Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سینما سپیده معتقد است در ایام نوروز سینماها می‌توانستند با فروش نسبتاً بهتری مواجه شوند اما عدم اطلاع‌رسانی درباره بازگشایی سینماها و ساعت منع تردد وضعیت فروش را به مراتب بدتر کرد.

مهدی نیک‌آئین مدیر سینما سپیده در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: استقبال از فیلم‌های نوروز 1400 چندان چشمگیر و امیدوارکننده نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته می‌شد فروش پایین آثار را پیش‌بینی کرد و اتفاق دور از ذهنی نبود اما عدم اطلاع‌رسانی درباره بازگشایی سینماها و عدم اکران فیلم‌های مناسب در کنار شیوع ویروس کرونا این وضعیت را بدتر کرد.

نیک‌آئین در ادامه اظهار داشت: بیشترین تعداد بلیتی که ما در یک روز فروختیم 150 بلیت بود که اگر آن را در هر سانس تقسیم کنیم تعداد چندانی به حساب نمی‌آید. معمولاً مخاطبان سینما از ساعات غروب تا شب به سینما مراجعه می‌کنند و با توجه به قانون منع ترددی که در شهرها حاکم بود ما نهایتاً تا ساعت 20 سانس داشتیم که اگر اینگونه نبود قطعاً در بحث فروش وضعیت بهتری حاکم بود.

او افزود: امروز مسئله اصلی عدم اطلاع‌رسانی درست درباره بازگشایی سینماها است. متأسفانه صداوسیما درباره بازگشایی سینماها هیچ اطلاع‌رسانی درستی نداشته ولی هر بار که سینما تعطیل شده در اخبار خود بارها این موضوع را تکرار کرده است و هنوز بسیاری از مردم فکر می‌کنند که سینما تعطیل است. 

مدیر سینما سپیده در ادامه خاطرنشان کرد: فیلم‌های «خورشید» و «هفته‌ای یک بار آدم باش» آثاری هستند که نسبت به دیگر فیلم‌های فروش نسبتاً خوبی داشتند و فیلم «خون شد» هم مخاطبان خاص خود را داشت. فکر می‌کنم اگر اطلاع‌رسانی درستی صورت می‌گرفت و قانون ساعت منع تردد وجود نداشت قطعاً فروش بهتری را شاهد بودیم.

نیک‌آئین در پایان درباره قیمت بلیت سینماها گفت: کسانی که به پایین بودن قیمت بلیت سینماها اعتقاد دارند، کاملاً درست می‌گویند اما قشری که معتقد است نباید قیمت افزایش پیدا کند هم بحثی منطقی دارد. به طور کل باید بپذیریم که هزینه تولید فیلم و ابزارهای سینما و وسایل سالن‌های سینما افزایش چشمگیری داشته و باید وضعیت به شکلی باشد که در اکران فیلم‌ها بتوانند به فروش مناسبی برسند اما از طرفی مردم هم توانایی هزینه کردن ندارند و خانواده‌ای 5 نفره اگر بخواهد سینما برود باید حدود 300هزار تومان هزینه کند که واقعاً رقم بالایی است. به نظر من باید سیاستی در نظر گرفت که هم مردم بتوانند به سینما بروند و هم اهالی سینما از پایین بودن قیمت بلیت متضرر نشوند. باید بین این دو موضوع یک تعادل ایجاد کرد و قیمت بلیت‌ها را در زمانی مناسب بالا برد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایام نوروز خانواده قانون نوروز ویروس اکران نوروز سینما سپیده درباره بازگشایی سینماها عدم اطلاع رسانی قیمت بلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی روحانی بعداز ظهر چهارشنبه در همایش اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش های اساسی اقتصاد ایران که در دانشگاه قم برگزار شد گفت: در عرصه رشد اقتصادی و همچنین کاهش آمار بیکاری وضعیت بهتری نسبت به گذشته داریم.

معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به شعار سال گفت: در راستای ارتقا مولفه های اقتصادی نیازمند مواردی همانند تامین انرژی لازم برای فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی هستیم.

وی افزود: تامین، مدیریت و تخصیص نرخ ارز برای واحدهای تولیدی از جمله موضوعات مهمی است که در این عرصه از تمامی ظرفیت ها به خصوص بانک ها استفاده خواهد شد.

روحانی گفت: ثبات در برنامه ها از سیاست دولت در عرصه بهبود شرایط اقتصادی و فعالیت بخش های تولیدی است و در این راستا تلاش می شود وضع و تغییرات در دستورالعمل ها کاهش یابد.

وی همچنین بیان کرد: دولت تلاش دارد با تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و مدیریت نرخ ارز، شرایط مطلوبی را برای بنگاه های اقتصادی فراهم آورد.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر لزوم برقراری تعادل میان تولید و مصرف گفت: این امر سبب خواهد شد انگیزه تولیدکنندگان برای تولید محصولات افزایش یابد و از سویی دیگر مصرف کننده ها نیز با قیمت مناسب تر بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

کد خبر 6081490

دیگر خبرها

  • «سال گربه» در کمین «تمساح خونی»
  • اطلاع‌رسانی آژانس درباره وضعیت تاسیسات هسته‌ای ایران بعد از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمال
  • تکذیب تغییر در تیم اقتصادی دولت
  • تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • نقش و جایگاه ارتش تبیین و اطلاع‌رسانی شود