Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@15:55:38 GMT

سرمایه‌گذاری صنعتی در گناباد ۱۰۷ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۳۰۱۰

سرمایه‌گذاری صنعتی در گناباد ۱۰۷ درصد افزایش یافت

هادی ایزدی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با صدور مجوز سرمایه گذاری صنعتی در مجموع هزار و ۸۲ فرصت شغلی در سطح واحدهای تولیدی این شهرستان ایجاد شد.

وی ادامه داد: همچنین میزان سرمایه گذاری صنعتی در گناباد در سال گذشته از نظر میزان اشتغال و ارزش ریالی سرمایه گذاری به ترتیب ۲۶ و ۵۷ درصد رشد نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: بیشترین مجوزهای سرمایه گذاری در زمینه تولید پودر بنتونیت، لنت ترمز، پوشاک،  کیت تشخیص، چراغ ال ای دی، محصولات بتنی، الیاف نساجی، محصولات فلزی، کود،  ظروف چینی تزئینی، تصفیه روغن، سنگ ساختمانی، سفال ماشینی و غیره صادر شد.
وی اظهار داشت: همچینن ۱۴ پروانه بهره برداری صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۶۲۴ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۱۵ نفر در سال ۱۳۹۹ در گناباد صادر شد که نسبت به سال قبل از آن لحاظ تعداد ۱۶ درصد و از نظر حجم سرمایه گذاری ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی میزان تعهد اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت گناباد در سال گذشته را ۳۱۰ نفر ذکر کرد و گفت: این در حالی است که با ایجاد ۴۳۰ اشتغال مستقیم، از تعهد داده شده پیشی گرفتیم.

وی افزود: ۲۰ طرح صنعتی برای استفاده از هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال تسهیلات تولید و اشتغال و رونق تولید در حال تکمیل مدارک هستند و پرونده های آنها در دست اقدام است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: با وجود تشدید تحریم های دشمنان و افزایش مشکلات اقتصادی ناشی از آن، حفظ و صیانت از اشتغال موجود در کنار حمایت از طرحهای جدید سرمایه گذاری در اولویت اقدامات دولت در سال گذشته بود و با برگزاری جلسات متعدد کارگروههای اشتغال و سرمایه گذاری، تسهیل و حمایت قضایی، مسائلی مانند نوسازی و بازسازی خطوط تولید، اتمام طرحهای توسعه و نیمه تمام صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۶۰ درصد، جذب سرمایه گذاری های جدید بر اساس مزیتهای منطقه، کمک به بهبود فضای کسب و کار، ارتقاء بهره وری و بهبود شبکه توزیع و کنترل و تنظیم بازار  در اولویت رسیدگی مسوولان ذیربط قرار گرفت.

وی انجام ۱۵۸ مورد گزارش نظارتی بخش معدن، تعیین تکلیف وضعیت ۱۵ معدن که به دلایل مختلف در گناباد تعطیل بود و صدور ۲ پروانه بهره برداری معدنی با ذخیره ۶۶۰ هزار تن، پیگیری انجام طرح اکتشافات معدنی با اولویت کانی غیرفلزی را از دیگر اقدامات این اداره در سال گذشته برشمرد.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارد که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و ۲ برابر این تعداد بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها رونق تولید توسعه ایران مقام معظم رهبری اختصاصی ایرنا گناباد اشتغال زایی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید توسعه ایران مقام معظم رهبری رونق تولید توسعه ایران مقام معظم رهبری اختصاصی ایرنا گناباد اشتغال زایی سرمایه گذاری اخبار کنکور سرمایه گذاری سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، ایوب رحیمی گفت: در سال گذشته تعداد ۳۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۵۵ هزار و۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۷۸ نفر به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک برای فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد در استان، تصریح کرد: با توجه به برگزاری مستمر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مدیران و رفع مسائل و مشکلات واحدها این امر مهم انجام گرفت.

رحیمی نبود سرمایه در تأمین نقدیندگی را مهمترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت شوند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان اظهار داشت: واحدهایی که در سال جاری به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای ده نفر اشتغالزایی کرده است.

وی تأثیر واحدهای احیا شده در چرخه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای کوچک اگرچه از نظر اشتغالزایی محدود هستند اما تحرک خوبی در رونق تولید و تکمیل چرخه تولید در استان ایجاد می‌کنند.

کد خبر 6080514

دیگر خبرها

  • وجود ۱۹۴ معدن فعال در کردستان
  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است