در ناژوان در حوزه سلامت برگزار خواهد شد که شهروندان اصفهانی می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

بکتاشیان افزود: در چهارباغ اصفهان برنامه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی، نمایش و سینما همچنین ماکت‌های ابنیه‌های تاریخی شهر اصفهان برگزار می‌شود که شهروندان اصفهانی در طی این هفته می‌توانند از این برنامه‌های متنوع استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در میدان امام (ره) نیز برنامه‌های چوگان، ورزش پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای را خواهیم داشت، در حوزه خانوادگی چندین برنامه اجرا خواهد شد و در محلات نیز با معرفی آن‌ها به شهروندان ویژه برنامه‌های متعددی اجرا خواهد شد.

دبیر هفته فرهنگی اصفهان افزود: در حوزه گردشگری و مراجعه شهروندان به ابنیه تاریخی، همچنین آشنایی آن‌ها با نقاط کمتر دیده شده شهر اصفهان، برنامه‌ریزی‌های متنوعی انجام شده است تا شهروندان بتوانند با مراجعه به معاونت‌های فرهنگی مناطق از این محل‌ها مطلع و بهره‌مند شوند.

بکتاشیان خاطر نشان کرد: «هفته فیلم اصفهان» از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته فرهنگی اصفهان است که با اکران فیلم‌هایی در بخش مستند، کوتاه و بلند در حوزه مرتبط، با حضور هنرمندان تئاتر اصفهان در سینما سوره برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یک ویژه برنامه شهری بزرگ در پردیس هنر به مدت ۵ شب با حضور هنرمندان مطرح اصفهان همراه با برنامه جنگ و مسابقه¬ با نشاطی را به مناسب هفته اصفهان خواهیم داشت که از علاقه‌مندان دعوت می‌شود از این برنامه‌ها استفاده کنند.

کد خبر 747253

دیگر خبرها

  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • سمینار «ابن سینا» در هفته فرهنگی اصفهان
  • معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • مهمانی اصفهان | در هفته اصفهان چه خبر است؟
  • آغاز هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی»