Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@21:19:54 GMT

پروازهای مسافری چند نفر را کرونایی کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۳۵۱۰

پروازهای مسافری چند نفر را کرونایی کرد؟

به  گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایسنا، از همان روزهای شیوع ویروس کرونا در چین و ورود آن به ایران حاشیه‌ها برای شرکت‌های هواپیمایی مخصوصا آن‌هایی که از چین و به این کشور پرواز داشتند، بیشتر و بیشتر شد و برخی در فضای مجازی آن‌ها را عامل ورود این ویروس به کشور می‌دانستند.

پس از این ماجرا و در پی گسترش این ویروس در کشورد در قالب چهار موج کرونا و قرمز و نارنجی شدن چندین باره شهرهای کشور، باز هم انگشت اتهام به سمت ایرلاین‌ها و پروازهایی که البته برخی از آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی را نادیده می‌گرفتند، نشانه رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته برخی از مسئولان نیز در این باره که پروازهای داخلی و خارجی در گسترش ویروس کرونا موثر هستند، صحبت کردند اما بعدها این مسائل از سوی محمد اسلامی –وزیر راه و شهرسازی – رد شد و این مقام مسئول ادعا کرد که پروتکل‌های بهداشتی در همه بخش‌های حمل و نقل اجرایی و عملیاتی شده و با متخلفان برخورد شده است.

در همین راستا تورج دهقان زنگنه –رییس سازمان هواپیمایی کشوری – این حواشی و اتهامات را از اساس رد کرد و اظهار کرد: طی ۱۴ ماه گذشته که ویروس کرونا در کشور شروع پیدا کرده تعداد کروی پروازی که به این ویروس مبتلا شده‌اند به انگشتان دست هم نمی رسد و تنها یک مورد فوتی در این زمینه داشتیم، این مسئله نشان می‌دهد که پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده به درستی و با دقت در صنعت هوانوردی رعایت می‌شود. بنابراین نمی‌توان همه تقصیر را در زمینه شیوع ویروس کرونا یا گسترش آن در کشور به گردن دیگران (صنعت هوانوردی) انداخت.

وی افزود: با وجود آن که می‌دانیم رعایت محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در هواپیماها که برای پروازهای داخلی اعلام شده است، درست نیست، تابع ستاد کرونا هستیم و این مصوبه را تاکنون با دقت اجرا کرده‌ایم و با هر شرکتی که در این زمینه قصوری مرتکب شده، برخورد کرده‌ایم. تا کنون نتنها پروازهای بسیاری را برای برخی شرکت‌های متخلف لغو کرده‌ایم بلکه نام آن‌ها را منتشر کرده و تعداد شکایات مردم و نتایج آن را گزارش و منتشر کرده‌ایم. اما این که دائماً در وضعیتی که کشور با مشکل مواجه می‌شود یا آن که شیوع ویروس کرونا گسترش پیدا می‌کند، به دنبال مقصر باشیم درست نیست و نمی توان مسافران ایرانی را که به کشورهای مختلف رفته‌اند،   به علت شیوع ویروس کرونا ممنوع الورود کرد.

حالا و با توجه به این اظهارات باید دید که کارشناسان و مسئولان حوزه بهداشتی و به ویژه اپیدمیولوژیست‌ها نظرشان درباره میزان و احتمال سرایت ویروس کرونا در پروازهای مسافری به ویژه پروازهای مسافری ایران با پروتکل‌های پیش‌بینی شده چقدر است و به ادعای این مقام مسئول، این صنعت که خود به اندازه انگشتان دست درگیر کرونا شده تا چه حد در شیوع و گسترش آن نقش داشته است؟

کد خبر 595700 برچسب‌ها هواپیما - سازمان هواپیمایی کشوری كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری كرونا در ايران شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت خواستار پرهیز از گسترش تنش‌ها

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، در این نشست رابرت وود معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل گفت: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست و ما از ایران و متحدانش می‌خواهیم که حملات بیشتری انجام ندهند.
امیرسعید ایروانی نماینده دائم ایران در سازمان ملل هم گفت: عملیات نظامی جمهوری اسلامی ایران، بر اساس منشور سازمان ملل و حق دفاع از خود صورت گرفت و در آن صرفا اهداف نظامی زده شد. تداوم حمایت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه از رژیم اسرائیل و انفعال شورای امنیت، این رژیم قانون شکن را وقیح‌تر کرده است.
واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز گفت: اگر سفارت یک کشور غربی هدف قرار می‌گرفت، بلافاصله محکوم می‌کردید و خواستار مجازات می‌شدید، اما درباره استفاده ایران چنین واکنشی نداشتید. استاندارد‌های دوگانه غرب واقعا شرم آور است.
دای بینگ معاون نمایندگی چین در سازمان ملل تصریح کرد: حمله اسراییل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق خطرناک و نقض قوانین بین المللی بود، اقدام نظامی ایران هم در تلافی آن حمله و برای دفاع از خود بود.
نعیم قواوی معاون نمایندگی دائم الجزایر در سازمان ملل گفت: ما نسبت به سیاست دوگانه آمریکا هشدار می دهیم. نمی‌شود که اول به خاک یک کشور حمله شود و با آرامش برخورد کنید و وقتی پاسخ می‌دهند رفتار دیگری داشته باشید.
قصی الضحاک نماینده دائم سوریه در سازمان ملل نیز گفت: اقدام نظامی ایران قانونی و بر اساس حق قانونی دفاع از خود بود. کشور‌های غربی باید از سیاست‌های مخرب خود در قبال خاورمیانه دست بردارند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
رابرت وود معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل
امیرسعید ایروانی نماینده دائم ایران در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل
دای بینگ معاون نمایندگی چین در سازمان ملل
نعیم قواوی معاون نمایندگی دائم الجزایر در سازمان ملل
قصی الضحاک نماینده دائم سوریه در سازمان ملل

دیگر خبرها

  • هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال گسترش است
  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند
  • گسترش شبکه بهداشت کشور در بستر الکترونیک
  • بازنگری در طرح گسترش شبکه بهداشت کشور
  • بازنگری طرح گسترش شبکه بهداشت کشور
  • شورای امنیت خواستار پرهیز از گسترش تنش‌ها
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی